10 december 2013

9 december 2013, monday ( Fobian Siembaum o trudnościach z poezją w sektorze usług )

Poezja zderzona z żelazkiem zwyczajnie przegrywa*.

* Fobian Siembaum, Nikt nie zostawiał napiwku - wspomnienia z Hotelu Antracyt, wyd. Wczasowicz, Wisła 2005, s. 44.


number of comments: 9 | rating: 5 |  more 

Aśćka,  

znaczy się topi, czy od razu paruje...

report |

Waldemar Kazubek,  

Żelazko miewa duszę, to samo się tyczy poezji. O ile jednak współczesne żelazka są na prąd o tyle współczesne wiersze winny kopać. Reakcja - stopienie bądź odparowanie - zależą od tego, jak długo będziemy naciskać. I od wrażliwości dotykanej materii.

report |

Aśćka,  

tak, to się nazywa rozmowa o poezji (bez klituś bajduś o motylku), ale Norwid kopał nie gorzej niż krzesło elektryczne - próbuję dojść o co Panu chodzi z kopaniem

report |

Aśćka,  

świat kopie od zawsze, nie przekonuje mnie rola prądu, globalizacji i że co, poezja współczesna powinna oddawać siłę bomby atomowej, broni chemicznej i bilogicznej, tych wszystkich samolotów bojowych nienamierzalnych, fotoradarów, informacji-inwigilacji, 24 godzinnego szaleństwa dostępu do wszystkiego powodującego kompulsję i wzrost postaw narcystycznych, masowych migracji - bo poezja współczesna odbija świat, epokę w jeje charakterystycznych przejawach przy zachowaniu refleksji choćby w buncie ich nie poruszając nad niezmiennymi zmiennymi - alebowiem od braci naszej sprzed 12 tysięcy lat w podstawowych potrzebach się nie różnimy..

report |

Waldemar Kazubek,  

Oczywiście, że poezja współczesna nie powinna się odklejać od języka i fenomenów współczesności. Oczywiście, że właściwsza jej bomba atomowa, niż kusza, samolot nienamierzalny, niż sterowiec itd. itp. A przecież opis ruchu nie stoi w sprzeczności z kontemplacją tego co niezmienne. Taka właśnie jest - jak mi się wydaje - właściwość poezji. A jeśli ktoś z własnej woli chce zamknąć się w skansenie? Jego wola, papier jest cierpliwy, net jeszcze cierpliwszy.

report |

deRuda,  

to zależy od stopnia nagrzania... i poezji i żelazka :)

report |

Wieśniak M,  

współczesne żelazka potrzebują wody równie wiele co poezja:)

report |

Waldemar Kazubek,  

Spróbuję kiedyś nalać do żelazka spirytusu :)

report |

Wieśniak M,  

znalazłeś jednak światełko w tunelu dla poezji ;))

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1