2 june 2013

sęp

Był najbogatszy na wsi i  połowę gospodarzy miał w kieszeni.
Pożyczał im pieniądze na wysoki procent ,a gdy nie mieli z czego płacić zabierał im pola i co się dało . I cieszył się bardzo,że ma coraz więcej zasobów materialnych i pełniejsze skrzynie złota . A sknerusem był niesamowitym sam na wszystkim oszczędzał i ubierał się jak najgorszy łachmaniarz i dziad.Po wsi chodził boso bo jedyne buty zakładał tylko od święta do kościoła ,ale wychodząc z kościola buty niósł już w ręku .Starczyły mu na ponad trzydzieści lat .Miał kiedyś córkę, umarła bo mu było szkoda na lekarza i lekarstwa . Pomyślał Bóg dal , Bóg zabrał ,jakby chciał , żeby żyła to by sama wyzdrowiała . Żona już dawno zrezygnowana mechanicznie robiła swoje i milcząco patrzyła w jeden punkt .On opowiadał jej jacy są bogaci, przeraźliwie bogaci i kogo jeszcze mozna oskubać .Jedli mało gółwnie ryż i popijali wodą .On dziennie obchodził swoje pola patrząc głodnym wzrokiem bo ziemi nigdy nie ma za dużo . Żądza chciwości nadawała sens jego życiu i przekształciła go w bestię wiecznie chudą i wygłodniałą z pałającymi oczami . Nikomu nic nie dał i sobie żałowal .Nie obrósł w tłuszcz ,przymierał głodem ,choć w spiżarni półki uginały się od potraw .
Miał wpojone hasła ;zarabiaj ja najwięcej,oszczędzaj jak najwięcej ,gromadź ile tylko możesz .




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1