19 october 2012

19 october 2012, friday ( nudna poprawność )

Myślę, że dziennik to nie tylko miejsce na rozpamiętywanie wzlotów i upadków bardzo osobistych, ale i przemyślenia związane z bujnym życiem na trumlowskiej niwie. Dzisiaj słów sporo o tym co nas obecnie poruszyło, a co dotyczy również każdej lokalnej społeczności internetowej.
Mam bliską znajomą, która ma znajomą, która edukację szkolną ukończyła w Indiach, czyli w systemie angielskim. W tym sytemie ściąganie i oszukiwanie było tak dalece napiętnowane, że gdy ta znajoma pojawiła się w Polsce na studiach nie mogła za nic przystosować się do naszych zasad, które bazują na kryteriach, kto nie daje ściągać ten świnia. Zapomniałam okoliczności, które doprowadziły do tego, że rzeczona znajoma jako studentka coś tam jednak raz odpisała na egzaminie. Zasady wpojone w dzieciństwie nie dały jej usnąć. Nie wytrzymała poczucia winy i wyjawiła to po pewnym czasie wykładowcy. Sprawa nie była tak ważka jak plagiat pracy, czy wygryzienie konkurencji ze stanowiska, poprostu zaliczenie pobocznego przedmiotu, a jednak musiała to wyprostować.
Nawiązując do wynurzeń z poprzedniego wpisu do dziennika, nasz wieczny opozycjonizm rozlał się na wszystkie dziedziny życia, ktoś kto umiejętnie ściąga jest raczej bohaterem niż przestępcą. W Algierii nauczyłam się od francuskich asystentów takiej metody, która pomagała tym, którzy musieli dawać odpisywać, można rzec, że chroniła ich przed nachalnością niedouków, poprostu promowało się, tych którzy oddali pierwsi swoje prace. To był cały skomplikowany system punktowania, też dyskusyjny, ale dawał jakieś rezultaty.
Sama całe lata dawałam odpisywać zadania z matematyki, nawet maturę przykleiłam bez wyrzutów sumienia pod deską sedesową, tyle tylko, że matura z matematyki była nie do przebrnięcia przez mniej zdolnego "humanistę" w mojej maturalnej epoce, poza tym licealista z dwóją był o niebo lepszy od dzisiejszego maturzysty podstawowego z czwórą. Takie ściąganie nawet moralnie uzasadnione ściąganiem pozostanie, ale dotąd nie jest piętnowane, mało tego w luźnych i w miarę szczerych rozmowach z obecnie egzaminowanymi wiem jak technika wspiera ten proceder oraz jak nawet na uczelniach egzaminatorzy przymykają na niego oko sankcjonując zbytnią tolerancją. Liczy się dokumentacja, pogłowie uczniowskie i tyle (patrz wypowiedź prof. R Tadeusiewicza byłego rektora AGH - kocham pana panie Sułku - to mój stosunek do jego popularyzatorskiej działalności)
Nieraz zauważałam ironicznie, że nawet księża nie uczą już na religii o silnej woli, czasem zastanawiam się, czy to pojęcie nie trafiło do słownika słów zakazanych. Pojęcie honoru też jakby wypełzło i jak to bywa z chichotem historii dopiero z odejściem komunizmu, w którym jeszcze wyróżniało pewną grupę osób zaczęło tracić na wartości chociaż niby to honorowa warstwa do władzy powróciła i stało się przeszkodą w obłaskawianiu dobrobytu.
Długo się wahałam czy zabierać głos w sprawie dublowania kont i przebieractwa w sieci. Nie wytrzymałam, pewnie po roku obecności tutaj starzy bywalcy się nie zdziwili, bo już nie raz pokazałam moją trudną niezależność, ale jak każdy zabierający głos chciałam być dobrze zrozumiana. Może nie dorosłam intelektuanie do dialogu z Alt Artem, sądząc z jego deklaracji wiekowych mam jeszcze trochę czasu na rozwój, ale twierdzenie, że do rozmowy z 20 latką, trzeba udawać 20 latka przypomina mi wielką tragedię nagłośniną w sieci - długoletniego flirtu chłopaka z dziewczyną, która okazała się dojrzałym facetem. Chłopak popełnił samobójstwo.
Nie wywieszam metryki urodzenia w sieci onieśmielając moich rozmówców wiekiem, ale jak każda kobieta mam ochotę na małe oszukiwanie upływającego czasu. Nawet pracy trzymam się kurczowo, aby pokazać, że jeszcze mogę :), nie mniej ostrzegam dojrzała jestem, co z resztą zdradza moje frymuśne słownictwo. Udawanie osoby z zupełnie innego przedziału wiekowego - i tu wkładam kij w mrowisko - jest dla mnie, powiem najłagodniej jak mogę, co najmniej niesmaczne i może narazić osobę, która da się na to nabrać na szok "termiczny".
Zaczęłam od ściągania, przemknęłam przez silną wolę i honor i kończę stwierdzeniem, że nie wiem czy mam rację w moim negatywnym nastawieniu do podszywania się pod różne postaci w sieci, prowokacje itp, wiem, że jak ta znajoma znajomej tak zostałam uformowana w młodości, że zasady się tworzy do ogarnięcia pewnej dziedziny życia społecznego, można się z nimi nie zgadzać, ale wtedy trzeba wybrać inną grupę, która stworzyła inne reguły gry lub samemu się pokusić o gromadzenie wokół siebie ludzi podobnie funkcjonujących :))))


number of comments: 17 | rating: 6 |  more 

alt art,  

dla ścisłości: używałem profilu dziewczyny dudziestoparoletniej do rozmowy z nastolatką, która zgłaszała w dramatyczny sposób swoje problemy egzystencjalne; nie zrobił tego nikt inny; uważałem, że bardziej przekonujące będzie dla niej zdanie osoby tej samej płci kilka lat starszej niż śliniącego się starucha; nie wiem czy miałem rację..

report |

filo,  

..i tak byłeś rozpoznawalny

report |

alt art,  

wiem, że dla Ci, ale nie dla niej..

report |

Emma B.,  

właśnie o tym się rozpisałam w dzienniku. Moim zdaniem nie miałeś racji. Nie zapominaj, że doświadczenie i spojrzenie z pozycji innej płci też może być cenne, a nawet zmieniając nik nie będziesz dwudziestolatką, co do płci się nie wypowiadam tylko do wieku, bo to jedno jest ewidentne

report |

alt art,  

nie wiem czy miałem rację, ale zrobiłbym to ponownie..

report |

Emma B.,  

no to poco my dyskutujemy, będę wobec tego czujna. Szczęśliwie nie gustuję w dwudziestolatkach więc rozczarowanie mi nie grozi :))

report |

issa,  

Nie wiem, Emma. Chyba już zbyt długo jestem na necie, by odczuwać to jako temat do sążnistych debat. I w związku z tym rozmnażanie się alta ani mnie nie obraziło, ani nie poruszyło, ani nie połaskotało synaps. Jedynie bezboleśnie oddala na odległość, z jakiej rozmowa bywa chyba raczej bez większego znaczenia. Sama sobie rozwiązuję takie historie na prywatny użytek, w zgodzie ze stareńkim Kantem: "Postępuj wedle takich tylko zasad, co do których możesz jednocześnie chcieć, żeby stały się prawem powszechnym". I z niej dla mnie wynika, że mam i miałam zawsze po jednym koncie na jeden portal, czasami zmieniałam loginy, jeśli administrator dawał taką możliwość, ale czytelnie, czyli zachowując rozpoznawalną postać i uznaję, że co robią inni - to ich sprawa, pod warunkiem, że starcza im przytomności na rozpoznanie konsekwencji. Poza tym, jeśli prowadzi się portal, to kwestia zwyczajnie organizacyjna: z moich doświadczeń wynika, że portale, po których zaczynają uganiać się wielopostaciowce w liczbach, które z umiarem mają już niewiele wspólnego, zniechęcają ludzi o mniej skomplikowanej filozofii życiowej niż ta, która wymaga kilkunastu kont. Dalej - jw.

report |

Emma B.,  

debatować zawsze można, ty jesteś długo, kto inny krótko i pisząc tę notkę sama miałam wiele dylematów. Mnie chodzi też o to, że taki portal w którym rozmowa nawet sieciowa staje się zbyt niejednoznaczna traci sens, chyba że przyjmiemy zasadę bawmy się w identyfikowanie to wtedy twoja uwaga nieskomplikowanej filozofii jednokontowej będzie na miejscu :)))

report |

issa,  

Emma, właściwie chyba nie rozumiem, co Ty chcesz mi powiedzieć

report |

Eva T.,  

Kazdy jest dorosly i odpowiada sam za swoje czyny. Nie powinno sie zapominac, ze to jest nadal tylko swiat wirtualny. Ostroznosc jeszcze nikomu nie zaszkodzila :) Kazdy moze mnie tutaj zapytac o moj wiek itp. Ale ja decyduje, ile informacji chce udzielic :) A nasz wizerunek tworza inni :)

report |

jeśli tylko,  

można się nie odsłaniać, (i tak jest czy w życiu czy tu), ale udawanie kogoś zupełnie innego zwłaszcza w celu zdobycia czyjegoś zaufania lub zajęcia miejsca.. - to jednak co innego. I po pewnym czasie przestaje się sprawdzać

report |

Emma B.,  

świetnie to ujęłaś, nie udało mi się tego tak wyartykułować a tu sednem jest zaufanie :)

report |

RENATA,  

na takie czy inne pytania potrzebny byłby psycholog albo alt bawił się w psychologa

report |

Emma B.,  

tyle że psycholog nie przeistacza się zgodnie z wyglądem i płcią pacjenta :) - to był żarcik dla rozładowania debaty, właśnie oglądam relację z żartobliwej debaty prezydenta Obamy i jego rywala

report |

Ania Ostrowska,  

napisałaś "nie wiem czy mam rację w moim negatywnym nastawieniu do podszywania się pod różne postaci w sieci" - nie wiem, czy masz rację, mogę jedynie wyrazić swoją solidarność w tym względzie. Manipulacja pozostaje manipulacją bez względu na intencje.

report |

alt art,  

ja Ci, że zabiłem; a Ci mi, że manipulacja manipulacją..

report |

deRuda,  

nie wiem czemu ludzie zakładaja dużo kont, nie budzi to moich zbyt dużych emocji, jedynie chyba trochę zdziwienie... ale dużo rzeczy mnie dziwi, więc nie poruszyło mnie to bardzo, aczkolwiek dziwi :))) mam jedno konto, jak wynika z imienia jestem kobietą, nie jestem specjalnie dojrzała, powiedziałabym, że znajduję się w średniowieczu ;))) pozdrawiam Emmo :))

report |



other diaries from: 16-08-2020 , 07-05-2017 , 11-04-2016 , 13-11-2015 , 10-10-2015 , 24-06-2015 , 21-05-2015 , 12-05-2015 , 01-05-2015 , 25-04-2015 , 16-01-2015 , 08-01-2015 , 27-12-2014 , 01-12-2014 , 28-11-2014 , 30-10-2014 , 13-10-2014 , 02-09-2014 , 21-08-2014 , 23-07-2014 , 21-07-2014 , 15-07-2014 , 08-07-2013 , 01-07-2014 , 28-06-2014 , 27-06-2014 , 12-06-2014 , 13-05-2014 , 09-05-2014 , 14-04-2014 , 13-04-2014 , 21-03-2014 , 12-03-2014 , 09-03-2014 , 06-03-2014 , 02-03-2014 , 28-02-2014 , 25-02-2014 , 23-02-2014 , 22-02-2014 , 20-02-2014 , 08-02-2014 , 07-02-2014 , 04-02-2014 , 01-02-2014 , 27-01-2014 , 23-01-2014 , 11-01-2014 , 05-01-2014 , 28-12-2013 , 22-12-2013 , 20-12-2013 , 12-12-2013 , 08-12-2013 , 06-12-2013 , 27-11-2013 , 26-11-2013 , 19-11-2013 , 14-11-2013 , 07-11-2013 , 06-11-2013 , 19-10-2013 , 15-10-2013 , 13-10-2013 , 08-10-2013 , 29-09-2013 , 09-08-2013 , 30-07-2013 , 25-07-2013 , 21-07-2013 , 15-07-2013 , 15-07-2013 , 04-07-2013 , 02-07-2013 , 29-06-2013 , 27-06-2013 , 21-06-2013 , 21-06-2013 , 21-06-2013 , 15-06-2013 , 14-06-2013 , 09-06-2013 , 05-06-2013 , 02-06-2013 , 31-05-2013 , 28-05-2013 , 22-05-2013 , 12-05-2013 , 06-05-2013 , 01-05-2013 , 16-04-2013 , 14-04-2013 , 13-04-2013 , 07-04-2013 , 06-04-2013 , 05-04-2013 , 03-04-2013 , 26-03-2013 , 25-03-2013 , 23-03-2013 , 20-03-2013 , 17-03-2013 , 15-03-2013 , 12-03-2013 , 11-03-2013 , 10-03-2013 , 08-03-2013 , 07-03-2013 , 26-02-2013 , 26-02-2013 , 10-02-2013 , 07-02-2013 , 06-02-2013 , 02-02-2013 , 01-02-2013 , 31-01-2013 , 18-01-2013 , 16-01-2013 , 14-01-2013 , 11-01-2013 , 04-01-2013 , 18-12-2012 , 24-11-2012 , 22-11-2012 , 14-11-2012 , 13-11-2012 , 10-10-2012 , 09-11-2012 , 08-11-2012 , 04-11-2012 , 03-11-2012 , 02-11-2012 , 27-10-2012 , 27-10-2012 , 22-10-2012 , 19-10-2012 , 17-10-2012 , 15-10-2012 , 15-10-2012 , 14-10-2012 , 09-10-2012 , 07-10-2012 , 05-10-2012 , 19-09-2012 , 18-09-2012 , 16-09-2012 , 15-09-2012 , 11-09-2012 , 10-09-2012 , 06-09-2012 ,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1