16 april 2014

16 april 2014, wednesday ( Level 6 o kilku powodach )

Dlatego, że emerytowani poloniści czytają harlequiny.
Dlatego, że w paczce zostały tylko trzy papierosy, a w portfelu dwa złote.
Dlatego, że dwunastolatka właśnie urodziła dziecko trzynastolatkowi.
Dlatego, że Facet bez Szapoklaku kupił szapoklak, a ja wiem, że jego ulubioną onomatopeją jest BUM!
Dlatego, że nikt nie docenia bibliotekarzy.
Dlatego, że bateria w telefonie wyczerpuje się po pięćdziesiątej piosence.
Dlatego, że Ten Facet nie odpowiada, a Tamten jest natrętny.
Dlatego, że Flauberta każdy polubił, ale Pani Bovary już nie.
Dlatego, że przechodnie skanują mnie wzrokiem, a sami są tak boleśnie jednakowi.
Dlatego, że „spierdalaj” nie może być odpowiedzią na każde pytanie.
 
Dlatego zostanę dzisiaj w domu i przepieprzę ten dzień w ulubiony sposób.


number of comments: 29 | rating: 11 |  more 

ZGODLIWY,  

Nie lubię Flauberta... rozpieprzyłem Ci system :))

report |

eljot-a,  

Och, nie :(

report |

ZGODLIWY,  

Na pocieszenie dodam, że Bovary też nie lubię... może to jakoś załata tą wyrwę. :))

report |

eljot-a,  

Nie za bardzo, przecież jej nikt nie lubi ;)

report |

ZGODLIWY,  

Ratuję dopasowanie me do owej foremki powyżej, choć w połowie...

report |

issa,  

:d a masz, a masz, a masz

report |

Aśćka,  

szczerze powiem Ci tak, dla mnie te twoje teksty, to dziennik intymny, czytam je w zamkniętym pokoju, coby nikt mi do Twojego Tajnego Diariusza nie zajrzał, dziś się solidaryzuję z ogólnym przesłaniem:) (kąsliwa diagnoza Boya Żeleńskiego cierpko wyjaśnia wątliwy fenomen Pani Bo warzy ła sobie to piwo, bowarzyła, to i wybowarzyła:)

report |

eljot-a,  

ja z kolei przy zamkniętym pokoju je piszę... :) dzięki, uwielbiam Twoje komentarze :)

report |

Aśćka,  

dzięki, to kwestia pory i insiracji, jak wsio:)

report |

Wieśniak M,  

A co mają czytać emerytowani poloniści, gdy wszystko co było warte przeczytania dawno już za nimi?;) A tak serio szukam związku emerytowanych nauczycieli z silnym postanowieniem pozostania w domu i jedyne sensowne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy jest takie- jesteś emerytowanym polonistą;)))

report |

eljot-a,  

jeszcze nie jestem, ale przeczuwam, że wszystko zmierza w tym kierunku :)

report |

Aśćka,  

niech Cię zastępy przeszłych polonistów bronią przed tym zgubnym zamiarem..:)

report |

eljot-a,  

Już chyba za późno, ale dlaczego tak uważasz? :)

report |

Aśćka,  

łatwo "Zarżnąć siebie, Uczniów i Literaturę" mnie się trafiali Nauczyciele, którzy po prostu "kazali"mi dużo czytać i o matko, to było najlepsze co mogli zrobić:) z perspektywy czasu widzę, że za mało mnie uczono rzeczy, których nie mogli mnie uczyć, b "w planie nie było" a to co dali to i tak dużo było:) nie było stylistyki, retoryki

report |

Aśćka,  

no sama powiedz:) jak można zaplanować ludziom egzamin ustny, taką prezentację, jeśli ludzie nie są uczeniu komponowania tekstu ustnego, przecież to demoralizacja w zakresie intelektualnym..

report |

Aśćka,  

od gimnazjum tłuką w Pacanowie (czyliż dzisiejszejszkole, kto matołem nie zostanie ten zuch i bohater samotnej twierdzy), że język isany i mówioooony to inna jednak zabawa i tu się kończy, a potem w liceum ma być egzamin ustny, mówiony, a nie: kupiony na zamówienie tekst isany, nauczony na pamięć i deklamowany/dukany w czasie egzaminu ustnego

report |

eljot-a,  

chyba faktycznie coś w tym jest, zresztą studiowanie tego kierunku dalece odbiega od radosnych wyobrażeń o studiowaniu literatury, wygłaszaniu ciekawych interpretacji itd.

report |

Aśćka,  

jeśli dramatem jest nieczytanie dzis książek, tylko smętnych wyrywków, to dramat ten nazywany jest dramatem nie tyle "z bogoojczyźnianej drżączki o świadomość własnej kultury" ale z prosego powodu, pamięć ćwiczy się przez powtarzanie, czytanie czegoś co nas więcej/mniej sorry czasem boli interesuje ćwiczy pamięć we wszystkich aspektach jezyka

report |

eljot-a,  

z drugiej strony, jeśli kogoś faktycznie to interesuje to już lepsze takie zderzenie z literaturą, niż żadne.

report |

Aśćka,  

tak rodzi się głowa z poprawną składnią, bogatym słownictwem etc etc, a teraz co mamy? trzy lata ekspresowych kurów do matury:) to jak pisałam moja Babcia, która polonistką nie była, miała zwykłe przedwojenne wykształcenie, ale dostałam w spadku podręcznik do stylistyki i zrozumiałam, dlaczego kiedyś tam taki Mickiewicz zdawał egzamin magisterski cały po łacinie, jak zobaczyłam pytania, które dostał, to spadłam ze stołka:)

report |

Aśćka,  

Czy mogę Ci pisać Eliot? tak mi proście, no to na tyle by było "bo późno", spytałaś to mi się spisało, sorki za długość:) pzdr.

report |

eljot-a,  

wiesz co, poziom faktycznie drastycznie spada, zresztą wystarczy spojrzeć na przedmioty, które regularnie zostają usuwane z programu. Nasz wykładowca nawet ostatnio powiedział, że teraz jest takie parcie, żeby w 3 lata przerobić to, co do tej pory robiło się w 5 lat. Więc tak to jest, że pędzimy, pędzimy i większość rzeczy nam umyka.

report |

eljot-a,  

Może być Eliot, może być jak chcesz :)

report |

Aśćka,  

dzięki, Eliotto (Eliocie jednak męsko) wrócę tu:) tak wszystkim się spieszy, bardzo spieszy, ja rozumiem, że swiat się zmienia i git, tylko uważam, że fakt istnienia gugla nas zmałpił, sprawdzałam sobie na różnych tematach, w zależności oczywiście (nowe gacie Dody zaiste maja więcej stron z info, ale już tematyka nieco bardziej ubrana w zdania wielokrotnie złożone, kończy się na stronie drugiej:) a zatem wiedza jakbyjątuująć wciąż jest dostępna nielicznym:) dobra idę kroić pietruszkę:)

report |

martini,  

polonistykę, powiadasz? (że się tak wetnę;)) "najpierw trzeba ciężko harować, żeby potem jeszcze ciężej harować ucząc odporne dzieci, że "Słowacki wielkim poetą był". i w dodatku nie przekłada się to na gotówkę"- takie mniej więcej wywody mi czynił mój licealny polonista, gdy się dowiedział był, iż się zastanawiam nad wyborem tegoż właśnie kierunku;) nie przekonał mnie, ale i tak nie sprawdziłam;) pozdrawiam:)

report |

xyz,  

zdaje się że że sypiasz czasem w pidżamie porno ;)

report |

eljot-a,  

często nawet :)

report |

Filip Kaczmarczyk,  

Trzy to zawsze lepiej niż ostatni, choćby nie wiem jak najsmaczniejszy

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1