6 april 2024
Bitter & Vain
A. Średnio rozgarnięta medytacja
Ładne, piękne, przyjemne - słowa. Słowa odcienie, może z wiórów
wysuszonych. Suszone śliwki,
cierpka kawa,
skoro już nie potrafię się modlić.
wspaniała męczarnia - zabawnych - słowotoków
gdy odnajduje się punkt oddechu, gdzieś poniżej splotu słonecznego, nieco po lewej stronie,
tam jest nicość
ona uświadamia mi
że jestem nicością.
B. Akapity o niczym
I
Góry widzę z okna - od zawsze, a więc przywykłem. Rekwizytów mojej samotności nie będę opisywać, bo i po co? Odruchy nawet nie tak bardzo anankastyczne.
II
W sumie obojętne, co palce wystukają w puste od środka klawisze. Ja też z resztą jestem pusty od środka, i mi też obojętne. To, czy tamto - jakaś stoicka apateja.
III
Jeśli Bóg nieustannie stwarza świat, to po co zdrowy tryb życia?
IV
A teraz jestem wyróżniony znajomością rzemiosła. Człowiek zazwyczaj chce robić coś pożytecznego, o ile nie ma tego wszystkiego gdzieś. Niektórzy mają.
V
W sumie taka Żaluzja z tego wychodzi. Była książka - Żaluzja. Napisał to inżynier. Może w ogóle stworzył taki nurt. Alain Robes-Grillet, jeśli dobrze pamiętam.
VI
Milczenie jest złotem. Bo każdy ma swoją dyscyplinę. W tym sensie jest złotem, że nie mamy o czym gadać. Więc się daje przysłowie, że taki stan rzeczy jest dobry. Nie wiem, czy to działa w ten sposób. Oczywiście są różne temperamenty.
VII
Znowu wszystko mnie zaczyna irytować. Ale to nie takie złe, bo można ćwiczyć integralność psychiczną i samoregulację. To znowu Arystoteles - czyli cnota.
VIII
W sumie jak się pisze to warto mieć jakieś obciążniki czy bezpieczniki. Np. samorozwój. Trochę takiej jakby ścisłości czy czegoś, dzięki czemu nie będzie się ubolewać nad upadkiem humanistyki. [do rozwinięcia] W sumie co z tego? Jak coś ci się nie podoba, to nie myśl o tym. W wielu sytuacjach to zdaje egzamin.
17 november 2024
1711wiesiek
17 november 2024
Too PrudentSatish Verma
16 november 2024
1611wiesiek
16 november 2024
Collective LossSatish Verma
15 november 2024
1511wiesiek
15 november 2024
Wielki BratJaga
15 november 2024
In Your Own TempleSatish Verma
14 november 2024
0005.
14 november 2024
0004.
13 november 2024
Słońce w wielkim mieścieJaga