8 february 2014

Miasteczko z betonu

Było sobie kiedyś miasteczko. Za żadnymi siedmioma górami, lasami, rzekami ani innymi miasteczkami, po prostu zawieszone na chmurze. Ale nie na takiej deszczowej. Tylko tej bielutkiej jak owieczki co się je liczy we śnie, żeby móc zasnąć. Tu zawsze świeciło słońce. Miasteczko nazywało się Giszka. Nie mylić z kiszką, a tym bardziej ze ślepą. Ludzie w nim byli bardzo szczęśliwi. Nie wiedzieli co to jest postęp, ani co to jest podstęp. Chodzili ubrani tylko w chmury, z głowami w chmurach, a dzieciaki uśmiechnięte biegały na golaska i śpiewały piosenki The Beatles. Jedni malowali piękne obrazy z lotu ptaka, zielone pastwiska, pejzaże, dziewicze łąki, kwiaty o takich kolorach, których w rzeczywistości w ogóle nie ma. Inni z chmur lepili i rzeźbili fantastyczne postaci bogów lub budowali z chmur drapacze chmur. Byli też tacy co słowami tkali nieskończone historie o młodości i miłości, takie które zdarzały się tu na prawdę. Znaleźli się też ci, co robiąc zdjęcia, podglądali wybryki natury i potrafili uchwycić ją w tych najzuchwalszych momentach. Wieczorami, gdy gwiazdy sypały się im z nieba na włosy i ramiona, tańczyli razem przy ognisku, trzymając się za ręce. Któregoś dnia do miasteczka zawitał pewien jegomość. Podobno przyszedł tu tęczą pieszo. Niektórzy jednak byli zdania, że dotarł jej cieniem na skróty, bo był ubrany w czarny płaszcz, a strażnicy miasteczka z pewnością zauważyliby czarny punkcik na rozszczepionym świetle pochodzącym z wnętrza kropli rosy.
- Czy wy w ogóle wiecie co to jest po(d)stęp? I na jakim świecie żyjecie? – Zwrócił się jegomość do burmistrza miasteczka.
- Co to jest co? A tak, nasz świat jest najwspanialszy na świecie, ciepły i serdeczny.
- Nie widzicie, że to złuda? Że wasza chmurka lada dzień się rozsypie?
- Jak to, to niemożliwe. Żyjemy tu już od bardzo dawna.
- Powiem coś panu. Przyszłość leży w betonie!
- W czym?
- W betonie, to taki kompozyt, z którego można budować prawdziwe drapacze chmur. Tam, skąd pochodzę wszystko jest zbudowane z betonu.
Burmistrzowi, który nie wiedział nawet co to jest przyszłość, spodobał się nowy pomysł. Był już człowiekiem wiekowym, o twarzy przeoranej wiatrem, potrzebował świeżego spojrzenia.
- A skąd niby mielibyśmy wziąć ten beton?
- Nic prostszego. Najpierw poproście swoich bogów, żeby zesłali wam gorącą burzę pustynną. Potem zbierzcie cały przywiany piasek i zmieszajcie go z popiołami z waszego ogniska. Dodajcie do tego poranną rosę z waszych łąk i gotowe.
Tak też zrobili. Bogowie wysłuchali ich modlitw i przywiali im piach z wielu zakątków Ziemi. Całe miasteczko zaangażowało się w pozyskanie betonu i już po kilku tygodniach surowiec był gotowy. Pierwszy drapacz chmur powstał tuż przy domostwie burmistrza. Zachwycano się jego wielkością i wytrzymałością. Następne postawiono koło kopalni rosy i nad polaną obłoków.
Czytelnik już od początku domyślał się zapewne, co się zaraz stanie.
Tak, miasteczko pod ciężarem betonu runęło w dół, i roztrzaskało się o nicość. Nikt nie przeżył.


number of comments: 16 | rating: 8 |  more 

Wieśniak M,  

...i odnotowana wzrost opadu betonu/ kto nie musi, niech nie wychodzi z domu/ opad sześć centymetrów na metr- czyli obficie/ miał wyobraźnię nasz dyzio burzyciel;)

report |

birczin,  

Hehe, dyzio burzyciel, dobre, dobre :) pozdro!

report |

jeśli tylko,  

przezorni zawsze obetonowani

report |

birczin,  

Bez betonu ani rusz...

report |

ApisTaur,  

nie zachwycajsię nieznanym / pomimo reklamy //:))

report |

birczin,  

reklama nie kłamie, uwierzcie reklamie ;)

report |

Ananke,  

łeee niedobry Ty, tak urwać ciekawe opowiadanie ! :)

report |

birczin,  

Stworzone na potrzebę wczorajszych trumlowskich słownych roz(g)rywek. Pod tapczanem leży gdzieś mój leń.

report |

Ananke,  

wyciągnij za kołnierz, posadź wenę na ramieniu w łapę daj pióro i niech pisze dalej :))

report |

birczin,  

Jest i taka opcja, na jednym ramieniu wena, na drugim motywacja, zaraz, zaraz... nie będzie miejsca dla duszy :P

report |

Ananke,  

duszę pomieścimy na jednym ramieniu z Weną :))

report |

birczin,  

A niech im ciasno do jasnej ciasnej ;)

report |

Ananke,  

he he będzie to owocne ;)

report |

birczin,  

na mur-beton! ;)

report |

Magdala,  

bez: "pewne", bez:"jej" (robiąc zdjęcia), nie: "na pieszo", a "pieszo". przeczytałam dość pobieżnie :D interpunkcja, oczywiście, kuleje :) czytanie z oddychaniem pomaga, przy wdechu stawiasz przecinek. jednakże warto nauczyć się interpunkcji w zdaniach złożonych. to nietrudne ;D skoda tekstów :)

report |

Magdala,  

lekkie, potoczyste, bez błędów stylistycznych, czyta się z przyjemnością :)

report |

birczin,  

Już byłem pewny, że interpunkcja tu stoi lepiej, niż w poprzednich, bo zdania są krótsze. A jednak, przede mną jeszcze sporo pracy. Ale fajnie, że są osoby które w delikatny sposób dają do zrozumienia jak to ugryźć. Dzięki! :)

report |

Magdala,  

:) Lepiej, acz do doskonałości jeszcze hohoho ;)

report |

birczin,  

I dobrze, cydzysłowiąc pewnego klasyka, starajmy się być mniej doskonali... ;) przekroczysz tą barierę i koniec pisania...

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1