2 września 2011
2 września 2011, piątek ( e-stasio )
co nas wyróżnia z tlumu wychowanych na czterech pancernych i zestawie obowiązkowych lektur szkolnych. Każdy (no może i przesadzam). w pewnym momencie doświadcza potrzeby odnajdywania wyróżników, co to nas w jakimś kierunku odróżnią. Brak własnych pomysłów na ścieżkę często kończy się wyróżnianiem stadnym a to fascynacją literaturą iberoamerykańską, a to poczytując wojaczka bursę jak tysiące innych. Oczywiście nasza indywidualna droga jest jedyna i niepowtarzalna.
Chroniczny brak autorytetów, ich reglamentowanie sprzyja takim skopiowanym ścieżkom rozwoju, i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.
Staś - lat sześć- syn moich znajomych też postanowił się wyróżniać. Ma swój wózek dla lalek, zakłada po trzy pary spodni( aby nabrać masy) i ostatnio zaczął dodawać do każdej wypowiedzi własny autorski przedrostek "e".to oczywiście nic nowego mamy w końcu e- booki, e-papierosy, e-meile. Ale nikt dodąd nie słyszał o e-tacie,e- psie,e- grzybach,e-niani,e- słodyczach,itd...
Staś wprowadza w wirtualny świat wszystko co go otacza. Oto autorytet na miarę naszych czasów- komputer, internet. Gotujący się od nadmiaru treści świat w którym jest już wszystko. A i w sposób wygodny łatwe do kierowania małymi paluszkami po klawiaturze. Staś nie ugania się po podwórku za Marusią, nie rzuca patyka szarikowi. Chłopiec w oderwaniu od świata rówieśników wychowuje się na e- człowieka, zamykając po cichutku klapki realnego świata.bo po co komu taki nieprzewidywalny.
Ma swój e- świat. Uśmiecha się do niego, ożywia i płynie z prądem miloiona możliwości poznawczych. Prawdopodobieństwo że gdzieś tam jest drugi taki e- chłopiec, podążający tymi samymi stonami www. jest znikome. Dopóki więc nie pójdzie do szkoły będzie podążał za własnym e-guru
16 listopada 2024
listopadowe zakochaniesam53
16 listopada 2024
na wiekiYaro
16 listopada 2024
1611wiesiek
16 listopada 2024
Brzoskwiniowevioletta
16 listopada 2024
Katastroficzny dramat...dobrosław77
15 listopada 2024
Bez zapowiedzisam53
15 listopada 2024
1511wiesiek
15 listopada 2024
Wielki BratJaga
15 listopada 2024
Słodziakudoremi
14 listopada 2024
KaterinYaro