27 july 2014

Laleczka

Lalka nie pojawi się przez przypadek.
 
Wybór pierwszej lalki dla małego dziecka jest niezwykle emocjonujący.  Podczas długich godzin rozmawia się o tym jak ta lalka ma wyglądać i co robić. Kolejne godziny spędza się przy komputerze przeglądając oferty stron internetowych.
 
Wybór jest trudny, opcji jest wiele. Producenci  mają w ofercie bardzo wiele lalek, ale zazwyczaj każda ma inne funkcje. Są zatem lalki śpiewające, jedzące, robiące siku, raczkujące, mówiące mama... przystosowane do kąpieli. Może spotkać lalki, które mają połączone funkcje...np. potrafią robić siku i mówić mama, a żaden z tych  producentów nie oferuje laleczki, która "mogłaby wszystko"
 
...
 
I wreszcie w domu pojawia się upragniona laleczka. Wspólnie z dzieckiem rodzice zachwycają się jej wyglądem i funkcjami. Zobacz, jakie ma śliczne loczki... A jakie usteczka. Oczka ma jak żywe. A jak tutaj się naciśnie to mówi mama.. Ty teraz jesteś mamą. Zobacz, można ją posadzić na nocniczku i jak da się jej pić... to zrobi siusiu. Jak jej dasz na imię? Musisz się teraz nią opiekować. 
 
Dziecko zachwycone laleczką bawi się nią i z nią, odgrywa jej mamę, zabiera na spacery, wozi w wózeczku... rozmawia, śpi...
... i życie dziecka jest wesołe.
 
...
 
Ale może dojść w końcu do takiego momentu, że laleczka zacznie się dziecku nudzić... bo być może w jego życiu pojawi się nowa zabaweczka...  motyw jest nieważny, to sprawa naturalna...  dziecko nie jest winne.
 
...
 
Znudzona laleczka staje się zapomniana, leży bidulka w kącie lub w jakimś koszu... i dobrze jest jak od czasu do czasu zostanie zaproszona do wspólnej zabawy z innymi zabawkami. A jeżeli dziecko już w ogóle nie zwraca na nią uwagi?
 
Cóż wtedy zrobić z niechcianą Lalką? - myśli osoba dorosła.
 
Jeżeli czuje się do niej jeszcze jakiś sentyment, nie jest do końca obojętna, przychodzi nieraz myśl, że można tą  laleczkę dać komuś, kogo ona ucieszy. Wtedy... można oddać ją do Domu Dziecka??!?   
 
Gorzej, jeżeli  dziecko czuje negatywne emocje do lalki. Może wtedy dojść do smutnych sytuacji... Lalka zostanie zepsuta i skończy w śmietniku lub na ulicy.
 
Zabawki uczuć nie mają...
 
www.facebook.com/starywujek000


number of comments: 4 | rating: 3 |  more 

alt art,  

spotkamy się na śmietniku..

report |

jeśli tylko,  

"Uczuciowość misia a uczuciowość Barbie. Studium przypadku".. by się..

report |

Ananke,  

ostatnio widziałam mężczyznę o posturze i wyglądzie Wikinga jadącego na ogromnym harleyu, na którym z tyłu miał przymocowany kosz a w nim wiózł..... :):):) pluszowego misia :):):) i rozbawił mnie ten obrazek i rozczulił, znać, że u tego osobnika, mimo wieku miłość do ukochanej maskotki nie przeszła :):):)

report |

birczin,  

Za dużo zabawek dzieci mają, no i czy nikt nigdy się nie zastanawiał nad tym, że im bardziej zabawka oddaje obraz rzeczywistości, tym bardziej zabija wyobraźnię dziecka (znam takie przedszkole języczne, w któym dzieci nie mają zwyczajnych zabawek, jeśli chcą mieć zabawki, mogą sobie same je z czegoś zrobić), a i lepszy miś w koszu u harleyowca-wikinga niż lalka na śmietniku. ;)))

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1