22 january 2012

Chłodny poranek

Chłodny kwietniowy poranek.
T.cięzkim krokiem zbliża sie do szpitala.
To ostatnie dni-przemknęło mu przez głowę-ostatnie dni,ostatnie chwile bez wytchnienia.
Co zostaje? Nienazwana czułość,senne opadanie,wieczne tonięcie w szczegółach,później zadawanie pytań:a może ...a gdyby...
Co mam jej teraz powiedziec?
Co mam jej powiedzieć?
Ona nie wie nic i wie wszystko. Coś cicho szepcze,może to będzie we mnie,a może w niej,a może w czymkolwiek?
W jej twarzy,co zastyga na szpitalnym łóżku?
Oczy wodzą badawczo po twojej twarzy.(Później bedziesz żądać od pamięci tej nie zamazanej ostrości widzenia,takiej jaka się przydarza czasem we śnie).
To ona musi się przywyczaić,że zdążysz zapomnieć i zdążysz się spóźnić,bo wszyscy się spóźniają i tak będzie do końca.
Nawet tego nie poczujesz.
Teraz na ciebie czeka,patrząc niemalże z wyrzutem.
Nieswoim głosem coś szepce,suche,spierzchniete usta,blada woskowa twarz.
Jej oczy po długim milczeniu - tężeją.
- Pamiętasz naszą rozmowę? Mieliśmy w takiej chwili dokonać wymiany nas.Samych.Ale widzisz,nic z tego nie wyszło.I nie wychodzi.I nie wyjdzie.
Powieki spokojnie opadają.
T.kładzie obola.T. bedzie nieustannie kładł obola.
Powoli. Powoli.
Długo i boleśnie.
Jak w replayu.


number of comments: 8 | rating: 7 |  more 

MARCEPAN 30,  

Brak spacji w wielu miejscach, lub spacja postawiona w nieodpowiednim momencie, sprawiają, że tekst sprawia wrażenie bardzo niechlujnego. To zniechęca do czytania. Poza tym jest pisany zbyt szybko i chaotycznie. Mi się nie podoba, chyba nawet nie załapałem o co chodzi.

report |

Wanda Szczypiorska,  

Niektórzy ludzie zamiast czytać patrzą na tekst.

report |

MARCEPAN 30,  

Pani Wando, forma też jest ważna, mimo, że tekst powinien być ważniejszy.

report |

Jarosław Trześniewski,  

Dziękuję za komentarz. Męczę się z edycją i za każdym razem wychodzi coś innego. Tekst nie był pisany szybko i chaotycznie, a że nie załapał pan w czym rzecz- mówi się trudno.

report |

MARCEPAN 30,  

Jaki tam "pan", Mariusz jestem :) Przeczytałem Twój drugi tekst i złożyłem w całość, to co chcesz przekazać, więc załapałem. Ja też nie lubię edytować własnych tekstow, ale ze spacjami po przecinkach nie jest tak dużo roboty. Pierwsze wrażenie też jest ważne, czasem pierwsze zdanie i forma decydują o tym, czy chcemy dalej brnąć w tekst, czy raczej zrezygnujemy. Warto czasem się pomęczyć, tymczasem, że temat umierania jest zawsze i w każdej epoce, że się tak wyrażę, nieśmiertelny. Zawsze jest w nim coś niepokojąco zastanawiającego.

report |

Wojciech A. Maślarz,  

Jarku, ciekawie się zapowiada, zajrzę gdy już przywrócisz oryginalną formę. Mnie też się to przytrafia i wtedy zwykle wyrzucam i próbują wkleic od nowa. Najlepiej wkleic z notatnika bo tekst sie nie rozjedzie. Ale moja metoda polega na pomniejszeniu tekstu i wtedy prawie nigdy się nie rozsypuje. Pozdrawiam:)))

report |

Mazurek,  

Niech i ja sie odczuciami podzielę. Będą nieprzychylne, ponieważ tekst po prostu nie trafił w mój gust. Odnosząc się do powyższych wypowiedzi, niech i mnie wolno będzie zwrócić uwagę, że forma jest ważna. Ważna bo wielu ludzi nie doceni nawet najpiękniejszego przekazu, jeżeli napisany będzie nieprzychylnie. Ni można docenić czegoś, czego nie chce się czytać. Jeżeli chodzi o wartość merytoryczną tekstu, za krótki za mało przekazu w przekazie, za mało opisu. Poezja jest od tego, żeby mówić krótko, zwięźle i trafnie. Proza, a i owszem trafna być powinna ale przy tym powinna bawić słowami. Opisywać. Tutaj tego nie uświadczyłem.

report |

Ania Ostrowska,  

Jarku, bardzo do mnie trafił Twój przekaz, treść uniwersalna a forma moim zdaniem jest idealnie dobrana; nieprzegadane, surowe, powściągliwe, super :) Technicznie trzeba doczyścić, bo zgadzam się z Marcepanem, że to ważne i szkoda by było żeby tak dobry tekst tracił na wartości. Pozdrawiam :)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1