13 january 2013

13 january 2013, sunday ( OKNO )

Za oknem jest coś do czego tęsknimy.
Za oknem jest wolność,powietrze,słońce,woda za oknem jest ziemia.
Siedzący w więdzieniu,w szpitalu,w izolatce patrzy tęsknie na widok zza okna nie mogąc wydobyc z zewnątrz zapachu i powietrza.
Za oknem tak wiele się dzieje.Oknem do świata wiedzy i fantazji może być książka,film,komputer,tv czy radio. Siedząc w domu gdy pada deszcz lub śnieg wcale nie tęsknię do wyjścia na zewnątrz poza przestrzeń zamkniętą.Gdy czekamy na kogoś niecierpliwie wtedy wypatrujemy oknem.
..."Są tacy, którym okno na świat zastępuje dziurka od klucza".../W.Katarzyński/. 
..."Okno na świat można zasłonić gazetą" .../S.J.Lec/.
..."Okna są oczami miasta".../nie znam autora/.  

Okna.Zamkniete otwarte...W każdym tkwią kawałki życia,radości i smutki,tragedie i tajemnice.
Dawno,dawno temu z ponad 20 lat temu oglądałam horror coś o Drakuli nikogo nie było w domu tylko ja z małym dzieckiem tak się wystraszyłam patrząc,że bałam się spojrzeć w okno a nawet wejść do łazienki .
Okno jest sercem właściciela.Gdy jestesm gdzieś gdzie jest zimno ciemno i daleko patrzę tęsknie w okna domów gdzie ktoś mieszka i jest przytulnie.
Panienka z okienka ciągle czeka,księżniczka oknem wypatruje więzień sle grypsy oknem ...................
ŚWIAT ZZA SZYBY PŁYNIE INACZEJ  BO NAS TAM NIE MA


number of comments: 18 | rating: 10 |  more 

RENATA,  

za oknem zimno może dlatego

report |

nikojan,  

Z okna podpatrujesz świat. Żywy, wielobarwny i tajemniczy za dalekimi oknami. A jeśli spojrzenia się spotkają?

report |

Sabi,  

dlaczego po przeczytaniu odniosłam wrażenie iż masz poczucie straconego czasu ,nie wykorzystanych szans? strach przed nieznanym? :D

report |

RENATA,  

być może masz rację często tak się czuję ale kto się nie boi nieznanego>??ogólnie chyba patrzymy z tęsknota na widok za oknem gdzie przestrzeń i swoboda

report |

Sabi,  

Cóż... z tęsknotą ? napewno! :)))

report |

Voyteq (Adalbertus) Hieronymus von Borkovsky,  

..."Są tacy, którym okno na świat zastępuje dziurka od klucza"... - cytat z Władka Katarzyńskiego;dawno nic nie czytałem jego autorstwa, nawet artykułów w "Gazecie Olsztyńskiej", a tu... Dla mnie najwazniejsze sa drzwi. które ktoś przed nami otworzy i stół, za którym nas posadzą, poczęstują mocna czarną herbatą i powiedzą: "opowiadaj..." Nawet jeśli jest to stół niedaleko dworca PKP w barze gyros...

report |

RENATA,  

to następnym razem napiszę o drzwiach coś

report |

ZGODLIWY,  

A ja o herbacie napiszę. Trudno jest zrozumieć człowieka Reniu. Dlaczego mamy nieodpartą potrzebę czuć się mniej szczęśliwi niż jesteśmy. Gdyby spojrzeć na nas z boku to albo czekamy na coś, albo żałujem to czego nie było. Albo mamy wrażenie, że już było pięknie, abo że nigdy nie będzie pięknie. Nieliczni zapytani czy są szczęśliwi mówią "tak" większość dodaje "ale..." i po tym ale jest sedno. Nie potrafimy cieszyć się DZISIAJ. RENATA - otwórz okno, załóż szal, rękawiczki... krzyknij światu - JESTEM i żyj pełnią...

report |

ZGODLIWY,  

Tego i Tobie i sobie z całego serca życzę :)

report |

RENATA,  

o wszystkim mozna o herbacie też .Masz rację Mariusz .Ale czy liczy się tu i teraz za oknem czy w czterech scianach z rodziną lub w zamknięciu ?To wszystko zależy......

report |

ZGODLIWY,  

No, zależy od nas ! A można tak i tak ? Po trochę... nie wiem :) wierzę, że można być szczęśliwym mimo czterech ścian i świata za oknem... szczęście to uczucie, człowiek jest katem szczęścia - od kiedy dojrzewa do dorosłości doprowadza do uzależnienia. Nasze szczęście jest "uzależnione od czegoś" całe życie. A można być szczśliwym i spełnionym niezależnie? Ja próbuję.

report |

gabrysia cabaj,  

Renato, lepiej by się czytało ze spacjami po znakach przestankowych, bo tak trochę za gęsto

report |

RENATA,  

Ale Mariusz ja tu nie piszę o sobie i moich nieszczęściach tj była zamknieta gdzieś lub nieszczęśliwa .Piszę o moich spostrzeżeniach jeśli chodzi o okno .Np,.jesli tęsknimy za kimś wyglądając przez okno to ..?? tęsknota też jest dobrym uczuciem,jak wspomniałam okna na świat tj. internet,tv...dają możliwość zdobywania wiedzy,poznawania ludzi bez wychodzenia z domu .Więc samo okno chyba nie symbolizuje szczęścia ani nieszczęścia oddziela dwa światy ten domowy i ten na zewnątrz

report |

RENATA,  

ważne żeby było szczelne bo zima i wieje

report |

pizzaboy,  

jaka zima ja już wiosnę wpuszczam szeroko rozwartym nie tylko oknem, ale i uśmiechem :)))

report |

RENATA,  

Tomek minus ileś tam więc nie przeginaj bo do wiosny jeszcze ho ho h o

report |

ZGODLIWY,  

... a w sercu maj... :)

report |

pizzaboy,  

Ja tam się nie znam, ale dla Panny Migotki już wiosennie napisałem niechaj swym uśmiechem topi lody :)))

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1