Prose

EmilMgła
PROFILE About me Prose (1)


1 october 2013

Żwir. Surrealistyczne, krótkie przemyślenia Emila

- I piszę sobie patykiem po żwirze, że to nie ma już sensu. Mam wszystkiego dosyć. To jest już żwir, a nie ten miękki, uginający się asfalt. Wystarczy pierwsza lepsza trumna na czterech kołach, która przejedzie po żwirze i zmiecie moją mozolną pracę. O nie, to już nie to, co miękki, uginający się asfalt, na którym najdrobniejsza rana zastyga na amen wszystkich amenów. Ostatni raz, gdy byłem sobą - piszę z braku laku po żwirze, odchodzę stąd. Kładę dłonie na kolanach, taboret skrzypi. A gdyby tak zamiast kocurów w domu, kłęby wełny? Łyżki zawsze kłamią, w nich moja twarz przypomina porannego kołtuna, wracającego metrem z nocnej zmiany w fabryce szczot do kibli. Łyżki zmieniają perspektywę, gorszy efekt rybiego oka. Znowu wylewam wrzący rosół na spodnie. To uczucie ciepła tam w dole. I obślizgły makaron na dokładkę. I wiesz? Gówno mnie obchodzą Twoje schizofreniczne melodie, nie pletliśmy warkoczy w tym samym Niebie. Niebo jest pod żwirem. Kop, a dojdziesz tam. Dochodzisz? Definiuj mnie na różnoraki sposób, ale definiuj. Nie lubię być czystym, chamskim zwojem papieru. - dodałem z premedytacją ostatanie zdanie, kończąc rozbaźdganą, niestrawną kropką. Pisałem na paragonie fiskalnym, kupiłem niesmaczny obiad.


number of comments: 12 | rating: 19 |  more 

issa,  

Wprawdzie po wejściu można się poczuć słodko jak w zawartym na głucho schowku na szczotki, ale jeśli i tam zachowa się przytomność, to nie sposób odmówić temu tekstowi sprawności. Zatem, proszę uprzejmie - kciuk w górę.

report |

EmilMgła,  

Co za wspaniałe słowa przeczytałem. Niezmiernie dziękuję.

report |

Hania,  

Już czekam na następne przemyślenia...

report |

EmilMgła,  

Dziękuję. Bardzo dziękuję :)

report |

alt art,  

to kto zaplótł warkocz berenice..

report |

EmilMgła,  

Niech to pozostanie tajemnicą. Może inne piekło, inne ręce, nie moje...

report |

EmilMgła,  

Trafne porównanie, a moje słowa może były niekoniecznie dobre - teraz to widzę i prawdopodobnie już więcej tak się nie wyrażę. Chciałem zwrócić tylko uwagę na to, że tekst pisałem całkowicie spontanicznie i kiedy dopadła mnie grypa, postanowiłem podzielić się nim na tym portalu. Ot, cała prawda.

report |

issa,  

Aha. Thx za info.

report |

gabrysia cabaj,  

no, nie można odmówić mu, temu tekstowi, bredzenia w grypie:)))

report |

EmilMgła,  

Ależ nie, nie! Tekst napisany długo przed grypą, a tylko dodany tutaj w trakcie grypy :)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1