30 września 2011

30 września 2011, piątek ( Gregory House M. D. - bohater postmodernistyczny? )

Jakim typem bohatera jest doktor Gregory House? Czy jest on w ogóle bohaterem czy też antybohaterem? Czy jest to, być może, swoisty bohater epoki społeczeństwa postindustrialnego?
          Gregory House nie jest na pewno bohaterem romantycznym, ani w polskim, ani w zachodnioeuropejskim wydaniu. Bohater romantyczny jest zbuntowany przeciw światu, jego instytucjom, konwencjom, jego złu, niesprawiedliwości, bezduszności i głupocie. House jest doskonale wkomponowany w otaczający go świat, jest poniekąd wytworem tego świata (z jego bocznej linii), zajmuje w jego instytucji eksponowane miejsce i nie zamierza z tym walczyć.
         Gregory House M.D. to Michel Houellebecq, to jedna osoba, rozpisana na dwie...
         Genialny diagnostyk...
         Genialny szyderca...
         Genialny „cham”...
         Genialny poeta (coś z Bukowskiego i Barthkowsky'ego)...
         Genialny filozof (przynajmniej najgenialniejszy od czasów Nietzschego i Sartre'a)...
         Genialny geniusz...
         Na przecięciu dróg komunikacyjnych człowiek zbudował gigantyczne i brzydkie metropolie, gdzie każdy, zamknięty w anonimowym mieszkaniu w budynku nieróżniącym się niczym od innych, absolutnie wierzy, że jest centrum świata i miarą wszechrzeczy* ale rodzi się pytanie: Od jak dawna jesteś psychopatką?** Bo ja oczywiście, że jestem egoistą. Wszyscy nimi jesteśmy. Tacy się rodzimy. Reszta rodzi się z sumieniem. Nie mówię, że to logiczne, mówię że to ludzkie**.

*) Cytat za: http://pl.wikiquote.org/wiki/Michel_Houellebecq
**) Cytaty za: http://pl.wikiquote.org/wiki/Dr_House




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1