21 january 2017

Na ogony

Na spotkaniu o Stachurze była dziewczyna, która nie pije alkoholu w piątki. A co to był za alkohol? Szampan przyniesiony przez Nonę. Nona ma pewną rękę. Niezamierzona przestrzeń; można jeszcze dostawić stolików wraz z krzesłami dla ładnych ludzi. Rozmowa szła o ogonach.  Prelegent Jakub Beczek w Fabula rasa znalazł zdanie  “Jutro idziemy na ogony” i przyjechał do Poznania wypytać, cóż to znaczy? Z kontekstu wynika, że zdanie to padło w Poznaniu. Ot, badacz literatury dociekliwy. Takich badaczy nam potrzeba. Zgromadzeni w Muzeum Kraszewskiego nie wiedzieli. Kombinowali jak koń pod górkę; czas było przenieść spotkanie do pomieszczenia z kawą. Zbyszek Rutkowski czmychnął po angielsku, więc z panem Beczką cmokaliśmy, że Stachura jednak był “pieszczochem” i pieniędzy mu nie brakowało. Ponownie w sali pojawił się Zbyszek Rutkowski z gościem w granatowym ubraniu. Człowiek przyprowadzony naprędce z ulicy, wytłumaczył panu Beczce i nam, co znaczy “iść na ogony”, bo sam chodził. Otóż było to bardzo dobrze płatne zajęcie dla niebieskich ptaków. Polska Ludowa w zamian za licencję FIATA zobowiązała się dostarczyć Włochom nieprawdopodobne ilości żywca. Transporty szły i trzeba było rachować te ogony ładowane do wagonów kolejowych. Pan, którego Zbyszek z ulicy przyprowadził, pachniał jakby właśnie wrócił “z ogonów”. Zawsze Zbyszka wypytuję, skąd on wykopuje tych wszystkich ludzi? Zbyszek nie popełnił mojego życiowego błędu: nigdy nie zadał się z młodszymi od siebie. Dałem panu Beczce książkę Opowieść mężczyzny, który zarabia śpiąc. Stachury w tej książce nie ma, ale jest Stachurowa kurtka. A jednak... powiedział pan Beczek.




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1