15 october 2014

15 october 2014, wednesday ( Nie ziewaj na sztukę )

Zapytałeś, czy istnieje piękniejszy świat, niż ten, w którym żyje artysta. Nie jestem artystką, więc schlebiało mi, że właśnie do mnie skierowałeś to pytanie. I naprawdę nie wiem, czy istnieje jakiś lepszy i piękniejszy świat, ale wiem, że przez dwie godziny najpiękniejszy wydawał mi się nasz świat. Ten, w którym ja byłam aniołeczkiem, a Ty prawdziwym artystą i miałam wrażenie, że słowo sztuka masz wytatuowane na plecach, że sam układasz się w to słowo. Że jesteś jego semantycznym odpowiednikiem - Ty byłeś signifiant, a sztuka była Twoim signifie.
 
I nawet nie wiem, czy to miejsce było przepełnione naprawdę ambitną sztuką. Było tam tak dużo chaosu, haseł wyrwanych z książek Masłowskiej i niesamowitych błyszczących instalacji. Jeden z artystów wołał też za nami ironicznie: Masz już pięć lat, a nie potrafisz rozwiązać nawet prostej całki! Ale Ty po prostu śmiałeś się z tego i uważałeś, że to jest genialne. Byłam taka zawstydzona Tobą, i sobą, i tym, że tak mało wiem i jeszcze mniej rozumiem. Odbijałam się od ściany do ściany, wpatrywałam w rzeczy, które nic mi nie mówiły, podobnie jak pozostałym – lekko oderwanym od świata, ale nie szybującym tak wysoko jak Ty. Chłopcom romantycznym, ale mrocznym i męskim. Dziewczynkom grzecznym, ale swawolnym i zalotnym.
 
Wydawało mi się, że Ty jeden spośród nich rozumiesz to wszystko, ale wtedy powiedziałeś, że nie; że to piękne, że nic nie rozumiesz. I że nie przyszliśmy tu zrozumieć, tylko dowiedzieć się, czego nie rozumiemy.


number of comments: 4 | rating: 9 |  more 

alt art,  

czy jest gdzieś piękniejszy świat niż Twój tatuaż..

report |

doremi,  

Bardzo dobrze się czyta :)

report |

Jaro,  

Powiem, że nie ziewnąłem, a dwa razy ziewnąłem na oglądany równolegle film.- Zmienię kanał, bo w końcu jakiś wniosek trzeba wyciągnąć... z kieszeni, bo na głowę już za późno. Odwrotnie jest ze sztuką, pochodzi z głowy (to, że z serca to g.... prawda), ale z kieszeni przeważnie zamiast korzyści wychodzą dziury. Jak wiemy dziury oznaczają pustkę, czyli jakieś podobieństwo, choć paradoksalnie , jednak jest:. - Oczywiście z pustą głową. Wyjątek stanowią czarne dziury. Te wszystko wciągają , chociaż nie stwierdzono u nich nosa. To jest właśnie sztuka, wciąga i przyciąga, a nie wiesz dlaczego, jak i kiedy:)

report |

Jaro,  

Affinity :)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1