Prose

Meshia
PROFILE About me Poetry (1) Prose (1)


17 december 2012

Początek

Na początku nie było nic, jedynie przepastna, pusta przestrzeń zatopiona w ciemności, bezdenna przepaść kipiąca mocami żywiołów. Tą bezkształtną masę bez granic, pogrążoną w niebycie można nazwać początkiem świata, bo to właśnie zniej wyłoniła się pierwsza istota prażródło wiecznego życia.
Ale czy na pewno? Przyczyna rodzi skutek, czy skutek przyczynę?
W tym czasie także zderzyły się pogrążone w niebycie dwie siły wieczyste. Jedni nazywają je światłem i cimnością, inni dniem i nocą, jeszcze inni mówią, że była to walka dobra ze złem, a niektórzy twierdzą nawet, że to zderzenie miłości z nienawiścią.
Która z wersji jest prawdziwa? Każda, bo czy nie są to uosobienia jednego?
Lecz co było skutkiem, a co przyczyną? Czy zrodzenie żródła życia spowodowało zderzenie sił wieczystych. Czy może to ich zderzenie przyczyniło się do jej powstania?
Ludzie głoszą dwie wersje. Jedna z nich mówi, że siły zderzając się ze sobą straciły znaczną częśc swojej mocy i to właśnie z niej powstało życie i jego żródło. Inni zaś twierdzą, że to jego zrodzenie oskutkowało walką, która trwać ma przez wieki.
Lecz prawda pozostanie dla nas tajemnicą... Którą z dróg obierzesz?



other prose: Początek,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1