12 may 2019

12 may 2019, sunday ( Dokument )

Wstrząsający dokument Tomasza Sekielskiego "Tylko nie mów nikomu" .
Ciężko opisać słowami, co przeżywały ofiary jako dzieci i co przeżywają dzisiaj jako osoby dorosłe. 
Mam nadzieję, że kiedyś ta "nieskazitelna" instytucja przestanie istnieć...

https://youtu.be/BrUvQ3W3nV4


number of comments: 11 | rating: 5 |  more 

milena,  

miałam napisać, że ponieważ nie ma na to szans - niech sobie istnieje dla tych, którzy tego potrzebuję, ale w tym przypadku to nie ma zastosowania - mafie trzeba traktować inaczej

report |

blue eye,  

Chciałabym kościół bez księży, wiem że to niemożliwe. Chciałabym kiedyś wejść do takiego kościoła, gdzie poczuła bym się że jestem bożym dzieckiem, teraz tego nie czuję... Myślę, że z Bogiem można rozmawiać wszędzie jeśli się tego chce... Wszystko musi zacząć się naprawiać od góry od Watykanu. Nie ma szans na zmianę na 'dole,' jeśli 'góra' tego nie zacznie.

report |

jeśli tylko,  

oczko, wejdź do lasu, Bóg jest wszędzie.. gdzie się go szuka.. :)

report |

byłem...,  

To jest instytucja, od której systemu rządzenia, uczyła się włoska mafia. Dlatego jedno i drugie trwa tak długo. Tylko nie mów nikomu, że ja to pisałem...

report |

blue eye,  

A mafię trzeba tępić.

report |

Jaga,  

Po filmie "Kler", czy po "Nie mów nikomu", który jest dokumentem, nie jestem nawet zszokowana, za to bulwersuję się cały czas, odkąd mam świadomość, że kościół nie jest kościołem, w moim rozumieniu. A ta świadomość trwa już, ho, ho, a może i dłużej ;) Przypadków nie tylko molestowania. W budynku kościoła, w konfesjonale, na lekcji religii i nie tylko, proboszcz dotykał niektóre dziewczynki (także i mnie, tyle miałyśmy szczęścia, że jawnie nie posuwał się niżej )był także znanym kasanową mężatek, panien i wdów, co ładniejszych w powszechnym mniemaniu. To tylko wierzchołek góry lodowej, długo by jeszcze pisać, bo trwał w tej parafii ok 30 lat. I co, i nic. :D Szeroko komentowane jego zachowanie było tylko kanwą towarzyskich plotek, mimo że jakiś zazdrosny mąż pobił go do nieprzytomności. Ksiądz wrócił ze szpitala i odpuścił tylko tamtej mężatce :D. Albo ona jemu, bo powodzenie miał niesamowite :D Nawet w czasach słusznie minionych był bezkarny i wpływowy, widocznie u jednych władz i drugich . Korupcja, polityczne agitki (obecnie aż do mdłości za słuszną władzą) żyłowanie opłat za "posługi"kapłańskie, tego doświadczyłam w 4 parafiach, gdzie mieszkałam. Już nie wymieniam wiarygodnych relacji krewnych i znajomych, gdzie często także słyszałam na własne uszy i naocznie doświadczałam podobnego, podczas uroczystości rodzinnych. Obawiam się po tym wszystkich latach i obecnie, że długo, długo jeszcze, w Polsce kościół się nie zmieni. Zarówno kler, jak i ludzie, członkowie wspólnoty, gdyż wciąż przeważa zmowa milczenia i tolerancja tego typu występków, szczególnie na prowincji.

report |

alt art,  

bóg już nie zachodzi do tej katedry..

report |

Jaga,  

Katedrę można stworzyć samemu i niekoniecznie bez boga.

report |

jeśli tylko,  

W Irlandii też wierzyli, ze to bastion i co teraz.. ale nasi pasterze krótkowzroczni wciąż wierzą, że my barany.. (a z drugiej strony - jest jednak trochę prawdziwych księży..)

report |

Jaga,  

Wierz mi Jeślinko, że jednego prawdziwego nie znałam i nie znam. Jednak nie kwestionuję, zawsze znajdą są przyzwoici ludzie, także i księża, lecz nie dane mi było spotkać. Najwyżej takiego nijakiego, który nic nie robił, aby ukazać to lepsze oblicze kleru.

report |

ApisTaur,  

i krzyk się rozległ/ że król jest nagi/ chociaż tę nagość wszyscy widzieli/ trzech małp zasada i brak odwagi/ sumień milczących nikt nie wybieli//

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1