16 june 2012

Leszek proti Czesiek

Dziś jest Uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa. Dowiedziałem się tego z Internetu. Nie ważne skąd się dowiedziałem, ważne że się dowiedziałem i ważne jest, żeby  wobec tego faktu nie zostać obojętny. Wrzucam sobie obietnice, które Pan Jezus przekazał św. Małgorzacie Alacoque, żebym miał je pod ręką. Są takie teksty, które warto mieć przyszpilone. Pan Jezus dał św. Małgorzacie Alacoque dwanaście obietnic, dotyczących czcicieli Jego Serca:

Dam im łaski, potrzebne w ich stanie.
Ustalę pokój w ich rodzinach.
Będę ich pocieszał w utrapieniach.
Będę ich pewną ucieczką w życiu, a szczególnie w godzinę śmierci.
Będę im błogosławił w ich przedsięwzięciach.
Grzesznicy znajdą w mym Sercu źródło i ocean miłosierdzia.
Dusze oziębłe staną się gorliwymi.
Dusze gorliwe prędko dojdą do doskonałości.
Będę błogosławił domom, w których wizerunek Serca mojego będzie czczony.
Osoby, które będą to nabożeństwo rozszerzały, będą miały imię swoje wypisane w Sercu moim.
Dam kapłanom dar wzruszania serc nawet najzatwardzialszych.
W nadmiarze miłosierdzia Serca mojego przyrzekam tym wszystkim, którzy będą komunikować w pierwsze piątki miesiąca przez dziewięć miesięcy z rzędu w intencji wynagrodzenia, że miłość moja udzieli łaskę pokuty, iż nie umrą w mojej niełasce, ani bez Sakramentów świętych, a Serce moje będzie im pewną ucieczką w ostatniej godzinie życia.

Niech ktoś mi powie, że nie jest pięknie być katolikiem. Jeszcze Litania do Najświętszego Serca Jezusa. Niech ktoś mi spróbuje powiedzieć, że „wezwania” litanii nic mu nie mówią, że nie chce tego. Litanię ułożono w Marsylii po jakiejś tam epidemii, czy innej cholerze. Zawsze są epidemie. Spodobało mi się, że w niektórych parafiach dzisiaj po wezwaniach Serca Jezusowego nie odpowiada się – zmiłuj się nad nami, tylko odpowiada się – naucz nas kochać. Serce Jezusa, korono uczuć naszych, naucz nas kochać.
Śmigam na pociąg do Wrocka na mecz Leszek proti Czesiek.


number of comments: 2 | rating: 4 |  more 

sisey,  

A potem się wychodzi ze świątyni i wszystko po staremu. Miło, że ktoś wierzy. Pozdrawiam. Oszywiście nasi górą i niczego pepikom nie życzę, bo jeszcze wyjdzie, że katolik jestem.

report |

Ania Ostrowska,  

"Są takie teksty, które warto mieć przyszpilone." bardzo trafna uwaga :) Ja długi czas miałam przyszpilony najsłynniejszy fragment Księgi Koheleta. Pozdrawiam :)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1