Prose

Alicja Minicka
PROFILE About me Prose (4)


22 july 2011

Zielonooki Potwór

Pisałam już, w artykule pt. „Zazdrość i poezja”, jak bardzo podziwiam poetów za kunszt z jakim przekazują różnorakie treści, emocje, wrażenia, przy pomocy niewielu słów. 
Podobnych wspaniałych wrażeń dostarczyła mi osoba z niedostępnego dla mnie kręgu poezji. Katarzyna Georgiou. Kasia jest, tak jak i ja, jednym z autorów Wydawnictwa Radwan, ale z jej twórczością zetknęłam się na stronie Eioba.pl, gdzie publikuje pod pseudonimem Skalny Kwiat. Bardzo trafnym, ze względu na delikatność i magnetyczny urok, emanujące z jej wierszy. Na Eiobie Kasia zamieszcza wiersze i fotografie z wydarzeń, które ją do niektórych wierszy zainspirowały.
Natrafiłam tam na zdjęcie uroczego łobuziaka buszującego w lesie wśród jagód. I na taki oto wiersz:
 
Dziwny jest Natury świat -
Opanował go mój Skrzat.
W leśnym runie dziś buszował,
garście jagód brał do dzioba.
Bródkę miał wysmarowaną
granatowym sokiem-manną,
palce słodem oblepione,
usta zmyślnie wykrzywione,
spodnie całe poplamione,
a na ciżmach piach…
 
Ja opisałabym wyprawę do lasu i chłopca, który umorusał buzię jagodami. A co robi Kasia? Tworzy cudowny magiczny świat. Bo, podobnie jak Andrzej Ballo i każdy prawdziwy poeta, Kasia tak postrzega to wszystko, co ją otacza. Widzi piękno i magię tam, gdzie nie-poeci nigdy by ich nie zauważyli.   
Przyznam, że Kasia wprawiła mnie w nastrój podobny
do tego, który stał się moim udziałem po przeczytaniu „W malinowym chruśniaku” Bolesława Leśmiana. Leśmian to, obok Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej i Krzysztofa Baczyńskiego, mój ukochany poeta. 
Zatytułowałam ten artykuł „Zielonooki Potwór”. Po raz kolejny bowiem ogarnia mnie zazdrość. 
Dziękuję Kasi za wzruszenia. Dziękuję, że mogłam
wejść w świat magii i zobaczyć piękno, które dla mnie odkrywasz w swoich wierszach. 
I za to, że, przez Ciebie, zielone oko Potwora jeszcze nie raz do mnie mrugnie. 
 
Alicja Minicka      
http://mysli-o-ludziach.blog.onet.pl




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1