18 march 2014

18 march 2014, tuesday ( praca naukowa (nieedytowana) naprędce :P )

Skoro prędkość ucieczki wynosi 11,2km/s dla grawitacji ziemskiej to wyliczę taką siłę grawitacji, którą posiada ciało, aby światło nie mogło się z niego wydostać .. z pozoru wydaje się to proste.. wystarczy, że prędkość światła podzielę przez 11,2km/s :)
300000km/s : 11,2km/s ~ 26786 razy większej grawitacji niż ziemska..
tutaj pojawia się niestety kolejny problem wynik jest ułamkowo nieskończony. Przyjąłem szacowany wynik prędkości światła.. Od wieków naukowcy spierali się o dokładny pomiar prędkości światła. Według mnie najdokładniejszy jest ten ówczesny..
A więc, zeby światło nie mogło wydostać się z ciała musi być spełniony warunek aby te ciało miało około 26786 razy większą grawitację niż ziemia.. Takimi obiektami nazywamy czarnymi dziurami. Nie wiadome jest czy one tak naprawdę istnieją. Przypuszczamy, że każda galaktyka ma w swoim centrum super masywną czarną dziurę. To jednak po częsci zostało udowodnione. Zbadano, iż gwiazdy w drodze mlecznej krążą po orbicie jednego punktu, co świadczy, iż jest to punkt o niezwykle małej objętości a niezwykłej masie.. Einstain w swojej słynnej Ogólnej Teorii Względności przewidział istnienie czarnych dziur. Prace na ten temat pogłębia wielki naukowiec Steve Howking . Ostatnio zastanawiałem się że skoro istnieje coś takiego jak czasoprzestrzeń, czyli mówiąc prosto im mniej mamy czasu tym więcej przestrzenii, albo na odwrót, to czas w czarnej dziurze jest nieobliczanie mały ( wpływają na to również siły grawitacyjne czarnej dziury). A więc muszą istnieć obiekty, dla których prędkość światła będzie równa 0 km/s. A więc gdybyśmy się znaleźli na planecie o tysiąc razy mniejszej grawitacji, to prędkość światła w nim byłaby o tysiąc razy większa niż my postrzegamy prędkość światła..


number of comments: 2 | rating: 1 |  more 

Darek i Mania,  

o ja cię, ale zagmatwałeś .. w myśl gdyby babcia miała wąsy to byłby dziadek. Ty lepiej zamiast prac naukowych odrabiaj prace domowe z polaka - sześć zaległych !!!

report |

damian,  

rozkmiń OTW czasoprzestrzeń i czarną dziurę:) wtedy możemy pogadac na temat nauczycielki od polskiego xD

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1