29 april 2014

29 april 2014, tuesday ( Level 12 o tym, w co możesz wierzyć )

Dzisiaj powiedziałeś tylko z niesmakiem, że brakuje mi wiary, a ja z udawaną wyższością odpowiedziałam - jak przystało na dorosłą, studiującą, czytającą literaturę, oglądającą Allena i Linklatera dziewczynę - "jesteś głupi".
 
Nie brakuje mi wiary. Wierzę, że człowiek może wierzyć we wszystko i to pomoże mu w życiu, bez względu na to, czy wierzy w Boga, Zeusa, latający makaron czy PiS. Wierzę, że możemy robić rzeczy, o których nie śniło się młodym klerykom tylko dlatego, że wierzymy.
 
Moja największa wiara i najfantastyczniejsza myśl, na jaką mnie stać to przeświadczenie o tym, że kiedyś spotkam Właściwą Osobę. Nie chcę być banalna, ale bądźmy szczerzy, że to jest jedyny cel, dla którego warto żyć. Jedyny powód, dla którego wstajemy z łóżka. Ja też wstaję tylko po to. Jasne, możemy mówić, że rodzina, że praca, że zwiedzanie świata, wykształcenie... Ale wiecie co? Gówno prawda. Tylko uczepienie się nadziei, że któregoś dnia spotkamy tę osobę, z którą będzie tak, jak od dawna jest w naszej głowie - to jedyny powód wszystkiego. I wiem, że wtedy zagrzmi i wybuchną fajerwerki, lokaj otworzy szampana, a ja omdleję z zachwytu jak w naprawdę kiepskim filmie. To wszystko będzie - otwierające się niebo, rozstępująca ziemia, odruch wymiotny.
 
Wierzę, że wtedy będę mogła powiedzieć te wszystkie idiotyczne rzeczy, jak to, że kiedy jestem sama w domu tańczę do "Please Mister Postman". Że czasem, kiedy nudzą mi się Beatlesi, śpiewam "Goody Goody" i że Sinatra napisał to chyba o mnie. Że bardzo z tego powodu współczuję sąsiadom, ale są starzy, więc jest szansa, że nie słyszą. Że kiedy świeci słońce, proszę o deszcz. Że kiedy się zakocham, wlewam w siebie kawę dopóki nie wmówię sobie, że to kołatanie serca to jej wina. Że wierzę w magię świec. Że lubię oglądać telewizję z wyłączonym głosem. Że chciałabym, żebyśmy po 20 latach wciąż byli jak Jesse i Celine. Że czasem odgrywam w głowie żulczykową scenę, kiedy ona wpycha mu język w usta i powtarza: "Zakochałam się. Chodź, zrób mi jakąś krzywdę". I takie różne rzeczy - powiem.


number of comments: 13 | rating: 10 |  more 

alt art,  

od circa ile, starość liczysz..

report |

Aśćka,  

ja bym się raczej dopytała po czytaniu tekstów o mlodość, że się tak wyrażę wewnętrzną:)

report |

Aśćka,  

gęsty, bez pitu pitu, w jednakowym tempie, trochę na hamowaniu dla większej jednostajności płynącego sensu, dałabym mu tytuł: He - Man will be my god, my Deliverance and my Collapse - as he''s so much and only, and even This One - a humanbeing:) po angielsku mi lepiej brzmi:)

report |

eljot-a,  

podoba mi się, jednak jestem ortodoksyjną polonistką!

report |

Aśćka,  

w tej kwestii jestem w stanie jakoś zaakceptować Twardogłowie, musze Ci szczerze wyznać:)

report |

eljot-a,  

czyli rozgrzeszona. uff ;)

report |

Aśćka,  

zaiste nie mam tytułu do takich odpuszczeń, na dodatek sama jestem odrobinę w tej kwestii dogmatyczna, ale cii:) mam jednak jakiś opór jednak, żeby pisać taxi przez ks:) pozdrawiam:)

report |

oczy jak pustynia,  

przeczytałam do tego momentu;" Tylko uczepienie się nadziei, że któregoś dnia spotkamy tę osobę, z którą będzie tak, jak od dawna jest w naszej głowie - to jedyny powód wszystkiego"- właśnie jestem na etapie robienia porządków w swojej głowie i wyrzucam z niej podobne myślenie, nie mniej trzymam kciuki za tych którzy jeszcze wierzą ...:-))

report |

eljot-a,  

a ja trzymam kciuki za satysfakcjonujące wyniki twoich porządków :)

report |

oczy jak pustynia,  

dziękuję, przyda się :-))

report |

Ananke,  

z pieprzem, z sensem i ciekawie napisany tekst

report |

Filip Kaczmarczyk,  

Zmienia się ta dziewczyna.

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1