5 march 2013

Wiosna na dachu

Dziś miałem swój pierwszy dzień wiosny. Wiadomo, w domkach, wznioślej: w willach, wiosna zaczyna się wariackimi porządkami, smrodem palonych śmieci w ogródkach, usuwaniem kup po psach, które odkrył topniejący śnieg. U mnie inaczej.
Nad sufitem garderoby, miedzy połacią dachu, a podwieszonym sufitem, w ubiegłe lato osy wykonały i zasiedliły olbrzymich rozmiarów kokon - ul. Do późnej jesieni straszyły domowników. Zimą zasnęły jak niedźwiedzie.
Wiedzieliśmy, że dzisiejszy pierwszy dzień porządków, dymów, zacznie je budzić.  Stąd dzisiejsza akcja.
Zdjęliśmy te 12 metrów kwadratowych dachówek, zerwaliśmy papę, deskowanie i wyjęliśmy, wraz ze śpiącymi jeszcze osami, całe ich gniazdo. 120 litrowy worek na śmieci jest pełen, zawiązany i włożony do następnego worka.
Załatany dach, już bardzo fachowo, zalepione szczeliny, zaizolowane dachówki. Skonani sączymy drugie wino w dywagacjach: co z worem os.
Na wykonanie wyroku śmierci przez spalenie, już po drugim kieliszku, nie pozwala sumienie. Zapakowany worek w moim samochodzie doczeka się chyba trzeciego… czwartego wina ... ale to nie moja wina, że teraz ich nie można wywieść gdzieś daleko, żeby nie wróciły.
Psy i koty podobno wracają do 50 kilometrów. Psy i koty nie zabierają dobytku. A w worku mamy i królową os i trutnie i domek, czyli całą fabrykę do produkcji miodu.  Może się uda  ten ekologiczny zakład pracy, razem ze społecznością miodną, przywrócić naturze. Niech miodek zbierają w obcym lesie - tośmy za piątą butelką uradzili kolegialnie, zatwierdzili. Została jeszcze tyko kwestia: kto wsiądzie z nimi do samochodu ????


number of comments: 22 | rating: 14 |  more 

Wieśniak M,  

hej osy nie dają miodku:))- wyieź na dachu samochodu do lasu, powieś na drzewie i niech się grzybiarze martwią:)))

report |

Drwal,  

Pszczelarz lub osiarz by pewnie wiedział, bo też miodu nie było. O osach wiem tyle, że boli gorzej niż po pszczołach. Uprzedzam jutowy worek na gałęzi sosny to nie skarb :))))

report |

Magdala,  

Wieś, ale to są osy udomowione, miododajne, poddachowe. a tekst rozbawił mnie, rozwiośnił swoją zwyczajnością. to męski tekst, choć brzmi to niedorzecznie :)) fajnie napisany. choć mieszkam w blokowisku, poczułam się jak u siebie :) i zobaczyłam Dwóch Na Dachu. uśmiechnąłeś mnie, Drwalu (między jednym a drugim atakiem kaszlu) :))

report |

Drwal,  

kaszel, na kaszel najlepszy miód cud, od os poddasznych, tej właśnie maści, zbierany z całej połaci. Z"pszczółki Mai " pamiętam, że miód osy pszczołom kradli. Dziękuje za żądła dwa ...AAAAA

report |

jeśli tylko,  

Zapytaj, może któraś ma prawko i niech Ci zostawią samochód w umówionym miejscu ;))

report |

Drwal,  

Słuchaj no Oso, może na tłumacza byś przystała zamiast żądlić :))))))

report |

jeśli tylko,  

ja tu się staram pomóc, kombinuję do bólu głowy ;))))))) mnie się kiedyś chciały osiedlić w skrzynce na listy, ale zauważyłam. Były też w ścianie domu mojej mamy (wygryzały zaprawę i robiły tunele między cegłami, naprawdę :)

report |

Drwal,  

nie na darmo w dniu teściowej mówimy "zła jak osa" :))))) sory jeśli tylko jesteś teściową

report |

jeśli tylko,  

nie jestem! :)))))) (no i bądź tu życzliwą.. jak teściowa :)))

report |

Drwal,  

ja o swojej teściowej, nie mogę złego słowa powiedzieć... Raz próbowałem i więcej się nie odważę :)))

report |

jeśli tylko,  

na głos!? ;)))))))))

report |

Drwal,  

a gdzie tam :))) akurat byłem w piwnicy, a tam trzeba szeptem :)))))

report |

Florian Konrad,  

ja u siebie szarych kokonów- jak ja to nazywam ,,baniek z osami" nie ruszam. Były, są i niech będą :)

report |

Drwal,  

ale moje widocznie nie znają tej cygańskiej zasady, że najbliższych się nie rusza

report |

deRuda,  

oj bardzo proszę znaleźć im jakąś ładną miejscówkę!! obiecaj to Drwalu derudej z lasu!!! :))) kiedyś chciały się koło domu zagnieździć szerszenie ufff, dobrze, że do tego nie doszło

report |

Drwal,  

Już wiszą na gałęzi w lesie (nie zdradzę gdzie by miały spokój

report |

deRuda,  

uff :)) dobry Drwal :D

report |

Drwal,  

mimo wszystko , jak blisko jesteśmy na co dzień natury.:))))

report |

deRuda,  

blisko :)) dobrej nocy Drwalu i kolorowych snów :))

report |

Drwal,  

czy sny też bywają ekologiczne ?????:))))))

report |

LadyC,  

:))) nim skończycie piątą, osy się poduszą ;)))

report |

Drwal,  

a nie ( czytaj komentarze)

report |

Spółka,  

Na dachu zmieniają się proporcje :D. pozdrawiam. :)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1