2 december 2010

Matka Boska na kwasie


Bylo to jedno z cieplych jesiennych  popoludni w rodzinnym domu rodziny Mulas.  
 Przy wspolnym obiedzie w wielkim srebrnym telewizorze przewinal sie temat Matki Boskiej Fatimskiej.
Papiez z dobrotliwa mina klepal po ramieniu jakas siostrzyczke o troche mesko-kanciastym  lecz jak  bardzo podekscytowanym obliczu pozdrawiajac jednoczesnie  tlum  mechanicznym gestem. Grupa pielgrzymow klaniala sie w pas pod swieta statua bijac sie w piers a z zaparkowanych autobusow  wylegaly sie sylwetki wiernych z poruszonymi twarzami.
Gdy poirytowany z lekka parsknalem ,krecac sie na stolku stara dodala rubasznie  z usmiechem -bello,bello...
Widzac jej  wyrazne zainteresowanie  nie omieszkalem  zapytac czy wierzy ona  w ta tajemnice.
Odparla ze i owszem,.Trzem dziewczynkom ukazala sie gdzies w pieczarze  Matka Boska mieniac sie swiatelkami i ujawniajac pewne  sekrety.
Bez wielkiego namyslu odrzeklem   iz tez znam paru takich do ktorych zawitala zostawiajac nawet swoje    rysy twarzy  na szybach okiennych  I pobliskich pniakach .
Szkoda –dodalem- tylko iz  dziewiedziesiat dziewiec procent owych odwiedzonych przez Madonne znajduje sie  w szpitalach psychiatrycznych wlaczajac takze jej siostrzenca   Stefano.
Stara zamarla z kawalkiem ostrygi w ustach…
To  wlasnie sama  Krolowa Niebios   we wlasnej osobie nakazala ponoc opuscic  mu pokoj grubo po  polnocy i wraz rakieta w pokrowcu   udac sie niezwlocznie
na korty tenisowe.
To bowiem za jej  poleceniem ,jak przekonywal on pozniej lekarzy,wyskoczyl  z okna na  wysokosci pierwszego pietra odnoszac spore obrazenia konczyn dolnych.
Po umieszczeniu go w klinice dla umyslowo chorych  i badaniach krwi wyszlo na jaw iz byl pod wplywem L.S.D. a co najgorsze ten wplyw bedzie mu dany na dlugie lata poniewaz narkotyk wywolal niespodziewanie wielkie zmiany w osobowosci rozdwajajac ja  permanentnie .
Odparlem wiec do starej iz nie ma wielkiej  roznicy pomiedzy  dziecmi fatimy i kuzynem Marii bo  przeciez w obu przypadkach
widzieli niezaprzeczanie Matke Boza ktora przekazala im  tajemnice.
Roznica  tkwi tylko  w tym  iz w wypadku nieszczesnego Stefano polecila mu ona rozwijanie  mozliwosci  ruchowych  i zalecila mu niezwlocznie udanie sie w tym celu na korty tenisowe ...i .coz w tym zlego?
Dlaczego biedny Stefano zostal umieszczony w zakladzie psychiatrycznym jako  niepoczytalny podczas gdy dostojnicy koscielni slawia jawnie ukazanie sie Maryii jakims dziewczynkom  gdzies w jakiejs stechlej noze na poludniu francji?
Stara nerwowo naciskajac przyciski zdalnie sterowanego pilota usilowala zmienic kanal.
 
Nie bylo wtedy psychicznie chorych?zapytalem ironicznie…
Stara widocznie juz  podenerwowana  klapiac szczenka owijala lisc salaty wokol zoltego kla samotnie tkwiacego niczym stalaktytowy relikt w archaicznej grocie...
.Na obliczu starego zarysowal sie lekki nieco ironiczny usmiech.Sprawial on wrazenie kogos z dystansem odnaszacego sie do tego typu objawien ale jednak dla swietego spokoju tolerujacego katolickie cuda.
Stara zniechecona biegiem dyskusji i grobowa cisza jaka z niej wynikla  oskarzyla mnie niezwlocznie o bluznierstwo a jaz kolei  nieco rozdrazniony  zachecilem ja  do  osobistego spotkania ze swietymi .Bylem pewny iz jako zazarta katoliczka najchetniej  
wymienila by pare zdan  z kims z Trojcy Swietej..
Zlozylem jej wiec propozycje spozycia poobiedniej   kawy z zawartoscia substancji  halucynogennej .
Wywar taki jak ja zapewnialem mialby sluzyc  w celu bezposredniego  spotkania“trzeciego stopnia”z Matka niebieska a moze i nawet z Jezusem stygmatykiem !Ciezko oburzona i nieco zaskoczona moja propozycja Stara zwrocila sie do mnie i grozac iz w razie uzywania narkotykow pod jej dachem wylece  niezwlocznie na bruk....
Z za okna dobiegal szum morskich fal a z kuchni dochodzil zapach przypalonej kawy i herbatnikow.
                                                   ...




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1