31 grudnia 2012
31 grudnia 2009, czwartek ( Zamiast )
Zamiast kocham -dostałem kartkę z dziennika.
"WTEDY
Zima. Wiem tylko dlatego, bo grudzień był wtedy. Nie wiem nawet, czy zima była zimą wtedy. I ona też tego wiedzieć nie mogła. Idzie, zdaje się, że bardziej szybko niż powoli, aby przemknąć niezauważona, bo kiedy ona nie widzi, to nie widzą jej. Szybko jak najszybciej. I nawt nie wiem, czy widzi wtedy - prócz butów swych, coś jeszcze może, może czy był śnieg wtedy, na ziemi, lub dopiero padał, a może śniegu wcale nie było, tylko to paskudne błoto pośniegowe, i to jej szybkie chodzenie spowalniałoby wtedy.
Ale ona nie wie, i właśnie wtedy, właśnie wtedy - gdyby wiedziała, co przydaży się jej, to podniosłaby na chwilę głowę, by popatrzeć i zapamiętać. Ziemię ze śniegiem lub bez, jakąś chmurę jedną lub właśnie brak tej chmury. Albo drzewo, może duże, z ptakiem na gałęzi lub całkiem samo. Może przechodnia z kapeluszem lub kapelusz na tym przechodniu właśnie. Bo gdyby wiedziała..., to jestem pewna!, podniosłaby głowę i zapamiętała. No ale nie (tu faktów się trzymam). I tak już zostanie - grudniowe buty, w zimę, nie-zimę. A potem schody, i znów tylko schody i znów w tej niewiedzy potrzeby zapamiętania. I kiedy w końcu podniosła głowę, to już zbyt puźno było, by wrócić i zdążyć zapamiętać.
Grudzień
Buty.
Schody.
- Czeszść, jestem Mariusz."
13 listopada 2024
Słońce w wielkim mieścieJaga
13 listopada 2024
0003.
13 listopada 2024
1311wiesiek
13 listopada 2024
naturaYaro
13 listopada 2024
jesienny obereksam53
13 listopada 2024
Nie szukajmy winnychdoremi
12 listopada 2024
0002.
12 listopada 2024
1211wiesiek
12 listopada 2024
w końcu jesteśYaro
12 listopada 2024
Przemijaniedoremi