Prose

dobrosław77
PROFILE About me Forums (26) Prose (360)


25 november 2017

Księga Rodzaju 42,27-30

"A gdy jeden z nich rozwiązał wór swój, by w gospodzie dać obrok osłu swemu, spostrzegł pieniądze na wierzchu wora swojego" Czyli a gdy jeden z braci Józefa rozwiązał wór swój, ze zbożem, nasienie - informacja o całości rodzaju informacji, by w gospodzie, budynek postawiony z rodzajów informacji, z gotowymi posiłkami z rodzajów informacji, do przenocowania, w którym dał obrok, zboże, nasienie - informacja o całości rodzaju informacji, z rozdrobnionym rodzajem informacji, na którym wyrosło zboże, nasienie, osłu swemu, rodzaj informacji do transportu. Jeden z braci Józefa, spostrzegł pieniądze, produkt z rodzajów informacji, waluta wymienna za zboże - nasienie, na wierzchu wora, tkanina z rodzaju informacji połączona brzegami, do transportu zboża swego "Rzekł więc do braci swoich: Zwrócono mi pieniądze ! Oto są w worze moim. Wtedy przerazili się i z niepokojem mówili jeden do drugiego: Cóż nam to Bóg uczynił ? " Czyli i rzekł: słowa, dźwięki, wibracje - nośniki mowy słów do braci swoich: Zwrócono mi pieniądze ! Zwrócono mu pieniądze, produkt z rodzajów informacji, waluta wymienna za zboże, nasienie - informacja o całości rodzaju informacji. Oto są w worze moim, oto zwrócone pieniądze są w worze jego.Wtedy przerazili się, że poniosą konsekwencje za pieniądze w worze jego za zboże, nasienie, ze strachem i lękiem mówili jeden do drugiego, będąc jednomyślni: Cóż nam to Bóg uczynił ? Dał zboże, nasienie, żywność na drogę, zwrócił pieniądze za zboże, nasienie. Tak to braciom Józefa Bóg Wszechmogący uczynił (Rdz 1,29-30) " A gdy przybyli do Jakuba, ojca swego, do ziemi kanaanejskiej, opowiedzieli mu wszystko, co im się przytrafiło, mówiąc: " Czyli a gdy przybyli z Egiptu do Jakuba, ojca swego do ziemi kanaanejskiej, opowiedzieli Jakubowi ojcu swemu wszystko, co im się przytrafiło w Egipcie, do którego przybyli, by zakupić zboże, nasienie, mówiąc: słowa, dźwięki, wibracje - nośniki mowy słów " Mąż, pan owej ziemi, rozmawiał z nami szorstko i wziął nas za szpiegów swej ziemi" Czyli mąż, pan owej ziemi, Józef brat ich nazwany panem, rozmawiał z nimi szorstko, nie łagodnie, wziął nas za szpiegów owej ziemi. Nie byli szpiegami owej ziemi, byli braćmi Józefa, którzy nienawidzili brata swojego, i sprzedali go Ismaelitom, potomkom dwóch rodów, Sema i Chama (Rdz 25,12) a ci przywiedli Józefa, syna Jakuba, do Egiptu i sprzedali przeklętemu potomkowi Chama (Rdz 39,1; 10,6-7; 9,25) Tak to Józefowi bracia jego uczynili (Rdz 42,27-30)


number of comments: 6 | rating: 2 |  more 

byłem...,  

Gdy spostrzegł pieniądze ,na wierzchu wora swego,winien się udać do najbliższego urzędu skarbowego w celu dokonania rozliczenia podatkowego...

report |

pociąg,  

czy mógłby Pan ograniczyć ewangelizację chociaż do jednego postu dziennie? ze względów czasowych i estetycznych nie sposób przebrnąć przez kilka postów o tej samej tematyce. zanika ciekawość.

report |

smokjerzy,  

א וּבִשְׁנַ֣ת אַחַ֗ת לְכ֨וֹרֶשׁ֙ מֶ֣לֶךְ פָּרַ֔ס לִכְל֥וֹת דְּבַר־יְהוָ֖ה מִפִּ֣י יִרְמְיָ֑ה הֵעִ֣יר יְהוָ֗ה אֶת־ר֨וּחַ֙ כֹּ֣רֶשׁ מֶֽלֶךְ־פָּרַ֔ס וַיַּֽעֲבֶר־קוֹל֙ בְּכָל־מַלְכוּת֔וֹ וְגַם־בְּמִכְתָּ֖ב לֵאמֹֽר׃ ב כֹּ֣ה אָמַ֗ר כֹּ֚רֶשׁ מֶ֣לֶךְ פָּרַ֔ס כֹּ֚ל מַמְלְכ֣וֹת הָאָ֔רֶץ נָ֣תַן לִ֔י יְהוָ֖ה אֱלֹהֵ֣י הַשָּׁמָ֑יִם וְהֽוּא־פָקַ֤ד עָלַי֙ לִבְנֽוֹת־ל֣וֹ בַ֔יִת בִּירֽוּשָׁלִַ֖ם אֲשֶׁ֥ר בִּֽיהוּדָֽה׃ ג מִֽי־בָכֶ֣ם מִכָּל־עַמּ֗וֹ יְהִ֤י אֱלֹהָיו֙ עִמּ֔וֹ וְיַ֕עַל לִירֽוּשָׁלִַ֖ם אֲשֶׁ֣ר בִּֽיהוּדָ֑ה וְיִ֗בֶן אֶת־בֵּ֤ית יְהוָה֙ אֱלֹהֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל ה֥וּא הָֽאֱלֹהִ֖ים אֲשֶׁ֥ר בִּירֽוּשָׁלִָֽם׃ ד וְכָל־הַנִּשְׁאָ֗ר מִֽכָּל־הַמְּקֹמוֹת֮ אֲשֶׁ֣ר ה֣וּא גָֽר־שָׁם֒ יְנַשְּׂא֨וּהוּ֙ אַנְשֵׁ֣י מְקֹמ֔וֹ בְּכֶ֥סֶף וּבְזָהָ֖ב וּבִרְכ֣וּשׁ וּבִבְהֵמָ֑ה עִ֨ם־הַנְּדָבָ֔ה לְבֵ֥ית הָֽאֱלֹהִ֖ים אֲשֶׁ֥ר בִּירֽוּשָׁלִָֽם׃ ה וַיָּק֜וּמוּ רָאשֵׁ֣י הָֽאָב֗וֹת לִֽיהוּדָה֙ וּבִנְיָמִ֔ן וְהַכֹּֽהֲנִ֖ים וְהַלְוִיִּ֑ם לְכֹ֨ל הֵעִ֤יר הָֽאֱלֹהִים֙ אֶת־רוּח֔וֹ לַֽעֲל֣וֹת לִבְנ֔וֹת אֶת־בֵּ֥ית יְהוָ֖ה אֲשֶׁ֥ר בִּירֽוּשָׁלִָֽם׃ ו וְכָל־סְבִיבֹֽתֵיהֶם֙ חִזְּק֣וּ בִֽידֵיהֶ֔ם בִּכְלֵי־כֶ֧סֶף בַּזָּהָ֛ב בָּֽרְכ֥וּשׁ וּבַבְּהֵמָ֖ה וּבַמִּגְדָּנ֑וֹת לְבַ֖ד עַל־כָּל־הִתְנַדֵּֽב׃ {ס} ז וְהַמֶּ֣לֶךְ כּ֔וֹרֶשׁ הוֹצִ֖יא אֶת־כְּלֵ֣י בֵית־יְהוָ֑ה אֲשֶׁ֨ר הוֹצִ֤יא נְבֽוּכַדְנֶצַּר֙ מִיר֣וּשָׁלִַ֔ם וַֽיִּתְּנֵ֖ם בְּבֵ֥ית אֱלֹהָֽיו׃ ח וַיּֽוֹצִיאֵ֗ם כּ֚וֹרֶשׁ מֶ֣לֶךְ פָּרַ֔ס עַל־יַ֖ד מִתְרְדָ֣ת הַגִּזְבָּ֑ר וַֽיִּסְפְּרֵם֙ לְשֵׁשְׁבַּצַּ֔ר הַנָּשִׂ֖יא לִֽיהוּדָֽה׃ ט וְאֵ֖לֶּה מִסְפָּרָ֑ם אֲגַרְטְלֵ֨י זָהָ֜ב שְׁלֹשִׁ֗ים אֲגַרְטְלֵי־כֶ֨סֶף֙ אָ֔לֶף מַֽחֲלָפִ֖ים תִּשְׁעָ֥ה וְעֶשְׂרִֽים׃ {ס} י כְּפוֹרֵ֤י זָהָב֙ שְׁלֹשִׁ֔ים {ס} כְּפ֤וֹרֵי כֶ֨סֶף֙ מִשְׁנִ֔ים אַרְבַּ֥ע מֵא֖וֹת וַֽעֲשָׂרָ֑ה כֵּלִ֥ים אֲחֵרִ֖ים אָֽלֶף׃ {ס} יא כָּל־כֵּלִים֙ לַזָּהָ֣ב וְלַכֶּ֔סֶף חֲמֵ֥שֶׁת אֲלָפִ֖ים וְאַרְבַּ֣ע מֵא֑וֹת הַכֹּ֞ל הֶֽעֱלָ֣ה שֵׁשְׁבַּצַּ֗ר עִ֚ם הֵֽעָל֣וֹת הַגּוֹלָ֔ה מִבָּבֶ֖ל לִירֽוּשָׁלִָֽם׃ {פ} Proponuję najpierw przestudiować oryginał - przytaczanie niedoskonałych tłumaczeń fałszuje rzeczywistość. Powodzenia :)

report |

dobrosław77,  

@smokjerzy. Mam świadomość niedoskonałości, ale mam też świadomość, że na pewno nie fałszuję rzeczywistości.

report |

smokjerzy,  

Czy to aby nie pycha, Dobrosławie? Bo jeśli masz świadomość, że tłumaczenie jest niedoskonałe, to musisz też dopuszczać do siebie myśl, iż, być może, wszystko, co na tym budujesz jest powielaniem własnych - niedoskonałych - wyobrażeń. Jeśli natomiast chodziło Ci o to, że masz świadomość WŁASNEJ niedoskonołaści, to jeszcze gorzej, bo wtedy, zamiast próbować udoskonalić wszystkich wokół, powinieneś zacząć udoskonalać siebie - a temu nie sprzyja cytowanie przeczytanych słów, o których nawet nie wiesz czy są rzetelnie przetłumaczone. Druga sprawa - gdyby naprawdę zależało Ci na tym, żeby być wysłuchanym, czyli znaleźć jakiegoś odbiorcę dla nie swoich tekstów, którymi nas tu zarzucasz, to byłbyś uważniejszy w odbiorze tego, co się do Ciebie mówi - a podsunięto Ci już tu, w tym temacie, wiele dobrych pomysłów, między innymi ten, żeby się trochę ograniczyć we wrzucaniu tak ogromnej ilości cytatów, dając szansę na ich pobieżne chociaż ogarnięcie - jeśli ktoś zechce. Ale Tobie wcale na tym nie zależy, prawda? Tylko, w takim razie, jakie są Twoje motywy i w jakim świetle Cię to stawia? Życzę owocnych przemyśleń - własnymi słowami :)

report |



other prose: Zagadki i pytania biblijne, Bóg Wszechmogący wtedy wiedział, że człowiek i szatan uczynią w systemie destrukcje., Instrukcja życia w systemie duchowo - informacyjnym część 3, Instrukcja życia w systemie duchowo - informacyjnym część 2, Instrukcja życia w systemie duchowo - informacyjnym, Mojżesz pasterzem Izraela., Kiedy Bóg Wszechmogący wiedział, że człowiek zgrzeszy?, Panny głupie i mądre - reformacja., Myśl wiodąca do bloga, na prośbę użytkownika., Talenty - zdolności, Upodobania i dążenia., Ego i superego., Wypełnianie woli, Pamięć przodków, Rodzinna tradycja, Informacja., Księga Rodzaju 47,16-18, Księga Rodzaju 47,13-15, Księga Rodzaju 47,10-12, Księga Rodzaju 47,7-9, Księga Rodzaju 47,4-6, Księga Rodzaju 47,1-3, Księga Rodzaju 46,32-34, Księga Rodzaju 46,28-31, Księga Rodzaju 46,23-27, Księga Rodzaju 46,19-22, Księga Rodzaju 46,16-18, Księga Rodzaju 46,13-15, Księga Rodzaju 46,10-12, Księga Rodzaju 46,7-9, Księga Rodzaju 46,4-6, Księga Rodzaju 46,1-3, Księga Rodzaju 45,25-28, Księga Rodzaju 45,22-24, Księga Rodzaju 45,19-21, Księga Rodzaju 45,16-18, Księga Rodzaju 45,13-15, Księga Rodzaju 45,10-12, Księga Rodzaju 45,7-9, Księga Rodzaju 45,4-6, Księga Rodzaju 45,1-3, Księga Rodzaju 44,32-34, Księga Rodzaju 44,29-31, Księga Rodzaju 44,26-28, Księga Rodzaju 44,23-25, Księga Rodzaju 44,20-22, Księga Rodzaju 44,17-19, Księga Rodzaju 44,14-16, Księga Rodzaju 44,10-13, Księga Rodzaju 44,7-9, Księga Rodzaju 44,4-6, Księga Rodzaju 44,1-3, Księga Rodzaju 43,32-34, Księga Rodzaju 43,29-31, Księga Rodzaju 43,26-28, Księga Rodzaju 43,23-25, Księga Rodzaju 43,20-22, Księga Rodzaju 43,17-19, Księga Rodzaju 43,13-16, Księga Rodzaju 43,10-12, Księga Rodzaju 43,7-9, Księga Rodzaju 43,5-6, Księga Rodzaju 43,1-4, Księga Rodzaju 42,37-38, Księga rodzaju 42,34-36, Księga Rodzaju 42,31-33, Księga Rodzaju 42,27-30, Księga Rodzaj 42,24-26, Księga Rodzaju 42,22-23, Księga Rodzaju 42,20-21, Księga Rodzaju 42,17-19, Księga Rodzaju 42,16, Księga Rodzaju 42,13-15, Księga Rodzaju 42,10-12, Księga Rodzaju 42,7-9, Księga Rodzaju 42,4-6, Księga Rodzaju 42,1-3, Księga Rodzaju 41,55-57, Księga Rodzaju 41,52-54, Księga Rodzaju 41,49-51, Księga Rodzaju 41,46-48, Księga Rodzaju 41,43-45, Księga Rodzaju 41,40-42, Księga Rodzaju 41,36-39, Księga Rodzaju 41,33-35, Księga Rodzaju 41,30-32, Księga Rodzaju 41,27-29, Księga Rodzaju 41,24-26, Księga Rodzaju 41,21-23, Księga Rodzaju 41,17-20, Księga Rodzaju 41,13-16, Księga Rodzaju 41,9-12, Księga Rodzaju 41,5-8, Księga Rodzaju 41,1-4, Księga Rodzaju 40,20-23, Księga Rodzaju 40,16-19, Księga Rodzaju 40,13-15, Księga Rodzaju 40,10-12, Księga Rodzaju 40,7-9, Księga Rodzaju 40,4-6, Księga Rodzaju 40,1-3, Księga Rodzaju 39,20-23, Księga Rodzaju 39,16-19, Księga Rodzaju 39,13-15, Księga Rodzaju 39,10-12, Księga Rodzaju 39,7-9, Księga Rodzaju 39,4-6, Księga Rodzaju 39,1-3, Księga Rodzaju 38,26-30, Księga Rodzaju 38,23-25, Księga Rodzaju 38,19-22, Księga Rodzaju 38,16-18, Księga Rodzaju 38,13-15, Księga Rodzaju 38,10-12, Księga Rodzaju 38,6-9, Księga Rodzaju 38,1-5, Księga Rodzaju 37,32-36, Księga Rodzaju 37,27-31, Księga Rodzaju 37,24-26, Księga Rodzaju 37,21-23, Księga Rodzaju 37,15-20, Księga Rodzaju 37,10-14, Księga Rodzaju 37,5-9, Księga Rodzaju 37,1-4, Księga Rodzaju 36,39-43, Księga Rodzaju 36,34-38, Księga Rodzaju 36,31-33, Księga Rodzaju 36,25-30, Księga Rodzaju 36,20-24, Księga Rodzaju 36,16-19, Księga Rodzaju 36,12-15, Księga Rodzaju 36,6-11, Księga Rodzaju 36,1-5, Księga Rodzaju 35,25-29, Księga Rodzaju 35,22-24, Księga Rodzaju 35,19-21, Księga Rodzaju 35,16-18, Księga Rodzaju 35,11-15, Księga Rodzaju 35,5-10, Księga Rodzaju 35,1-4, Księga Rodzaju 34,27-31, Księga Rodzaju 34,22-26, Księga Rodzaju 34,16-21, Księga Rodzaju 34,11-15, Księga Rodzaju 34,6-10, Księga Rodzaju 34,1-5, Księga Rodzaju 33,14-20, Księga Rodzaju 33,10-13, Księga Rodzaju 33,5-9, Księga Rodzaju 33,1-4,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1