Prose

Awatar
PROFILE About me Friends (15) Poetry (261) Prose (2)


27 august 2010

Bez światła II

Scena II
scenografia 4 - sala kontroli lotów satelitarnych

Olbrzymi ekran kontrolny z trajektoriami, gaśnie razem z innymi monitorami i oświetleniem. Zapada ciemność i cisza.
- Co jest i przekleństwo. 
- Cisza, zaraz to wyjaśnimy ... na razie wiadomo, że nic nie działa, nie mamy łączności i    zasilanie awaryjne też wysiadło. 
Po chwili - Drzwi mamy zablokowane, nic z zewnątrz nie słychać, musimy czekać na uruchomienie zasilania, coś takiego nie miało prawa się zdarzyć, moja zapalniczka nie działa, nie macie zapalniczek ? może ktoś świeczkę przyniósł na dyżur, he ?

Narrator - 
Nie wiedzieli, że drzwi blokowanych siłownikami hydraulicznymi i silnikami elektrycznymi już nie otworzą, że nie działają windy które wywiozłyby ich na powierzchnię, że w całym centrum nie działają agregaty prądotwórcze, nie działają wszystkie silniki elektryczne i spalinowe, nie działają akumulatory, że przestała działać klimatyzacja, nie działa nic ze wszystkiego co powinno działać.

scenografia 5 - stacja orbitalna

Dwóch astronautów pływa po stacji, jeden ćwiczy, drugi przy ekranie komputera uruchamia łączność.
- Zaraz wejdziemy w bezpośredni zasięg, chcesz rozmawiać ?  
-    Tak, niech połączą z żoną, muszę się dowiedzieć co u córek, E* miała wczoraj                     przesłuchanie, komisyjne, miewa tremy, pewnie się denerwowała, dla nas gra                       pięknie. 
- Coś się stało, komputer nie pracuje, cholera, nic nie pracuje. N*, sprawdź zasilanie, nie to    niemożliwe, chodź popatrz na ziemię.  Pociemniała, żadne miasto nie świeci. 
-     T*, na ile mamy powietrza bez zasilania ?, wiem, nic nie działa, może pamiętasz                wskazanie, nie ?, w najgorszym razie16 godzin, dużo czasu. 
-  N*, mnie się wydaje, że niewiele, możemy później z butli skorzystać otwierając ręcznie,    da to jeszcze kilka dni, ale później ?. 
-     T*, o czym ty mówisz ?". 
-  Ziemia bez światła, nasza stacja bez światła, coś się stało, a właściwie coś się               zmieniło.

scenografia 6 - ziemia z wysokości kilkudziesięciu kilometrów, widoczne w świetle księżyca morze śródziemne, statki, Cypr, na wyspę spada samolot i wybucha w płomieniach, widaćdrugi pikujący do morza, odległa mała kreska i pianka na wodzie,

Narrator
Oni pierwsi zorientowali się, że powiedzenie, że coś się stało nie oddawało poprawnie obrazu sytuacji. Patrząc z kosmosu na inną Ziemię jaką dotychczas oglądali T* zrozumiał, że coś się zmieniło. Nie wiedzieli co się zmieniło i już nikt z ludzi ani na ziemi ani w kosmosie tego nie zbada i tego nie opisze. 
Zmienił się nieznacznie jeden z parametrów podstawowych praw fizyki i zmieniły się prawa elektryczności  ^1.  To wystarczyło by przestały działać wszystkie urządzenia zbudowane zgodnie z dotychczasowymi prawami. Przestały działać silniki elektryczne, silniki spalinowe, elektrownie wodne, węglowe, atomowe ^2, przestały działać wszystkie akumulatory od największych po bateryjki w zegarkach, w jednej sekundzie stanęły wszystkie fabryki, statki i tankowce na oceanach. W ciągu sekundy zaczęło spadać prawie tysiąc samolotów  ^3, żaden nie miał szans na wylądowanie po stronie nocy, tylko kilkanaście wylądowało awaryjnie bez spłonięcia po stronie dnia, żadne karetki do nich nie podjechały, do samolotów płonących na polach, autostradach i lotniskach nie wyjechały wozy strażackie.

---
Autorzy: Awatar i Motylek96 26.08.10 

^1 ... miejsce dla zabawy przez fizyka//.
^2  przyjmuję że stosy będą się zatapiać i nie dojdzie do wybuchów//
^3 ile samolotów jest w powietrzu ?//


number of comments: 5 | rating: 2 |  more 

Wanda Szczypiorska,  

Na taką fantastykę się godzę.Jest pełna rzeczywistej grozy

report |

Awatar,  

cieszę się, że będę miał czytelniczkę, obym tylko zdołał kontynuować, bo sam chętnie obejrzałbym taki film, pomysł to kluje się już dawno, zobaczę, pozdrawiam

report |

Szel,  

ales mnie podniecil Awatar... ciekawosc mnie zrera czy ziemia zdziczeje...ale raczej tak,chociaz moznaby zaprzac do pracy naukowcow.nareszcie mieliby ratunkowy problem do rozwiazania!

report |

An - Anna Awsiukiewicz,  

A wiesz że niektórzy mówią że to już niedługo Sporo o tym czytałam.Podobno i wielkie mrozy idą , tylko naukowcy jeszcze nie wiedzą czy w tym roku, czy to się rozciągnie na kilka lat. O ? masz wątek na następnt temat:)

report |

Slawrys,  

dla mnie ''bomba''.....wizja rozwijajacej sie cywilizacji....z ekstra pytaniem ;;moze ktos swieczke przyniósl na dyzur?........napewno ta wizja cimnosci cos przyniesie..stopniowanie emocji ekstra ....scenariusz rozwojowy cdn musi byc

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1