2 february 2014

2 february 2014, sunday ( Fobian Siembaum o chuliganerce i poezji )

"Poezja przenosi sens intymności w wymiar uniwersalny, gdyż to, co zapisywane przez twórcę jako osobiste, jest odczytywane przez czytelnika, jako jemu dane, jego stanowiące, przez niego przeżyte, rozpoznane. Dochodzi więc do utożsamienia czytelnika z poetą bez ich wzajemnego kumpelskiego zapoznania"*.

* Fobian Siembaum, Gdybym był - rozważania o poezji łobuzerskiej, Wydawnictwo Targówek, Warszawa, 1979, s. 211.


number of comments: 8 | rating: 3 |  more 

Wanda Szczypiorska,  

Co to za jeden ten Siembaum? Niezły jest.

report |

Waldemar Kazubek,  

Albo profesor, albo chuligan, tertium non datur.

report |

Jaro,  

tertium non datur to jest spis natur, a ta natura to dziwna przechera, jednego rodzi, a drugie pożera.:)

report |

Aśćka,  

tak, właśnie, do jasnej anielki, może i se cuś tam tylko składam, ale tak, jeśli tematem sztuki będzie dzbanek rozbity mała rozbita dusza z wielkim żalem nad sobą to co po nas zostanie będzie jak płacz kochanków w małym brudnym hotelu kiedy świtają tapety " ZH nie mam siły żelazka ale tak

report |

Jaro,  

AŚ czyżbyś była ostatnio na Białorusi:)?

report |

Aśćka,  

nie, ale mam ze Wschodem, że tak ujmę do czynienia na codzień, dla mnie to co sie tam dzieje, to nie historyjki z TV, tylko za przeproszeniem relacja z przeżyciem na żywo, czytając Twój wiersz więzina, zrobiło mi się słabo, poznałam człowieka, którego Ci Kremlowscy Idioci wysłali do Afganistanu, on nie pojechał, udało mu się nie pojechać, dowódca uratował młodych chlopaków, Ci którzy pojechali, jeśli wrócili, kończyli zazwyczaj samobójczo:)

report |

Jaro,  

Aś :) cholera przypadkiem to przeczytałem:) a Białoruś to mi się z grzybem na ścianie w hotelu kojarzy i tyle:) Węzina jest o rosnącym państwie islamskim .

report |

Aśćka,  

Jaro wiem, ale spytałeś, w sumie miałam to napisać u Ciebie, bo na temat, Białorusin i Afganistam, to co widzimy teraz, to oni znają z przeszłości. Pozdrawiam, historia jest wstrząsająca, to portal o innej tematyce, więc pisać nie będę. Po prostu masakra.

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1