20 august 2014

20 august 2014, wednesday ( żyworodność )

gorset wyprostuje temat
zdejmij łokcie dywagacji ze stołu 
jak ty wyglądasz
poła jednej strofy zachodzi na drugą
nie garb puenty
i nie potykaj rytmu 
po południu trzeba wstawić plomby interpunkcyjne
i zamówiłam ortodontę do tytułu 

nie jestem wężem
nie porzucam jaj-słów by lęgły się same
jestem tylko jaszczurką rodzę wiersze
a oni każą mi je wychowywać


number of comments: 105 | rating: 30 |  more 

issa,  

Heh. Rozumiem, mniej więcej, i taki sposób widzenia. Co jednak obywa się bez blokady dla innych. Spróbuję się zastanowić, jak opisać migawki z wybranych innych możliwych.

report |

jeśli tylko,  

to taka myśl na dziś :)) a tak naprawdę na wczoraj - dzisiaj trochę wychowana :)

report |

issa,  

:) o, masz. jeśli to w zamyśle miało dotyczyć tego, co się dzieje wśród ludzi w układach osobistych, to u mnie dostanie pryzmaty publiczne

report |

jeśli tylko,  

wyraz "każą" jest użyty - jak to określić - dla skontrastowania tekstu. Nie dlatego, żebym czuła się specjalnie urażona uwagami, wręcz przeciwnie :))

report |

e.,  

ojjj, bardzo bardzo, ale to bardzo nie lubimy jak nas "prostują":) no bo nasze dzieci, psze Pana... hej:)

report |

jeśli tylko,  

jaki z dziećmi, może czasem warto, choć palec w oko, ale moje dziecko sowy i tak najpiękniejsze :)) dzięki, e. :)

report |

issa,  

Po pierwsze, można rozważać, choćby, wśród bez końca możliwych, jak takie poczucie, że opinia czytelnika jest "kazaniem" (we wszelkich możliwych znaczeniach słowa) może wiązać się z zacieraniem granicy między prywatnym a publicznym / opublikowanym. Miewałam w Liternecie dość często wrażenie, że przybywa publikujących, którzy między domem a wyjściem z niego i tym, co poza domem i tym, co ich tam spotyka - chcieliby zatrzeć jakąkolwiek różnicę.

report |

issa,  

To mnie często konfundowało przy tekstach: choćbym padła - myślałam - przerośnie mnie bycie rzeczywistą mamusią dla połowy świata, w dodatku dla dzieci z brodą, wąsami i cycatych raczej dorosłej miary :p No i zresztą, po co, u licha? Czemu "każe" misie matkować, zamiast być tym, kim byłam: czytelnikiem, który tych domagających się natychmiastowej najczulszej adopcji online - na oczy w życiu nie widział i wie o nich nic. Dosłownie.

report |

issa,  

Po drugie, z tego może czasami wynikać rzeczywiście czytelnik-rodzic: ani mu w głowie, że literatura może być również po coś innego niż wychowywanie, szkółka domowa i doradztwo życiowe na gorąco.

report |

issa,  

Pamiętam, z innego portalu, na którym zaczynały się moje przygody z Liternetem, że przez pewien czas, zanim sobie wypracowałam impregnaty nosorożca, obawiałam się przy każdym moim opublikowanym wierszu, że zostanie potraktowany jak relacja reporterska, reality show z mojego prywatnego życia - to było strasznie mulące, ograniczające swobodę myśli. Podczas gdy z tekstami bywało bardzo różnie: np., lubiłam portretować ludzi. Jednak i tak wiedziałam, że na bank znajdzie się ktoś, kto będzie mi wciskał, że nawet kiedy opiszę pogrzeb, to na pewno jest to mój własny pogrzeb.

report |

jeśli tylko,  

dokładnie, a gdy wrzuciłam kiedyś gdzieś pod własnym nazwiskiem tekst o uczuciach dopisano mi listę kochanków długości rolki wiadomego papieru. Oczywiście z pytajnikami, bo przecież nic konkretnie, ale.. Tacy ludzie lubią mieć zajęcie :)) Trochę to było krępujące, więc..

report |

issa,  

o, to, to. o, to, to :)

report |

Damian Paradoks,  

przejrzystość powala sięgnąć poza ;) - to jak wypić szklanicę wody jednym haustem i rękawem się wytrzeć bez konwenansów :)

report |

jeśli tylko,  

ehem, muszę to przemyśleć :) (rozumiem, że powala to miało być pozwala - czy się mylę? :))

report |

Damian Paradoks,  

'pozwala', Jeśli tylko :)

report |

jeśli tylko,  

hmm, powala było chyba ciekawiej :))))

report |

Damian Paradoks,  

seplenienie wprowadza dwuznaczność ;) byle jednak nie utknąć na śmierć w czytanym tekście :)

report |

alt art,  

nie rozgarniaj liści..

report |

jeśli tylko,  

".. w tych liściach oczy masz wrześniowe, a ja marzenia mam jesienno - złote I rudą w słońcu głupią głowę.."

report |

jeśli tylko,  

http://marychaj.wrzuta.pl/film/2nDGjzNR10Z/liryk_na_jesien..._tekst_oryginalny_waldemar_chylinski_muzyka_marek_prusakowski_spiew_bracia_pomian

report |

ApisTaur,  

mimo żyworodności / po czasie / sami budujemy skorupę //:)

report |

jeśli tylko,  

wiersze ją otwierają / albo my- dla nich//

report |

issa,  

Po trzecie, jest w całej sprawie coś, co zdecydowanie wysuwa się poza Liternet i wszelki inny Artnet; czyli, jest tak samo częścią neta jak realu.

report |

issa,  

Wczoraj przeglądałam nocą, rozmawiając z kimś, tom Miłosza, i może znajdę fragment, który zilustrowałby jako tako, o co chodzi. Moment.

report |

issa,  

Heh. Sporo nocą tych migawek stamtąd było przedmiotem uwagi. To tom, który ma ponad tysiąc stron. I tym razem poległam :d Trzeba się obyć bez Miłosza.

report |

issa,  

Okej. Zatem, wrażenie w Dziennika może pochodzić także, no cóż, może, serio, wiem, bo byłam sama kiedyś w opisywanym miejscu, z zaciemniania się celu, w jakim się pisze: co jest ważne w tym pisaniu najmocniej? MojeJa czy świat, jaki MojeJa odwiedza na trochę koniec, trochę nie?

report |

issa,  

Im ktoś mocniej skoncentrowany na sobie, tym bardziej prawdopodobne, że jakiekolwiek uwagi, bez względu na ich tonacje, barwy, brzmienia, intencje itede, itede, będzie odbierał wyłącznie jako zamach świata na Mojąjajość.

report |

issa,  

I, znowu, tak wracając na chwilę do wspomnień z początków gdzie indziej, takie egotyczne jazdy bez myśli o wymaganiach kunsztu dawały czasami tęgie sprzeczności: np., ktoś mówił z wykrzyknikami jak z pękiem oszczepów, bo ja wiem, "przyszedłem się tu uczyć!!!", po czym, dwie linijki dalej, w tym samym komentarzu, dodawał, z zamkniętymi na tragikomedię oczami, "możecie sobie mówić, co chcecie: piszę dla siebie, więc niczego nie zmienię. odczepcie się!!!"

report |

jeśli tylko,  

ważne jest jeszcze spojrzenie na świat, ten filterek, który niby się tylko nakłada, a tyle..

report |

issa,  

ano, ważne. MojeJa i MojaJajość to w ogóle intrygujące zjawiska :) bywa chyba tak, jakby się w tym MoimJa rzeczywiście żyło jak w skorupce, i czekało w niej - na własny czas. Tyle że w niej szczególne stworzenie; trochę przypomina okręt podwodny: ma peryskop i zagląda sobie dzięki niemu do środka. czy jakoś tak ;)

report |

Aśćka,  

("Moja Jajość" wchodzi niniejszym do skarbca - wtrętnęłam się aby donieść o tym wiekopomnym fakcie językowym:)

report |

jeśli tylko,  

:))) z Mojej/Twojej Jajości się nie wychodzi (moim skromnym), można ją czynić bardziej transparentną, uwzględniającą dostrzeganie cudzych odcieni. Bo jeśli się z niej wyjdzie - to kim?

report |

issa,  

aboto MojeJa dźwiedzie wie takie rzeczy :d? może ta skorupka przezroczyścieje czy jak? (a może ktoś ma jeszcze inne pomysły, rozwiązania zagadki:)?

report |

issa,  

I po któreś, a niech będzie, że po ósme :d, bo czemu się upierać, że jakoś koniecznie zawsze porządek rzeczy odpowiada liczbom z pierwszych lekcji matematyki,

report |

issa,  

bardzo, bardzo rzadka (tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń w Liternecie) wydaje się wśród piszących myśl, że pisanie może być czymś innym od: wolnej amerykanki; od ekspozycji MojegoJaJakimMniePanieBożeStworzyłeśTakiegoMnieMasz.

report |

issa,  

Jasne, że i to jest jakąś jego częścią.

report |

issa,  

Jednak są też inne. Np. pisanie jako odwaga stawania się, w przemianach, wobec świata. I jako odwaga stawania wobec niego. Wraz ze zgodą na konsekwencje.

report |

issa,  

Tam, gdzie brakuje odwagi (rozumianej inaczej niż jako "brak strachu" - odwagi jako sytuacji, w której strach przestaje być tym, co w nas najmocniejsze, traci władzę, chociaż jest obecny), tam może być rozmowa. Jednak twórczość (wg mnie) - jest gdzie indziej niż strach.

report |

issa,  

Ufff. Dobra. Będzie tego gadania :d Howgh https://www.youtube.com/watch?v=zC4ZNq_ardI

report |

jeśli tylko,  

rwie mi neta i co chwila mnie wywala (choć na liście trumlowo-obecnych wiszę bykiem) i zdaje się, że wywaliło mi kilka wpisów (zamiast wrzucić). Spróbuję je odtworzyć w sprzyjającej chwili

report |

issa,  

:) yhm. żadnego pośpiechu. jest czas. tyle, ile go trzeba, żeby był

report |

jeśli tylko,  

ba, kiedy po czasie (i różnych takich realnych odtwarzanie nie jest już takie proste, ale znów tu siedzę, czytam, przeglądam Twoje słowa, niespiesznie, przez chwilę taką, jaką teraz mam :)

report |

Marta M.,  

pochłonęłam każde słowo Jeślinko :)

report |

jeśli tylko,  

siostro-jaszczurko? ;)))))))

report |

Marta M.,  

no BA :))))))))))

report |

issa,  

a, i jeszcze, jak to dźwiedź ;p, p.s.:

report |

issa,  

"gorset wyprostuje temat". Z mojej perspektywy tego rodzaju gorsety są raczej do zdjęcia (rozumianego inaczej niż fotografia z albumu ;p) No chyba że ktoś uważa gorset za część własnego ciała. Lub faktycznie gorset mu wrósł w skórę, mięśnie, kości. Lub ma się za kogoś z przetrąconym kręgosłupem. No, wtedy to może być trudniejsze.

report |

jeśli tylko,  

ale ortodonta do tytułu może być ? ;)

report |

issa,  

:d wiesz, właściwie to jaszczurka w gorsecie, i to taka, u której ortodonta pracuje nad wizytówką, wydaje misie w ogóle dość, hm, egzotyczna

report |

issa,  

tak czy inaczej, pytanie może brzmieć, choćby, tak: czemu rzeczywiście aż tak bardzo warto wierzyć, że słowa ludzi w świecie ludzi mogą żyć jedynie tak jak żyją jaszczurki i tyle tylko w nim mogą, ile mogą w świecie ludzi zrobić jaszczurki?

report |

jeśli tylko,  

nikt nie powiedział, ze jedynie..

report |

issa,  

yhm. fakt. powiedział jedynie, że jaszczurka :)

report |

jeśli tylko,  

mieszka u mnie w ogródku :)

report |

issa,  

:) o, to Ty ją po prostu wzięłaś na spytki

report |

issa,  

no dobra, mogłyście przecież też zwyczajnie rozmawiać, bez brania za cokolwiek ;d

report |

jeśli tylko,  

wiesz, dobre sąsiedztwo ma swoje wymagania :))

report |

issa,  

uhum, uhum :d

report |

mua,  

wrócę doczytać " przykazania " hehehehhe i zapewne siem ustosunkuję , a może nawet podepnę :)))

report |

mua,  

PS No mały pusik za temat . Gdzyby to było wew poezyi - oczywiście wstawił bym bez kozery minus ( no jak ja nie rozumiem tej współłczesnej post modern heheh )

report |

jeśli tylko,  

bez kozery :)

report |

mua,  

no dobra trochę ciem lubię ;)))

report |

jeśli tylko,  

i czasami? :))

report |

mua,  

... kiedyś ...głównie tak , dziś - tak, później ( bo jutro to wymysł świadomości ) ... zobaczymy ;)))

report |

mua,  

i dobrze iż "" nie porzucasz jaj " ..... znam takie co lubiom pilnować i wysiadować nie swoje ... kwoki jedne heheh

report |

jeśli tylko,  

w dobie kopiuj-wklej podkradanie cudzych jest łatwiejsze, nawet orty kradną :)

report |

bosonoga - Gabriela Bartnicka,  

przypomniałaś mi dzieciństwo :) bardzo udany wiersz!

report |

jeśli tylko,  

bardzo mi miło, Boseńko :)) cieszę się, ze wpadłaś :)

report |

Aśćka,  

wychowywać to ja owego wiersza nie będę, ale schowam:)

report |

jeśli tylko,  

on to chyba lubi :)))

report |

Jerzy Woliński,  

cenne wskazówki :)

report |

jeśli tylko,  

darmo rozdaję :))

report |

zuzanna809,  

... no... no - zaskoczyłaś bardzo pozytywnie - świetny wiersz!:)

report |

jeśli tylko,  

Dziękuję Zuzko :)))

report |

mua,  

kurczaczki - to jednak ja mam spaczone gusta ;)))

report |

mua,  

skleroza ?? :)) - mua, 20 sierpnia 2014 o godzinie 12:20 , aleee swoje zdanie mogę mieć i mam heheh. Ja nawet czytam całość inaczej od wiekszościu tu jak widzę hehehe- jako song przeciwko czepianiu się i mądrzeniu pseudo autorytetów, aalle cóż ;)))

report |

jeśli tylko,  

ależ miej. I wcale nie jestem pewna czy to Twoje zdanie jest aż tak bardzo odrębne :) a Twój wpis z 20 sierpnia 2014 o godzinie 22:36 mógł się odnosić właściwie do wszystkiego. Podpisano "nie dość, ze skleroza to jeszcze inteligentna inaczej" ;)

report |

Wieśniak M,  

świetnie:))- tylko te "łokcie dywagacji" jakieś takie pretensjonalne:))))

report |

jeśli tylko,  

dlatego trzeba je co prędzej zabrać z widoku - i ze stołu :)) Dziękuję, Wieś :))

report |

.,  

pejzaż rzeczywisty do czasu naiwności :)

report |

jeśli tylko,  

czemu naiwności? :)

report |

.,  

naiwność nie znaczy nic złego jest bardziej dziewicza :)

report |

jeśli tylko,  

nie mam nic przeciwko naiwności, choć tu mi się nie imała, ale każdy patrzy inaczej :)

report |

.,  

a mnie się kojarzy z Twoja żyworodnością :) dobrego

report |

doremi,  

Świetny wiersz Jeslinko, żyworodność nie zawsze da się okiełzać :)

report |

jeśli tylko,  

dziękuję, Fasolko, nie przeczę, ze wychowywanie czasem się przyda, ale nie umiem czerpać z niego radości (i innych), jak z pisania :)))

report |

Michał Wodecki,  

:) interpunkcyjne plomby- podoba się

report |

jeśli tylko,  

czasem podobnie u-męczliwe ;)

report |

LadyC,  

o właśnie! ja tylko byłam oszczędniejsza w słowach, ale chyba uchwyciłaś samo sedno :) dziękuję

report |

jeśli tylko,  

dziękuję :)) miłomi bardzo :)

report |

turkus,  

Rewelacyjny!

report |

jeśli tylko,  

Bardzo mi miło :)) (myślałam, ze już tu byłaś :)))

report |

turkus,  

nie wiem jakim cudem przegapiłam - cymesik :)

report |

jeśli tylko,  

smacznego :)) cieszemsiem, cieszemsiem :)))

report |

lilidae,  

:) jakby wiersze miały jedną matkę, a już na pewno są blisko spokrewnione:))

report |

jeśli tylko,  

:)) dałaś mi okazję odświeżyć te "kilka słów" ;))

report |

sam53,  

lato siedem lat temu tez było upalne...pozdrawiam serdecznie :)))

report |

jeśli tylko,  

chyba nie aż tak :)

report |



other diaries from: 05-01-2024 , 29-01-2024 , 08-01-2024 , 26-12-2023 , 21-12-2023 , 21-11-2023 , 18-11-2023 , 04-11-2023 , 31-10-2022 , 30-10-2023 , 20-10-2023 , 14-10-2023 , 10-10-2023 , 04-10-2023 , 01-10-2022 , 20-09-2023 , 07-09-2023 , 05-09-2023 , 04-09-2023 , 29-08-2023 , 27-08-2023 , 26-08-2023 , 01-08-2023 , 17-07-2023 , 21-07-2022 , 20-07-2023 , 14-07-2023 , 11-07-2023 , 06-07-2023 , 04-07-2023 , 02-07-2023 , 28-06-2023 , 16-06-2023 , 07-06-2023 , 03-06-2023 , 26-05-2022 , 19-05-2023 , 14-05-2023 , 05-05-2023 , 04-05-2023 , 02-05-2003 , 25-04-2023 , 23-04-2023 , 19-04-2023 , 26-03-2023 , 17-03-2023 , 16-03-2023 , 28-02-2022 , 23-02-2023 , 16-02-2023 , 11-02-2022 , 20-04-2022 , 29-01-2023 , 26-01-2023 , 24-01-2023 , 20-01-2023 , 19-01-2023 , 12-01-2023 , 07-01-2023 , 04-01-2023 , 03-01-2023 , 17-12-2022 , 06-12-2022 , 27-11-2022 , 25-11-2022 , 19-11-2022 , 16-11-2022 , 13-11-2022 , 10-11-2022 , 09-11-2022 , 08-11-2022 , 04-11-2022 , 01-11-2022 , 30-10-2022 , 27-10-2022 , 23-10-2022 , 21-10-2022 , 20-10-2022 , 15-10-2022 , 14-10-2022 , 13-10-2022 , 12-10-2022 , 11-10-2022 , 08-10-2022 , 07-10-2022 , 05-10-2022 , 30-09-2022 , 28-09-2022 , 26-09-2022 , 23-09-2022 , 21-09-2022 , 20-04-2022 , 19-09-2022 , 18-09-2022 , 17-09-2022 , 13-09-2022 , 10-09-2022 , 09-09-2022 , 04-09-2022 , 05-09-2022 , 02-09-2022 , 31-08-2022 , 29-08-2022 , 25-08-2022 , 23-08-2022 , 22-08-2022 , 18-08-2022 , 12-08-2022 , 10-08-2022 , 08-08-2022 , 03-08-2022 , 01-07-2022 , 30-07-2022 , 29-07-2022 , 27-07-2022 , 26-07-2022 , 22-07-2022 , 20-07-2022 , 16-07-2022 , 13-07-2022 , 11-07-2022 , 06-07-2022 , 02-07-2022 , 01-07-2022 , 29-06-2022 , 28-06-2022 , 22-06-2022 , 09-06-2022 , 07-06-2002 , 06-06-2022 , 05-05-2022 , 04-05-2022 , 02-05-2022 , 30-04-2022 , 29-04-2022 , 28-04-2022 , 27-04-2022 , 25-04-2022 , 23-04-2022 , 23-04-2022 , 22-04-2022 , 20-04-2022 , 29-04-2022 , 18-04-2022 , 17-04-2022 , 15-04-2022 , 14-04-2022 , 13-04-2022 , 12-04-2022 , 11-04-2022 ,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1