18 october 2014

Fantastyka agencyjna

16 września 2016 roku.

Ze Świata:

Nieliczne oddziały ukraińskiej armii, zamknięte w okrążeniu, bronią się ostatkiem sił w swojej nowej stolicy - Lwowie. Na apel władz o pomoc humanitarną dla ludności cywilnej odpowiedział tylko rząd Rosji. Zapowiedział przerwanie ostrzeliwania miasta przez separatystów w ciągu kilku następnych dni oraz dostarczenie konwoju z trumnami dla zabitych i rannych.

W pobliskiej Mołdawii zakończyły się wybory na prezydenta kraju. Przygniatającą większością wygrał Władimir Putin. Choć nie było go wśród kandydatów do tego stanowiska, społeczeństwo mołdawskie spontanicznie dopisywało nazwisko rosyjskiego przywódcy na kartach wyborczych. Na 2 miliony 663 tysięcy uprawnionych do głosowania uzyskał 3 miliony 295 tysięcy głosów. Frekwencja wyniosła 63,4 procent.

Ministerstwo Ziem Odzyskanych Federacji Rosyjskiej wystosowało notę do rządu japońskiego o zwrot rdzennie rosyjskiej wyspy Hokkaido. Jako podstawę podano fakt, że wyspa ta jest integralną częścią Archipelagu Kurylskiego wchodzącego w skład Federacji Rosyjskiej. Podtrzymano także żądania w stosunku do terytorium Alaski. Już wcześniej Prezydent USA Hilary Clinton zapowiedziała referendum w tej sprawie na koniec listopada. Od czasu tego wystąpienia zauważono wzmożoną migrację ludności z terenów Syberii poprzez cieśninę Beringa. MZOFR podało także wiadomość o przygotowywaniu przejęcia fińskiej części Laponii. Jak wiadomo renifery stanowią większość w tej krainie, a przywędrowały z terenów północnej Rosji. Stamtąd przywędrowali także przodkowie obecnych Węgrów, więc spekuluje się, że następna nota zostanie wysłana właśnie do Budapesztu.

Prezydenci Białorusi (Aleksandr Łukaszenko), oraz Kazachstanu (Nursułtan Nazarbajew), tak jak zapowiedzieli, z powodzeniem przeprowadzili w swoich krajach akcję uświadamiania społeczeństwa pod nazwą: „O współpracy i przyjaźni z bratnim narodem rosyjskim”. Poparcie wyniosło 99,9 procent i spotkało z niesłychanie entuzjastycznym odzewem. Od 1 października republiki wejdą w skład Federacji, a ich dotychczasowi przywódcy obejmą teki ministrów, odpowiednio - do spraw kołchozów, oraz zagospodarowania terenów stepowych. W związku z przyłączeniem Białorusi Ministerstwo Dróg i Ścieżek FR przygotowuje także notę do rządu w Wilnie o wyznaczenie korytarza eksterytorialnego poprzez terytorium litewskie w celu połączenia lądowego Obwodu Kaliningradzkiego z macierzą.

Na Łotwie oraz w Estonii, przyłączonych na początku tego roku do Rosji, przegłosowano ustawę o zakazie używania języków estońskiego i łotewskiego. Jako podstawę podano ich faszystowskie pochodzenie. Jednocześnie wszystkie nazwiska mieszkańców tych krajów powrócą do jedynego słusznego – rosyjskiego brzmienia.

Na Islandii, Wyspach Owczych, oraz w północnych rejonach Szkocji odnotowano niepokoje wśród rdzennej ludności rosyjskiej oraz tendencje separatystyczne. Mówi się nawet o buncie i powstaniu niezależnych oddziałów wojskowych sympatyzujących z Moskwą. Przywódca szkockich Rosjan John Mc’Dowell, zapowiedział, że mają już dość ucisku Londynu i bardzo chętnie zrzucą z siebie angielskie jarzmo. Popiera go w tym także Ruch Rosjan z Reykjaviku z Jonasem Gudjunsonem na czele.

Tymczasem od 22 września wchodzą w życie najnowsze, bardzo ostre sankcje wobec rosyjskich przywódców: zakaz wjazdu prezydenta Rosji oraz najbliższych współpracowników na teren Ziemi Baffina w Kanadzie, zakaz poławiania ryb w Wielkim Jeziorze Niewolniczym metodą spinningową, zakaz wstępu na szczyty McKinley, Mont Blanc i Zugspitse bez przewodników, oraz na Triglav w porze zimowej. Wprowadzono także zakaz eksportu do Rosji bananów o największym zakrzywieniu (teraz ludność rosyjska będzie jeść tylko banany o słabej krzywiźnie, albo wręcz proste – sic!). Jednocześnie Kanclerz Niemiec Angela Merkel zaapelowała o zwołanie kolejnej rundy rozmów w sprawie pokojowego rozwiązania niepokojów na Ukrainie. Jako miejsce wskazuje się hiszpańską wyspę Majorka. Do rozmów, które mają odbyć się w słonecznym klimacie archipelagu Balearów, zaproszono także przywódców Boliwii, Zimbabwe, Kiribati oraz prezydenta Meksyku przebywającego obecnie na emeryturze. Władimir Putin bardzo entuzjastycznie poparł panią Kanclerz i zaapelował do wszystkich narodów świata o wieczny pokój na ziemi.


Z Polski:

W Giżycku na ulicy Warszawskiej doszło do incydentu, podczas którego obywatelka Rosji Anna Kowalska wraz z synem Frankiem i psem Azorem zostali obrzuceni stekiem wyzwisk, oraz niepochlebnymi spojrzeniami przez kiboli klubu Mamry Giżycko. W związku z tym Minister Spraw Zagranicznych Sergiej Ławrow zapowiedział, że w razie powtarzających się ataków na ludność pochodzenia rosyjskiego, armia będzie zmuszona do użycia artylerii i zrównania z ziemią ulicy Warszawskiej oraz jej najbliższego sąsiedztwa w promieniu 30 kilometrów. MSZ Rosji nie podało niestety, czy przed ostrzałem obywatelka Anna Kowalska wraz z synem Frankiem i psem Azorem zostaną ewakuowani.

Mieszkańcy Legnicy, Bornego Sulinowa, Świętoszowa, Żagania, Wedrzyna oraz kilku innych miejscowości dostali wezwanie od Ministra Zdrowia i Czystości Krwi Rosyjskiej do zbadania swojego DNA. Poszukuje się mężczyzn i kobiet w wieku od 21 do 60 lat z genotypem zgodnym z obywatelami radzieckimi stacjonującymi na tych terenach do początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku w celu ochrony przed prześladowaniami przez faszyzujące władze polskiego państwa.

W okolicach Włodawy i Hrubieszowa; na wschodzie oraz w Gołdapi na północy napotkano niezidentyfikowane odziały wojskowe. Żołnierze, wozy bojowe, oraz czołgi nie posiadały niestety żadnych emblematów, na podstawie których można by stwierdzić ich przynależność. Jeden z zatrzymanych w okolicach Włodawy, kpt. Iwan Aleksandrowicz Kamienin z Niżnego Nowgoroda, stwierdził, że odział ten po prostu zabłądził i zgubił się podczas gry w paintball.

W gdańskim porcie z niezapowiedzianą, przyjacielską wizytą zacumował rosyjski okręt wojenny „Stalingrad”. Dowódca zapowiedział na jutrzejszy dzień zwiedzanie Westerplatte oraz wypad na pocztę w celu nadania pozdrowień z Polszy.




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1