20 june 2014

20 june 2014, friday ( Przypadkiem )

Cały czas myślę o wybuchach Supernowych. O tym, że wszyscy jesteśmy tylko zbiorami. Przypadkowym zlepkiem pierwiastków. I ta myśl nie daje mi spokoju. I to jest nie w porządku. Bo jest w tym jakiś porządek. 

Mnie nikt nie prosił na ten świat. Nikt do mnie nie podszedł mówiąc: hej wyłaź stamtąd, no chodź, zobaczysz jak jest fajnie, ile tu jest możliwości!

I to nie jest tak, że każdy wie co ma robić, że jest trybem machiny, a jak coś mu rdzewieje i pęka albo włazi między niego a inny trybik, przez co blokada i error, to ten gość tam na górze po prostu zwyczajnie to naprawia - wymienia elementy, a ty do gry już nie wracasz lub dzieje się to zupełnie przypadkowo. I to nie jest żadna tam filozofia, bo człowiek nie wie co zrobić ze zmarnowanym czasem, więc zamienia go na rozmyślania. Lub coś w tym stylu. Równie dobrze mógłbym teraz pójść i porobić się z koleżkami i pewnie wygadywałbym jeszcze ogromniejsze herezje. I nie jestem też z tych z klubu 27 albo innych desperatów. Zatrzymuję się, staję z boku i się przyglądam. I cały czas nie mogę dojść do sedna. Że każdy ma swoją rzeczywistość. Że wiara czyni cuda i że trzeba mieć cel w życiu i takie tam. Jeśli stoisz z boku i przyglądasz się, to nikt nie może ci nic zrobić, niczego cię pozbawić, tak na serio to wtedy nie musisz martwić się o to, co przed tobą. Bo przecież przy najbliższej okazji znów możesz stanąć z boku. Z drugiej strony czasami też dobrze jest wejść w ten największy kocioł wydarzeń, przecież od tego też nie zginiesz. Chodzi mi raczej o podejmowanie decyzji. Niekiedy nie podejmujesz żadnej, a niekiedy podejmujesz wiele, jedna za drugą. Tak czy śmak wózek jedzie dalej. A jeśli odpadnie ci koło, albo wjedziesz na kamień i się wypierdolisz, to możesz wstać, otrzepać się i iść dalej. 


number of comments: 11 | rating: 3 |  more 

alt art,  

usypiałem we wszechświecie pełnym czarnych dziur; obudziłem śród szarych; w międzyczasie hawking zmienił był zdanie..

report |

birczin,  

te szare to jak popioły, tych białych..

report |

deRuda,  

z wszechświatem to nigdy nic nie wiadomo... a tak przy okazji czytałeś "Autostopem przez Galaktykę"? trylogia w pięciu tomach

report |

birczin,  

jeszcze nie dotarłem, obecnie jestem na literaturze czeskiej ;) ale tak, tak, pamiętam wciąż o tej książce, bo zdaje się kiedyś już mi o niej wspominałaś...

report |

deRuda,  

a możliwe :) jestem fanką tej książki, więc... sam rozumiesz, przepraszam, że się powtarzam, ale to przez Twój tekst :))

report |

birczin,  

spoko, fajnie, że ci się dobrze kojarzy ;)

report |

piórko,  

Tak mało jeszcze wiemy.

report |

birczin,  

i dobrze to wiedzieć, bo cóż za uciecha wiedzieć wszystko.. ;)

report |

mua,  

" Mnie nikt nie prosił na ten świat. " .... hm no kruca chlopaku byłeś najlepsiejszy z pół miliona innych plemników ....a w zaraniu ... i jeszcze ponoć , że ” odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale ” . I na dodatek chciałbyś może być ładniejszym trupem niż mua ??? - kuriozalne heheh

report |

birczin,  

hehehe mua dobry koment :) tak, a ten plemnik równie dobrze mógłby trafić gdzieś zupełnie indziej. A może to był ten jedyny z małym bukiecikiem kwiatków. Może to był własnie ten odważny plemnik. Do trupa mi chyba jeszcze daleko, tym bardziej do ładniejszego ;) A jak to było jeszcze: że pesymista mówi: szklanka jest do połowy pusta. Racjonalista mówi: szklanka jest ... Realista mówi: Szklanka zawiera w 50 ciecz i w 50 gaz.. A ja się pytam gdzie tu w ogóle jest jakaś szklanka.

report |

Magdala,  

No i o to w życiu chodzi, o podejmowanie lub niepodejmowanie decyzji, co samo w sobie jest podjęciem decyzji! „Tak czy śmak, wózek jedzie dalej”, z nami czy bez nas  Przesłanie w puencie optymistyczne. tekst dziennikowy – więc podejrzewam, że pogląd odautorski – idźcie tą drogą, Kolego Birczin! Pozdrawiam. Tara

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1