Prose

Marek Jastrząb
PROFILE About me Friends (27) Prose (7)


4 january 2012

TELEWIZJA I INNE MANIPULATORY

Ostatnimi czasy podczytuję sobie artykuły o Internecie. A - by było śmieszniej -  są one umieszczane… w Internecie właśnie. Na temat tego wynalazku wypowiadają się ludzie  rozmaitych profesji. Począwszy od parudniowych znawców problemu, skończywszy zaś na starych wygach z naukowymi tytułami. Zazwyczaj są one tak mądre i naszpikowane fachowymi terminami, że człowiek nie bardzo oblatany w cybersprawach powinien milczeć jak śnięta ryba.

Jeden z artykułów przykuł mnie do ekranu na dłużej, ponieważ dotyczył katastroficznych rozważań o przyszłości telewizji.  Wedle słów autora, telewizja w wydaniu państwowym poczyna   dogorywać. Dzieje się to z powodu konkurencji. Jako, że szary obywatel ma tyle medialnych atrakcji do wyboru, że nie musi być uwieszony  przy jednym nośniku.

Krótko mówiąc: nie chcesz, brachu, być manipulowany przez TVP? Masz dosyć Polsatu? Wyłażą ci bokiem spreparowane, upolitycznione komentarze TVN? Jest na to rada: kiń do diabła ten upadający interes i zdaj się na Internet, korzystaj z Jou Tube i wejdź w Google, a dostąpisz wybawienia! 

Lecz niestety, stwierdzam ze smutkiem, iż zdarzyło mi się przeczytać "wredny" komentarz i cały radosny nastrój trafił szlag. Bo inny uczony wykazał niezbicie, że jakiekolwiek informacje transmitowane są przecież przez serwer, a serwer ma właściciela i to od niego zależy, jakie dotrą do użytkownika.

Załóżmy, że właściciel jest uczciwy ma kaprys być prawdomówny. Ale możemy też założyć, że ma interes w mówieniu prawdy "drugiej świeżości". Albo babuli taką prawdę, za jaką otrzyma więcej pieniędzy. Lub że popadnie w depresję i sprzeda Chińczykom prawo do uczciwego przepływu aktualności? I wtedy siedzi w mózgu każdego z nas.

Oczywiście, należy zapoznawać się z wieloma źródłami i na tej podstawie uzyskać wypośrodkowany pogląd. Przeczytać, obejrzeć, przyswoić setki opinii na każdy temat i  w ten sposób otrzymać względnie obiektywne pojęcie o wydarzeniu. Lecz jest to żółwia metoda szybkiego poznawania rzeczywistości.    

PS. mamy teraz wolność  od logiki i pozorną demokrację, co oznacza że każdy może zabrać głos i każdy może nie mieć racji.




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1