18 stycznia 2012

18 stycznia 2012, środa ( Haiq CXLIV i haiq CXLV )

Haiq po łacinie... Cóż... Trzeba wszystkiego spróbować... Kiedyś na portalu nieszuflada jeden nawiedzony czepiał się do mnie okrutnie, odmawiał mi znajomości łaciny, wyobraźni językowej, wyczucia rytmu mowy etc. Z zapałem godnym lepszej, o całe niebo, sprawy...
         Do pisania tych haiq przydawał mi się Słownik łaciny kościelnej i Łacina na co dzień. To pierwsze przyniesiono mi do psychiatryka, to drugie poniewierało się w biblioteczce oddziałowej dla pacjentów, obok serii Żółtych Tygrysów, poradników higieny osobistej i broszurek o istocie socjalistycznego rolnictwa spółdzielczego...
(haiq CXLIV)
graeco exemplo
tranquillitas extitit
Hercules infans
(haiq CXLV)
ranam sequebar
atrium vestae ornabam
fontis memini

        Wczoraj w hali targowej Zatorzanka przy Wiadukcie im. Powstańców Węgierskich 1956 w Olsztynie, kupiłem liście tytoniu po 40 zł za kilogram... Po przeliczeniu kosztów, stwierdziłem, iż cena jednej paczki w tym układzie (juz z gilzami) to 80 groszy... Przerażenie mnie ogarnęło!!! Kto nami rządzi? Kto obmyslił sobie taki niesamowity drenaż kieszeni? Powiedzieć, że to sk......n, to nic nie powiedzieć. Normalnie, dwanaście razy drożej niż koszty...


Małgorzata Krupińska-Nowicka,  

VoYu, skoro wojujesz - bez papierosów da się żyć. Gorzej, gdy chodzi np. o protezy (inteligentne protezy nóg dla młodej dziewczyny, która niedawno wpadła pod pociąg mają kosztować ok. pół miliona złotych! Albo wózki inwalidzkie, ceny straszne! Niektóre leki , choćby te dla chorych na stwardnienie rozsiane, wręcz niebotycznie drogie. Biznes... biznes.... Tylko to się liczy? A gdzie etyka? Gdzie bezinteresowność? Rozumiem, że takie badania kosztują, ale chyba nie powinno to aż tyle kosztować pacjenta? I pomyśleć, że Maria Skłodowska-Curie wraz z mężem uznali, że nigdy nie będą zarabiać na radzie, bo to byłoby nieetyczne...

zgłoś |

Voyteq (Adalbertus) Hieronymus von Borkovsky,  

Ze wszystkiego można zrobić towar... Ponieważ sam jestem dotknięty chorobą (chorobami właściwie), wiem ile to kosztuje, a w sumie moje dolegliwości nie są z najwyższej półki... Koszty leczenia, od wizyty u lekarza do wykupienia leków, bandaży, opatrunków, są takie, zę mogą jeszcze dodatkowo wywołać depresję albo katatonię...

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1