23 july 2012

24 july 2012, tuesday ( jeszcze raz, nigdzie )

Co zrobić, jeśli zechcesz wrócić kiedyś do zburzonego domu? (Budynek po prawej stoi w miejscu zburzonej kamienicy (...)


number of comments: 12 | rating: 9 |  more 

alt art,  

nie da się dwa razy wejść do tego samego domu..

report |

Emma B.,  

dlatego krakowianie nie burzą aby można było wrócić, taka ich uroda ;))

report |

Laura Calvados,  

nie byłabym taka bezkrytyczna wobec krakowian... :/

report |

Emma B.,  

dlaczego bezkrytyczna, to było nieco uszczypliwe nawet vide ujeżdżalnia koni w marmurach albo kominy Bonarki

report |

Laura Calvados,  

Aah, proszę - nie ciągnijmy tego. Jestem nieobiektywna:)

report |

alt art,  

ja napisałem słowa znacznie bardziej kontrowersyjne..

report |

Laura Calvados,  

Nie wydały mi się aż tak kontrowersyjne w moim osobistym odczuciu jak pochwała krakowian, zresztą mijająca się z prawda. Ale już, tyle.

report |

issa,  

ba, to jest pytanie. nie mogłabym wrócić nawet do domów niezburzonych. nie dlatego, że cokolwiek sama rujnowałam, a dlatego że miejsca, w których żyłam, zmieniają się: np. centrum dużego miasta, w którym się urodziłam i wychowałam, nie ma, a ściślej, jest wyłącznie w moich synapsach. zachował się wprawdzie plan ulic, są domy, parki itp., ale ich wygląd, przeznaczenie siedlisk, ludzie - obiektywnie nie istnieją w postaciach, jakie pamięta dziewczynka-we-mnie.

report |

ApisTaur,  

nawet pamięć topografii/ cofnąć czasu nie potrafi :)

report |

Laura Calvados,  

Cierpię na ten sam rodzaj pamięci-o-nieistniejącym. Miejsca wygasają jedno po drugim na przestrzeni lat, wcale nie tak długich przecież. Skrzętnie gromadzę ślady; czasem jednak jest już za późno. Czasem mijamy się ledwie o dni. Jedna z pierwszych pocztówek przywraca pewien istotny Dom, który był.

report |

issa,  

Tak. Pamięć-o-nieistniejącym. Wobec tego pójdę przypomnieć sobie ten Dom Który Był.

report |

deRuda,  

trochę można, ale jedynie z zamkniętymi oczami

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1