13 april 2014
13 april 2014, sunday ( widz i przeżywacz )
Pomyślałam sobie o relacji między miejscem przebywania i zaangażowaniem w kategoriach funkcyjnych. To znaczy, gdy jesteśmy długo w danym miejscu często nie zauważamy jego uroków, a gdy mamy wizję krótkiego, może nawet jednorazowego pobytu zachłannie bierzemy wszystko. Fotografujemy, dokumentujemy, kartki, foldery. Jesteśmy widzem w przestrzeni 3D z efektami dodatkowymi akustycznymi, zapachowymi, zmiany aury. Potem taki jeden dzień rozciąga się we wspomnieniach w długie pasmo przygody, ale poza epizodami w czasie zwiedzania nie mamy nic poza ochami jakie to piękne, jakie wyjątkowe. Zamieściłam na Trumlu zdjęcie z takiego jednodniowego pobytu w Paryżu. Nie było spektakularnie piękne i właśnie dlatego wbrew kryteriom akceptacji postanowiłam je pokazać. To nie była pocztówkowa prężąca w słońcu stalową szyję żyrafa, ale wtopiona w siąpiący deszcz budowla, trochę zorzy wieczornej i w oddali między nogami wieży Pola Marsowe w całej swej spektakularnej przestrzeni. Garstka ludzi u podnóża, niekoniecznie turystów, ot dzień codzienny królowej żelaza i symbolu miasta. Nie zostało zrozumiane moje przesłanie, więc je opisuję. Pod zdjęciem wywiązała się rozmowa i to było najcenniejsze. Przepraszam, nie ja decydowałam o jego usunięciu. No cóż internet nie dekalog - na kamieniu wiadomości nie wyryto, są ulotne. Na koniec małe wyjaśnienie przeżywacz to ktoś, kto w danym miejscu spędził pewien czas, nie musiał się spieszyć w łapaniu obrazów a bardziej może skupić się na samej atmosferze miejsca, a że czasem i zdjęcie zrobi - tylko jak zaznaczyć, że fotografuję Wieżę Eiffla jako turysta, a jak że to zdjęcie mieszkańca?
19 march 2024
The Pain Was Not YouSatish Verma
18 march 2024
1802wiesiek
18 march 2024
Ruda na platynowoabsynt
18 march 2024
Art In DyingSatish Verma
17 march 2024
W gotowościJaga
17 march 2024
takie tam ćwiczenieabsynt
17 march 2024
I Will SurviveSatish Verma
16 march 2024
1603wiesiek
16 march 2024
tu i teraz, zanurzając sięTomek i Agatka
16 march 2024
Drzewo recykling 2020Marianna Małgosia Bakanowicz