4 february 2014

4 february 2014, tuesday ( ile cukru w cukrze )

Nie powinnam, ale kusi. Mam kilka zaległych tekstów do oddania na warsztaty Sagi, ale moja przewrotna natura uchyla się jak zwykle od obowiązku i prze ku wolności artykułowania nachalnych myśli. A myśl jest taka, że nie wiadomo co robić z polskością. Osobiście hasło młodzież wszechpolska drażni mnie niebotycznie i wywołuje opowieści rodziców o roku 1938, który to rok przez swoją wszechpolskość spowodował zamknięcie niektórych uczelni w Warszawie i poróżnił przyjaciół. Wyczytałam, nie pomnę w jakie zagranicznej renomowanej prasie, że lud nad Wisłą, ma najbardziej zróżnicowane geny. Ja sama naliczyłam u siebie koktajl z conajmniej 6-ciu czy siedmiu nawet. Pokusiłam się o policzenie w jakim procencie Polką jestem, bo słowianką w trochę większym jak doliczyć prababiczkę czeszkę i prababiczkę słowaczkę, która może jest prababiczką węgierką, ale tego nie udało się ustalić. Nie miałam nigdy kota, ale ktoś mi mówił, że koty przywiązują się do miejsca i może tak jest z ludem nad Wisłą, że to miejsce i wspólne miauczenie na dachach tę polskość wyznacza. Im bardziej genetycznie zróżnicowany, tym bardziej szuka jakiejś identyfikacji, a nią jest niezaprzeczalnie stały punkt na ziemi. Temat można rozciągać jak ciasto na pierogi czy strudel kresowy, więc tylko tak leciutko dotykam dylematu jaki mam. Procentu polskości nie wyliczyłam, bo zabrakło mi informacji po mieczu, a tak liczyłam na wzmocnienie polskości, dopóki jakieś stare metryki z Opola do mnie nie dotarły. Grunt, że czuję się 100 procentową krakowianką, no może galicyjką wprawdzie urodzoną we Wrocławiu, ale mało to lwowiaków tam tajoj się wychowało myśląc o swoim starym miejscu na ziemi i oswajając dolnośląskie dachy. Może w tym genowym koktajlu jest sprytna metoda na podniesienie żywotności gatunku ludzkiego, w tej ciekawości świata, przemieszczania za chlebem, a tak naprawdę za przetrwaniem biologicznym. Poszukiwanie dobrobytu jest tu tylko marchewką doskonalącą rasę ludzką.


number of comments: 22 | rating: 8 |  more 

ApisTaur,  

niestety / jako naród mamy nad wyraz dużo kompleksów / zwłaszcza w stosunku do zachodnich krajów / bo wobec wschodu czujemy się lepsi / teraz co prawda nieśmało mówi się że w tym czy tamtym nie mamy się czego wstydzić / ale to wciąż takie nieśmiałe utwierdzanie się w takim przekonaniu/ niejednokotnie spotkałem się z tym / że rodacy wstydzą się swojej polskości / nasza przysłowiowa "duma narodowa" wyparowała jak kamfora / co do wielopochodzeniowości wielu / a nawet bardzo wielu z nas / to nic dziewnego / mając taką przeszłość jaką mamy / trudno żeby było inaczej / w tym momencie przytaczam znamienny dowcip / dwóch niemieckich policjantów zatrzymuje samochód / proszą kierowcę o dokumenty / i jeden mówi do drugiego / -ty, Ahmed, zobacz jakie gość ma śmieszne nazwisko: Miller// pozdrawiam //:))

report |

Emma B.,  

Świetny dowcip - nie znałam i sprzedam dalej. Też boleję nad brakiem dumy narodowej. Osobiście walczę o nią i walczę z pogardliwym wyrażaniem się polaków o sobie samych, ale może nie każdy ma być z czego dumny i szuka swojego dowartościowania w pogardzie. Nie każdemu Nałęcz przynależy, niektórym Nałęcz dał się we znaki. Trzeba znaleźć jakąś formułę - może gdyby nasi piłkarze byli lepsi?

report |

jeśli tylko,  

Usunęłabym "Osobiście to" (bo jak mnie to wiadomo, że osobiście :). I w "100 tową" chyba się gdzieś procenty zapodziały :). Pozdrawiam. :)

report |

Emma B.,  

procenty jako symbol nie wchodzą w tym edytorze. Już dwa razy poprawiałam. Osobiście zostawiam, bo to taki lokalny koloryt wysławiania się, a le za uwagi dziękuję bardzo.

report |

Wieśniak M,  

tylko jak powiedzieć bogobojnym matronom, jak tłumaczyć młodzi/ że wszyscyśmy z jednej Arki, z jednej powodzi...

report |

Emma B.,  

czepiasz się matron i młodzi, a jest tyle innych osób, które wszechpolskie są :)

report |

mua,  

hm http://www.youtube.com/watch?v=fqBT9PO8T4Q - tys wszechniepolski ?? i jeszcze choćby http://www.youtube.com/watch?v=bLFRs8Rgt_w tys ;)))), co nie oznacza, że zgadzam się z jakąolwiek postawioną tu tezą = daję minusa ;))))

report |

Emma B.,  

nie bardzo rozumiem co tu jest do oprotestowania. Że nie kocham Młodzieży Wszechpolskiej. Czy moja hipoteza o migracji. Hipotezę się obala, albo jej dowodzi a nie stawia minusa. Minusa to można postawić za błąd ortograficzny. I jeszcze raz tu nie ma ani jednej tezy. Teza musi być poprzedzona założeniami. Czy ja napisałam jeżeli ... to... To by było na tyle - napisz coś więcej Mua, bo sam minus nie przekona mnie do żadnej twojej racji. Podyskutuj zamiast machać pochodnią.

report |

Emma B.,  

a jeszcze jedno jak możesz się nie zgadzać na moją babiczkę czeszkę, przecież nie miałam na to wpływu. Wpływ miałam na wybór Polski a nie Kanady gdy byłam na emigracji i wybrałam Polskę :)

report |

mua,  

;)))) B. :))))))) kocham wprost Twoją babićkę i swoich francuskich abntematów ;)))))). Natomiast podałem dwa przykłady ( w linkach ) - czy Oni są mniej ??? a może tak ze 3 i poł melona Polaków " na obczyźnie " ??? heheh ja natomiast przestałem cenić Michalkiewicza, a nadal cenię J.K MIkke - tylko co to ma do rzeczy ?? Ps... kocham i pozdrawiam Kraków ;))))))

report |

mua,  

Ps. http://pl.wikipedia.org/wiki/Polonia ;)))

report |

Emma B.,  

co to jest abntematów? Z tego co mi podesłałeś to wydaje mi się, że nie bardzo zrozumiałeś moje intencje. Może ja nie poczytałam statutu WszechPolaków tylko się przeraziłam wstępnie tymi pochodniami i umięśnionymi łysolami co bardziej mi się kojarzy z naszą krakowską świętą wojną iż diasporą.

report |

mua,  

to literówka sorki Emmo = chodziło mi o antenatów - czasem tam mam ...z rozpenda hehehh natomiast wiesz " ( ile cukru w cukrze ) " , to trzabyloby wziąc i pod uwagę i Polonie .Jak podaje wilkipedia (dane co prawda nie najnowsze, a link podałem ) jest ich 21 milionów . Tu tys szukałabyś ilości w ilosci ??? ;))

report |

mua,  

Ps ...a Michalkiewicz i J.K Mikke to byli ich przywódcy - liderzy ....co prawda tam byly jakies rozłamy i J.K Mikke wziął z nimi rozwód już dawno a i Miichalkieewicz chiba tys ( ale mod=ge sie myslić = dawno tym sie nie interesowałem ) heheh

report |

Emma B.,  

ale ja biorę, nawet jestem do niej bardzo przywiązana, a mnie właśnie chodziło o niekonwencjonalne podejście do polskości. Teraz rozumiem twoją minusową reakcję. Ja chciałam uogólnić i nie chciałam, aby ktoś zbyt był restrykcyjny. I tak już poleciałam zbyt osobiście z tą babiczką czy babićką - zresztą fajnie się nazywała Soukup - to chyba taki czeski Kowalski. Spytam się Rafała Muszera on tam jest to wie najlepiej. Zachęcam Cię do poszukania zespołu Mazury z Londynu. Prowadził go najpierw mój kuzyn , prawie brat, a teraz jego córka Zofia Lesiecka. Będą mieli 65 lecie, 120 tancerzy, W 2009 r, z okazji 60-lecia zespołu, odbył się galowy występ w Queen Elizabeth Hall w Londynie. Teraz to powtórzą w tym samym miejscu

report |

mua,  

heheheh babićka jest w porzo ;)))) każda heheheh

report |

Emma B.,  

cukier w cukrze - chodziło mi raczej, że nie miarą genów powinno się polskość wyznaczać.

report |

Emma B.,  

http://www.mazury.org.uk/

report |

mua,  

a to dla Ciebie i babićki ;))) http://www.youtube.com/watch?v=v9MTGNaEXGM

report |

Emma B.,  

i dzięki, rozbawiłeś mnie link się przydał chociaż moja babićka to chyba Pragi

report |



other diaries from: 16-08-2020 , 07-05-2017 , 11-04-2016 , 13-11-2015 , 10-10-2015 , 24-06-2015 , 21-05-2015 , 12-05-2015 , 01-05-2015 , 25-04-2015 , 16-01-2015 , 08-01-2015 , 27-12-2014 , 01-12-2014 , 28-11-2014 , 30-10-2014 , 13-10-2014 , 02-09-2014 , 21-08-2014 , 23-07-2014 , 21-07-2014 , 15-07-2014 , 08-07-2013 , 01-07-2014 , 28-06-2014 , 27-06-2014 , 12-06-2014 , 13-05-2014 , 09-05-2014 , 14-04-2014 , 13-04-2014 , 21-03-2014 , 12-03-2014 , 09-03-2014 , 06-03-2014 , 02-03-2014 , 28-02-2014 , 25-02-2014 , 23-02-2014 , 22-02-2014 , 20-02-2014 , 08-02-2014 , 07-02-2014 , 04-02-2014 , 01-02-2014 , 27-01-2014 , 23-01-2014 , 11-01-2014 , 05-01-2014 , 28-12-2013 , 22-12-2013 , 20-12-2013 , 12-12-2013 , 08-12-2013 , 06-12-2013 , 27-11-2013 , 26-11-2013 , 19-11-2013 , 14-11-2013 , 07-11-2013 , 06-11-2013 , 19-10-2013 , 15-10-2013 , 13-10-2013 , 08-10-2013 , 29-09-2013 , 09-08-2013 , 30-07-2013 , 25-07-2013 , 21-07-2013 , 15-07-2013 , 15-07-2013 , 04-07-2013 , 02-07-2013 , 29-06-2013 , 27-06-2013 , 21-06-2013 , 21-06-2013 , 21-06-2013 , 15-06-2013 , 14-06-2013 , 09-06-2013 , 05-06-2013 , 02-06-2013 , 31-05-2013 , 28-05-2013 , 22-05-2013 , 12-05-2013 , 06-05-2013 , 01-05-2013 , 16-04-2013 , 14-04-2013 , 13-04-2013 , 07-04-2013 , 06-04-2013 , 05-04-2013 , 03-04-2013 , 26-03-2013 , 25-03-2013 , 23-03-2013 , 20-03-2013 , 17-03-2013 , 15-03-2013 , 12-03-2013 , 11-03-2013 , 10-03-2013 , 08-03-2013 , 07-03-2013 , 26-02-2013 , 26-02-2013 , 10-02-2013 , 07-02-2013 , 06-02-2013 , 02-02-2013 , 01-02-2013 , 31-01-2013 , 18-01-2013 , 16-01-2013 , 14-01-2013 , 11-01-2013 , 04-01-2013 , 18-12-2012 , 24-11-2012 , 22-11-2012 , 14-11-2012 , 13-11-2012 , 10-10-2012 , 09-11-2012 , 08-11-2012 , 04-11-2012 , 03-11-2012 , 02-11-2012 , 27-10-2012 , 27-10-2012 , 22-10-2012 , 19-10-2012 , 17-10-2012 , 15-10-2012 , 15-10-2012 , 14-10-2012 , 09-10-2012 , 07-10-2012 , 05-10-2012 , 19-09-2012 , 18-09-2012 , 16-09-2012 , 15-09-2012 , 11-09-2012 , 10-09-2012 , 06-09-2012 ,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1