4 january 2015

4 january 2015, sunday ( Wodolejka )

ponura klatka schodowa robi za spacerniak
Amor transparentnie sercuje jakiejś Kini
a Burek przypomina pieśni Hafiza suce z poddasza 
 
lodówkozamrażarka od tygodnia psuje pokarm
pewnie topniejąc w przekonaniu
że pies wyje dla niej
 
pralka trawiąc brudy w bebechach
drażni sąsiadopolicjanta któremu  
im dalej do anioła tym bliżej do Michała 
i pięścią rzeźbi w ścianie

   
w administracji plotkują że
mamy największe zużycie wody w kamienicy
a ty prostując pytajniki w wykrzykniki
ciskasz w pięty zdaniami 
bez obaw przed rezonerstwem


number of comments: 48 | rating: 18 |  more 

jeśli tylko,  

wyrazisty obraz brrr

report |

jeśli tylko,  

wiesz, w pierwszej strofce czwartą linijkę dałabym jako drugą, będzie składniej :)

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

wyrazy uznania za zabiegi stylistyczne. wiersz przedni. pozdrówki :)

report |

mua,  

transrentna milość ?? ciekawostka

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

transparentnie sercuje to znaczy wypalił ktoś ogromnymi literami cyt "Kocham Kinię" a pod spodem wielkie serce... a klatka była w ubiegłym roku malowana:)

report |

jeśli tylko,  

a ja myślała, ze Amor i Kinia to ogoniaści :))

report |

LadyC,  

rezonerstwem ... no! kto jeszcze zna takie słowa? super! portret współkamieniczników ożywionych i nieożywionych jak żywy :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Jak to z kamienicznikami bywa:) tutaj jednak jak na filmach Almodowara... taki przekrój charakterów. A jeśli to jest tak, czym promieniujemy - tym się nasycamy:) to muszę chyba popracować nad sobą:) Dzięki Lady C, za odwiedziny:)

report |

zuzanna809,  

... kamienice mają niepowtarzalny klimat...:)

report |

Damian Paradoks,  

czytałem gdy tylko opublikowałaś. A teraz chcąc odczytać ponownie szukałem w dziale poezji. A proza u Ciebie również jest poezją, Małgosiu :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Ej! Taka tam pisanina, ale dzięki za poczytanie:)

report |

Damian Paradoks,  

gdy pierwszy raz czytałem Twoją 'Wodolejkę' przypomniała mi się gazeta licealna "Wodolej' redagowana przez moich kolegów. A na Twoje to 'poluję' przecież ;)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Mnie jakaś deprecha dopadła i ból głowy, łamie strasznie, że ledwo żyję... przepraszam.

report |

Damian Paradoks,  

dam Ci świeżą klementynkę kupioną dziś na targu :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Z tą klementynką przytrafiła mi się dziwaczna historia, bo ledwo to wypowiedziałeś mój ślubny przytachał całą siatkę tych owoców twierdząc, że nabył je na rynku... Wcześniej nie pamiętam, by je kiedykolwiek kupował:) a na targowisku to nie był nigdy!!!! Co za magiczny zbieg okoliczności... Serdeczne dzięki:)

report |

Damian Paradoks,  

Wywołałem klementynkę z lasu ;) . Lubię ten owoc. Słodki tak akurat i zgrabnie otwiera się pod palcami. Gdy na targu kupuję to z całą historią sprzedawcy. Czasem przy metrze stoi 'dziki' sprzedawca z garstką klementynek na kartonie.Pewnie spróbuję raz czy są równie dobre :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

I tak dobrze, że tylko deser, a nie kolację lub śniadanie następnego dnia, bo ze mną zapewne by tak było:)

report |

Paweł,  

Dla mnie ostatnia strofa jest nie potrzebna i zbyteczne jest zakończenie trzeciej "góry i doliny. Pozdrawiam

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Może i zbyteczna, ale zostawię, bo dla tej ostatniej zwrotki pisałam trzy pozostałe...:)góry doliny mogę wyrzucić:)

report |

pociąg,  

przeczytałam z przyjemnością, bardzo obrazowo, podoba mi się wers "Amor transparentnie sercuje jakiejś Kini", nie wiem czemu, ale mnie uśmiechnął :) pozdrawiam Małgosiu

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

mnie to bawi, ale starsze wiekiem sąsiadki wściekłe, bo klatka w ubiegłym roku była malowana, a tu taki ...napis czarny-wypalony "Kocham Kinię". Wnerwia mnie jedynie ten sąsiad, bo ani pralki nie mogę włączyć po 20/ w niedzielę to już wcale/ bo zaraz wali w ścianę i to tak, żeby trupa na nogi postawił.

report |

pociąg,  

starsze osoby chyba mają podobne hmmm... jak tu określić, żeby nikogo nie urazić... zamiłowanie do porządku i ciszy. Może z wiekiem stają się troszeczkę mniej wyrozumiałe, ale w tym wszystkim mają swój urok :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

W sumie tą jedną tutaj to uwielbiam. Do niedawna była najfajniejszą starszą kobietą jaką znam, z poczuciem humoru i z ogromnym dystansem do siebie, ale niestety ostatnio dopadła ją dziwna skleroza. Już przywykłam, ale w ciągu jednej rozmowy pięć razy tę samą historię potrafi zapodać:). Poza tym jest ciepła, życzliwa, urokliwa i w sumie bardzo nowoczesna, a to najważniejsze:)

report |

Damian Paradoks,  

życie w kamienicy ma swoiste uroki wojny domowej ;) Pustynia byłaby marną alternatywą ;) Z tętnem piszesz o codzienności współżycia sąsiedzkiego, Małgosiu :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

I w kamienicy można sobie stworzyć pustynię:)

report |

Damian Paradoks,  

a gdy są przecieki to już wodne kaskady na schodach ;)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Fakt. Taka kaskada raz już była, a dziś mam tzw. ostrą czerwoną linię ...Bo rodzina i znajomi dzwonią falami i czasem czuję się jakbym pracowała w centrali telefonicznej:)

report |

Damian Paradoks,  

wyłączyłem telefon stały gdy przez miesiąc trzy razy na co dzień proponowały mi wymianę okien :). Ale tak w ogóle to telefon dla mnie jest największą intruzją do osobistego spokoju. SMS toleruje jednak ;)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Dla mnie też. Komórkę to mam stale wyłączoną. Stacjonarnego zaś nie mogę, bo babcia by chyba umarła,jakby się do mnie nie dodzwoniła z raz dziennie:) Starsi ludzie tak mają:)

report |

Damian Paradoks,  

dla osób starszych kanał szeroko otwarty bez śluzy by tak od razu i natychmiast, Małgosiu :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Fakt, Ci starsi w tych dzisiejszych czasach są niewysłuchani i nikt nie liczy się z ich zdaniem, a przecież mają całe życie doświadczeń i niekoniecznie demencję starczą:)

report |

Damian Paradoks,  

jak rozmawiać ze starszymi? - tak sobie pomyślałem przez moment. Czemu ich nie 'wysłuchujemy' ? A czy starsi pragną czegoś więcej niż niż być tylko szanowanymi bo tak być musi , bo taki jest najstarszy model kulturowy? I w ogóle jakie jest miejsce starszej osoby w społeczeństwie zatomizowanym gdzie każdy tańczy własną polkę wokół swego ego. Przerysowuję oczywiście. No ale jest tych pytań i bez szukania jakichkolwiek odpowiedzi potrzebne jest uświadomienie sobie że jest problem i w równym stopniu dotyczy to starych i młodych. Czy da się złagodzić szorstkość tej sytuacji.

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Na szczęście ludzie są różni, ale fakt dużo osób czuje się w realu totalnie niewysłuchanych stąd pewnie popularność różnych portali internetowych, tylko jak temu dobrze się przyjrzeć to jest to też /jak to fajnie określiłeś/ taniec wokół własnego ego, przynajmniej tak to wygląda na facebooku i sama też czasem wplątuję się w jego wir.... Kiedyś o starości ktoś powiedział, że jest to powrót do dzieciństwa tylko pozbawiony nadziei.... i tak sobie myślę, że często tej nadziei pozbawiają sami bliscy... Bywa, że własna córka staje się dla starej matki "katem", tylko dlatego, że żyje z nią pod jednym dachem. Smutne to bardzo. A w Polsce los starych ludzi jest w wielu przypadkach okropny.

report |

Damian Paradoks,  

FaceBook z przymrużeniem oka ;) Być przez chwilę w centrum uwagi chociażby jednej osoby to cieszy :). Są też inne powody popularności miejsc wirtualnych. Choćby to że Ciebie czytam, oglądam co pokazujesz, wyrażam swoją opinię, psioczę czy też udziela mi się jakaś fascynacja nawet przez chwilę. O samotności nie ma co wiele trąbić bo to stare od kiedy a może nawet i prze pojawieniem się świadomości siebie samego. Widzę po kocie jak ona (kotka) przeżywa moje tygodniowe znikania. W starszych chętnie dopatruję się powrotu do dzieciństwa. Ale też szukam opinii bo to zaciekawia jak bagaż lat i doświadczeń ujmuje w słowa pewną rzeczywistość. Dzielenie wspólnego dachu na co dzień stwarza duże ryzyko przesycenia i deformacji zachowań. Izolacja również. Szukamy tego złotego środka o ile da się i każdy jest w tym wielkim teatrze istotnym aktorem.

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Chęć bycia w centrum uwagi to przeca próżność albo.... i samotność. Lubię z boku się trzymać, już taki zbok ze mnie:)

report |

Damian Paradoks,  

to ja mam w sobie więcej próżności niż samotności :) Centrum uwagi wiąże się z czymś co jest wyczynowe. Tak było w sporcie gdzie bez wyjątku każdy z ekipy w której grałem chciał być choć przez chwilę wyróżniony bez szkody dla innych a z korzyścią dla grupy :) A samotność często z wyboru też staje się elementem wyróżniania się z grupy :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

cóż to taka wspólna cecha sportowców, nie zrozumiała przez zboki /czyli tych co z boku/. Pamiętam kiedyś na zawodach sportowych leciałam na końcu, a za mną taka bardzo otyła koleżanka. Ojciec akurat szedł do kiosku po fajki, a że boisko było blisko szkoły, stanął i gapił się przez płot. Gdy wróciłam do domu mówi "Co za sierota, ojciec lekkoatleta prawie, a ty na szarym końcu i tylko ta gruba za tobą... A ja na to "A co miałam robić jak Wiolka biegła za mną i krzyczała - poczekaj". Stary wtedy załamał się moim duchem walki.

report |

Damian Paradoks,  

miałaś przynajmniej grubą na pocieszenie ;) Ja jak palec przybiegłem ostatni po 10 km przełajowego i gdy dobiegłem wszyscy już spożywali deser. Całe szczęście ze ten bieg był tylko dodatkiem do ukierunkowanego obozu treningowego :)

report |

xyz,  

bardzo organicznie i mechanicznie ;) "fajnie" Małgoś ! sie czyta !

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Bo to taka mechaniczna wyliczanka co uwiera, choć do księżniczki na ziarnku grochu mi daleko. Buziolki Zoi i Bercie:)

report |

Jaro,  

lodówkozamrażalka hm... nie mam :) ale mam lodówkozamrażarkę z TV, z której wyskakuje odpicowana superkobita z unrealu i podciągając pończochę kiwa palcem.- Phi :)...mówię wzruszając ramionami i nakładając karmę kotu. To zawsze dzieje się nad ranem,kiedy umiem gadać kocim językiem, z przeciąganiem włącznie, To niestety czas, kiedy człowiek na nic nie ma ochoty,wtedy i pies nawet nie szczeka trzy razy nie wspominając o seksie. Pozdrówki z pustyj makówki:)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Mam taką samą to tylko literówka:) Co za sokoli wzrok, licytować się nie będę, ale daję słowo, że w kwestii makówki to moja ostatnio pustoszeje szybciej niż lodówka.

report |

Jaro,  

Podobno sokole oko zaszczycił sobą banknoty dolarowe, a wszyscy myślą , że to masoneria:) co do makówek to przecież wiadomo, że wraz z dojrzewaniem pustoszeją , bo sieją:)Pozdrawiam:)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1