7 june 2011

6 june 2011, monday ( Pralka )

Dzień jak co dzień, z tą tylko różnicą, że przychodzi mechanik do pralki. Mam otworzyć drzwi i pokazać gdzie stoi.
On już wszystko wie.
Przed naszym wyjazdem do Polski, był  już ktoś z firmy Whirpool
i zdiagnozował: bęben do wymiany. W  podręcznym komputerze odnotował uszkodzenie, zrobił zamówienie na część, ustalił termin wymiany bębna i dzisiaj właśnie ma przyjść i wymienić, ale już ktoś inny, bo on będzie na urlopie.
Niemcom należy się trzydzieści dni urlopu - najwięcej w całej Unii.
Wydaje się, że ciągle są na urlopie, a i tak są najbogatsi.
Pralka jest na gwarancji, więc nie ma być żadnego problemu.
Nawet z moim niemieckim. Wystarczy otworzyć drzwi. Najpierw domofon.
Kieruję Pana na czwarte piętro. Widocznie dość poprawnie, bo trafia za pierwszym razem. Potem "Guten Tag" i od razu „Ich bin aus Polen „ i „Ich  spreche kein Deutsch”, co znaczy, że jestem z
Polski i nie mówię po niemiecku.
Pokazuję mu gwarancję, tak na wszelki wypadek, bo zauważam - ma tylko pod pachą komputer, a żadnej części.
Ten fakt na tyle mnie niepokoi, że dzwonię do Petera, gdy mechanik zaczyna grzebać w pralce, jak tamten poprzedni dwa tygodnie temu. Przez telefon Peter informuje go, że miał już przyjechać z bębnem. Mechanik nic o tym nie wie, dostał tylko nasz adres. Kończy rozmowę i zostawia mi rachunek na 177 euro oraz nowy termin na 14 czerwca. Cieszę się, że w ogóle w tym roku.
Danke sehr, czyli dziękuję bardzo.
Peter przychodzi z pracy. Dopytuje się czy na pewno, pokazałam mu gwarancję?
Przecież miałam tylko otworzyć drzwi i pokazać pralkę, ale daruje sobie te uwagi, mówię zgodnie z prawdą; - tak, pokazałam , rozmawiałeś z nim przecież. Rozmawiał, ale nie o gwarancji
tylko o bębnie.
Jest osiem minut przed 17:00 - Peter wkurwiony dzwoni do serwisu.
W serwisie Pani informuje, że owszem ma w komputerze dzisiejszy wyjazd i jeżeli mechanik zostawił rachunek, to pewnie nie widział gwarancji lub pralka zepsuła się z naszej winy, śladu po pierwszej
wizycie poprzedniego mechanika nie ma.
Kiedy Peter to powtarza, wydaje mi się jakby w ogóle nie wyjeżdżała z kraju. Biorę ten rachunek, opiewający na 177euro, do ręki, z którego i tak nic nie rozumiem.
Patrzę się na niego jak sroka w kość i jak sroka zauważam błyskotkę. Świeci się to, jak nie napisze co - nazwisko i imię mechanika - Henryk Strzelec.
Fakt nazwisko napisane przez "tz" - Strzeletz -
ale zaraz czuję się jak w domu.
Niemcy chylą się ku upadkowi. Potrzebują też bardzo dużo urlopu, żeby odpocząć od wyjasniania wszystkich nieporozumień, wynikające z nadmiernej gościnności.


number of comments: 6 | rating: 6 |  more 

Darek i Mania,  

a to dopiero historia z pralką a raczej jej naprawą -a ja tyle się nasłuchałem o niemieckiej dokładności i solidności -zwykle opowiadasz a niezwykłe są efekty -:)

report |

JoT Eff,  

Trochę w niej jeszcze pogrzebie:) Dziękuję Darku. Pod "To jest miłość" zostawiłam dla Ciebie wiadomość jakieś parę dni wcześniej. Czekam na adres.

report |

Laura Calvados,  

No i mi przed oczami staje jak żywy Christian Bale wychudzony do granic możliwego. Jak mechanik to Mechanik. Tylko jeszcze lodówkę trzeba będzie przejrzeć. Ale już nie na gwarancji....

report |

Jarosław Trześniewski,  

Prawdziwa groteska, a diagnoza trafna.Nawet naprawa pralki może byc leitmotivem niezłego opowiadania.:)))

report |

JoT Eff,  

Historia z palka skończyła się dwa tygodnie później. W końcu otworzyłam drzwi właściwemu mechanikowi z niemieckim nazwiskiem, który miał bęben pod pachą, mało tego udało mi się wytłumaczyć, że pralka jest jeszcze na gwarancji. Był uśmiechnięty, uprzejmy i cierpliwy. Ale powiem Wam w sekrecie, że nadal bęben dudni jakbym prała w niej buty z ostrogami.

report |

ezo**,  

dobrze, że dopisałaś ten swoisty epilog :) znam bowiem koniec tej historii, pozdrawiam :)

report |



other diaries from: 17-03-2012 , 06-06-2011 , 05-06-2011 ,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1