25 june 2011

Wegetarianizm

Jedzenie - to budulec: dla mięśni, stawów, narządów, kości, mózgu...
Patrząc na ulotki reklamowe widzę : czerwone mięso, parówki, ryby (pstrągi) - unikam tych zbrodni.
Gdy raz na jakiś czas zjem zwierzęce ciało, myślę :"a może i to jest potrzebne dla organizmu - tauryna, witamina b12 i żelazo przecież trudno dostarczyć tego w diecie wegetariańskiej". Jednak po przetrawieniu kotleta schabowego, mówię sobie :"dość".
Więc, taurynę uzupełniam soczewicą i grochem, a b12 (no przecież jem jajka), białko zaś w soji...
Gdy widzę bezsens narodzin i śmierci zwierząt chodowanych, tylko po to aby je zjeść - żygać mi się chce! Masowe cmentarze w żołądkach ludzich. Ktoś -a raczej niejeden będzie się ze mną wspierał -powie: przecież mięsko jest potrzebne. Wspierać się nie chce, gdyż całego świata nie zmienie.  Przecież są też poważne problemy rodzin wegetarian: "czy karmić też swoje dzieci dietą wegetariańską? czy też pozwolić im jeść mięso?". Niewiedza wielka jak góra - a zdania podzielone. Jezus powiedział przecież aby nie dzielić pokarmów, na czyste i nieczyste, zaś Budda nie dawał na to rozgrzeszenia. I co człowiek z otwartym umysłem ma robić? Wschód-Zachód (kto ma racje?)


number of comments: 8 | rating: 0 |  more 

przemubik,  

zamieściłem to w prozie, a równie dobrze mógłby by to być dziennik...proszę o komentarz odnośnie treści - jestem ciekaw, co Trumle jedzą, trufle?

report |

Wieśniak M,  

Rację ma ani zachód ani wschód jeno głód. Dla ogólnego bilansu materii nie ma znaczenia kto kogo zjada. Wszystko podlega przemianie. Atomy z których jesteś zbudowany mogły należeć kiedyś do dinozaura diplodoka, a kiedyś w przyszłości oddasz je wołu. W tym sensie pożeranie ( acz egoistyczne) jest sprawiedliwe. Albo Ty zjesz ich, albo oni Ciebie. Pozdrawiam :))

report |

przemubik,  

Trochę przefilozofowałeś sprawę Wieśniak M - chodzi przecież tutaj o problem cierpienia zwierząt. Masowe zabijane, dla konsumpcji - a człowiek i zwierzę to coś więcej niż atom.

report |

przemubik,  

Głód jest jeden, a metod jego zaspakajania mnóstwo:)

report |

przemubik,  

http://www.youtube.com/watch?v=Adu8SvX4eCo

report |

przemubik,  

powyżej - powody by zostać wegetarianinem:)

report |

przemubik,  

http://www.youtube.com/watch?v=xsNQSA0-GDI

report |

Ania Ostrowska,  

Pamiętam jak onegdaj utonęłam w trylogii "Księga Małgorzaty" J.M. Riley, Bohaterka nie była w stanie karmić się niczym, co miało oczy. Zrobiło to na mnie wrażenie i przez pewien czas wzbudzało refleksję podobną do twoich dylematów. Minęło. Szanuję odmienności, ale na równi z własnymi wyborami. Pozdrawiam

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1