3 february 2014

Prestidigitator

Stojąc na patio, między apatią i empatią, szukał problemów. W korytarzach wyzwań, sukcesów i ekscesów, rozdawał uśmiechy. Szydercze i szczere, by ludzi nie nudzić. Fragmenty chwil ubijał i na nowo wskrzeszał. Tak jakby dokument, jak gdyby nie wiem kiedy. Paradygmat. Tu i teraz, na niby. Mniej więcej jakoś tak. Co nieco gdzieś, nigdy nic. Inaczej niż iluzja, wredna fabuła. Fanaberie czystej logiki – ruiny duszy surowej jak obdarte ze skóry zwierze. Nas by tu nie było i niczego poza nami, brudu popularnych cudów i niezwykłych faktów, leniwych popołudni i magii przebudzenia.
Gdy był dzieckiem, chciał zostać malarzem. Rysował kredkami po ścianach. Swoje szkice podpisane własnym imieniem wieszał na drzwiach do pokoju, robiąc coś na użytek galerii. Gdy stał się mężczyzną, nauczył się zasłaniać swoją próżność nieskrępowaną skromnością. Śmiechem malował fałszywe oblicza. I pejzaże szyderstwa. Teraz nie ma już drzwi do pokoju. Pomiędzy szarymi ścianami stoi krzesło, stół i laptop, pod spodem karton starych książek, obok niego materac, na którym sypia. Nie ma już marzeń, ale w małym oknie na poddaszu mieści się niebo całego świata. I przebaczenie wobec ludzkości.


number of comments: 9 | rating: 9 |  more 

alt art,  

skrzyżowanie immanuela kanta ze sorenem kierkegaardem..

report |

birczin,  

chyba jednak z tym drugim by się nie dogadał ...

report |

Emma B.,  

a mnie tak jakby Gombrowicz lub Witkacy. Za mało się znam z Kantem

report |

birczin,  

tak, z mistykami i ekscentrykami postać, którą próbowałem nakreślić w tych kilku zdaniach ma znacznie więcej wspólnego... filozofów puściłby kantem ;)

report |

Ania Ostrowska,  

Zręczne i efektowne. Literówka "zwierzę" Pozdrawiam :)

report |

birczin,  

Dziękuję Anno, taki byk tu wskoczył? na szczęście to też zwierz ...ale 10 punktów za spostrzegawczość ;)

report |

Magdala,  

Jeśli pisze - MA MARZENIA!! :) ładny kawałek prozy poetyckiej lub poezji prozatorskiej :)

report |

birczin,  

Hmm, nic mu nie wiadomo o pisaniu, to może być pułapka-konfrontacja autora z jego bohaterami ;) autor ma marzenia-bohater jest ich niewolnikiem, na życzenie autora

report |

birczin,  

i dziękuję przy okazji, poezja prozatorska to musi być ciekawe zjawisko, podoba mi się.

report |

Magdala,  

cienka linia między jedną, a drugą :D

report |

birczin,  

można balansować między przecinkiem a jego brakiem ;)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1