20 january 2014

20 january 2014, monday ( Pisane nocą )

Już od dawna wiem że jestem nie bez powodu w takim miejscu w jakim się znajduję, zarówno w życiu jak i w świecie.
  Ale dopiero teraz to odczułem, mieszkanie, które wynajmuję dopiero od pół roku, nazywam domem. Mimo iż dobrze wiem że mój dom rodzinny jest 1750 km na wschód, w Polsce. Oglądam francuską telewizję, poznaję dużo słów, rozumiem prawie wszystko. Czasami się boję że zacznę zapominać pewne słowa po Polsku, mam nadzieję że to się nie zdarzy. Załatwiam większość swoich spraw. Umiem się porozumieć  w tym, jeszcze kilka miesięcy temu, obcym dla mnie, języku miejscowych, który do najłatwiejszych nie należy.
 Teraz dopiero czuję że mój przyjazd tutaj był mi przeznaczony.
Tak mi było pisane, chociaż sam nie wiem czy sam tego sobie nie zapisałem, kiedyś, dawno temu w podświadomości ? 
 Zauważyłem że wraz z tym że ludzi tutaj stać na więcej rzeczy materialnych stać ich także na więcej uprzejmości, uśmiechu i uczynności, niż ludzi w Polsce. Stać ich na to by być szczęśliwymi, i chciałbym by mnie też było na to stać, bym miał tyle odwagi.
Sam po sobie zauważyłem że nie mam na co narzekać, więcej się uśmiecham, czuję się bardziej zadowolony z siebie, z mojego życia, z pieniędzy, choć jestem z dala od ojczyzny.
 Zdałem sobie sprawę że na pewno znajdę tu swoje miejsce na ziemi tylko dla mnie, mały kawałek nieba. Wiem że już na stałe nie wrócę do Polski, z jednej strony dla mnie to szczęście a z drugiej strony tęsknota za rodziną.
 Ale gdy stworzę własną rodzinę i dom, nie będzie mi się chciało wracać...


number of comments: 3 | rating: 10 |  more 

moriana,  

mam zbliżone doświadczenia emigracyjne, ale nie jestem pewna, czy tęsknota musi się skonczyć po ślubie. obawiam się, że nie. w moim przypadku nie tylko się nie zmniejsza, ale wręcz pogłębia, choć ja także nie wrócę ( w każdym razie nie przed wiekiem emerytalnym raczej :/).

report |

Hania,  

Dobrze ciszyć się z miejsca, w którym się zyje:)

report |

Wieśniak M,  

Bywają ludzie którzy czują się u siebie wszędzie, i tacy co odnajdują dom na drugim końcu świata. Lecz są i tacy którym wyprowadzka na drugą stronę ulicy burzy bezpowrotnie porządek świata. Chyba należę do tych ostatnich. Pozdrawiam :)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1