21 january 2013

21 january 2013, monday ( ... )

Życie jest jednak niesprawiedliwe. Żadna to filozofia. Filozofią może byłaby próba odpowiedzi na pytanie - dlaczego. Można powiedzieć, że taka karma. Ale do licha! Jaką karmę w takim razie mam, skoro nie mogę nosić żadnych ozdób? I nie jest to bynajmniej żart, chyba że żart ze mnie. Pierwszy złoty łańcuszek - długi, stary, ciężki, rodowy, miałam pięć dni. I szlag trafił tradycję, że otrzymywała go pierwsza dziewczynka w rodzinie, zresztą, zazwyczaj nie było więcej. Pierwszy pierścionek zgubił oczko, następne zsuwały się nie wiadomo kiedy z palców, łańcuszki pękały, albo zostawały, a znikały ozdoby do nich. W końcu po tym, gdy piękny bursztyn w srebrnej oprawie zniknął gdzieś na chodniku pomiędzy domem a sklepem, dałam sobie spokój. Oczywiście szybko zorientowałam się, że łańcuszek wisi sobie na szyi bez bursztynu, ale ktoś zorientował się jeszcze szybciej ode mnie, że samotny bursztyn leży na chodniku. I szukaj diabła w polu. Przestałam nosić jakiekolwiek ozdoby. To nie ma sensu, niech noszą ci, którzy są w stanie donieść do domu oba kolczyki w uszach, łańcuszek w komplecie z wisiorkiem czy pierścionek w komplecie z oczkiem. Tym samym przestałam przywiązywać wagę do błyskotek.
Nigdy na nic nie czekałam tak jak na malę. 108 kryształowych koralików i trzy z agatu. Uwielbiam kryształ górski. Nie wiem dlaczego. Żaden kamień tak mnie nie fascynuje i nie przyciąga, żadne tam brylanty, szafiry...
Wczoraj rozsypały się po podłodze, wydając piękny odgłos toczących się kulek. Bogowie, jeśli są, nie mają litości, przecież to nie była ozdoba. Moja karma jest okropna. I nawet nie zdenerwowałam się, nie zdziwiłam. Byłam szczęśliwa, że nie podczas przechodzenia przez ulicę. Czy jest coś solidniejszego od żyłki, na co mogłabym nanizać koraliki?


Wieśniak M,  

jeślim klejnotem- niech powiedzą bogowie/ komu mam wisię u szyi- ku ozdobie;)))

report |

filo,  

oby nie jako kamień młyński

report |

deRuda,  

to znaczy, że karma zaczyna się zmieniać, to znak :)) nie zginęły bezpowrotnie :))

report |

filo,  

Dziękuję za takie spojrzenie :)

report |

gabrysia cabaj,  

gdyby to były drewniane koraliki, to można je nanizać na dratwę, natomiast z górskiego kryształu inaczej nie pasuje jak tylko na żyłce, ale supełki na końcach najlepiej przyjarać, żeby się nie rozwiązały, a nie zwalać winę na karmę:)) fajnie się czyta

report |

filo,  

Gabrysiu - końcóweczki przyjarane jak się patrzy, żyłka zerwała się w środeczku :( Ale kolega wracając z ryb, podrzuci mi metr żyłki :D Sama sobie naniżę, tylko nie wiem czy będę potrafiła tak ładnie zakońcówkować jak było. Dobrze, ze fajnie się czyta, tak miało być, nie ma to jak sobie pomarudzić z rana,a potem to już tylko lepiej :D

report |

jeśli tylko,  

cichutko zapytam czy data tytułowa jest prawidłowa? :)

report |

filo,  

No patrz... To już 2013 :D Dziękuję Jeślinko :)

report |

jeśli tylko,  

sobota mnie zdziwiła :)

report |

filo,  

sobota? Dlaczego?

report |

filo,  

a, już wiem :)

report |

jeśli tylko,  

można nanizać na drucik tzw strunę, ale to szywnawe jest chyba. Na targach kamieni szlachetnych i półszlachetnych były stoiska, gdzie można było kupić najróżniejsze paciorki, skomponować naszyjnik wg własnej bajki, ale nie zwróciłam uwagi na co nanizywali :))

report |

filo,  

Sztywne nie może być bo to się zawija wokół nadgarstka np. :( Dziękuję Jeślinko :)

report |

jeśli tylko,  

hmm, nie sztywne a sprężyste. Wokół nadgarstka to by się dało. Ale nie wiem jak to z końcówkami się robi, Na pewno trzeba mieś jakieś drobne cążki i szczypczyki. Widzieć a wiedzieć jak zrobić to dwie różne sprawy :)

report |

filo,  

trzeba będzie spróbować jakby co - dziękuję :)

report |

Jaro,  

Widocznie taka karma, noś w torebce, czyli w tym czymś dużym jak sakwojaż, który wygina kręgosłup w chińskie "U" , bo teraz wszystkie takie nosicie. Przed użyciem zakładaj, a po użyciu chowaj, mniej więcej tak jak z facetem. Pozdrawiam. Tekst fajny:)

report |

filo,  

hahaha - no tak, ciężkie rzeczy nosze w torebce i dziwne :D Chyba tak będę musiała zrobić, jak mówisz. Głupia karma....

report |

alt art,  

życie jest jednak sprawiedliwe; nie używam żadnych ozdób z wyjątkiem okurarów w trakcie czytania; no i granatowa fedora, ale ta po dwudziestej drugiej, to przecie nie widać..

report |

filo,  

a kapeluszy nie gubię - no popatrz, bo nie noszę, kurzą się :D Okularów też nie, bo nie mam...

report |

alt art,  

jeżeli wkładasz co noc, to się nie kurzą..

report |

filo,  

ja tam w samym kapeluszu i sandałach nie latam ;)

report |

alt art,  

każdy ma jakiś defekt..

report |

issa,  

Heh, niezwykle mnie raduje to Twoje przejście z ogółu w szczegół - na mnie działa odświeżająco. Otwierająco. Jako dorosła nosiłam przez kilkanaście lat tylko srebro i to nieprzerwanie jeden komplet; naszyjnik, krótką, tuż przy szyi plecionkę, z misternych, ale ciężkich ogniw, bransoletę i rodzaj obrączki. Pewnego razu obrączkę komuś podarowałam; sprzedałam bransoletę, naszyjnik odłożyłam do szafy; w zamian była - mala :) Od młodego mężczyzny, który podczas ważnej rozmowy mówił był mi o sobie, aż w końcu ściągnął sznur drewnianych koralików i rzekł: "więcej się o mnie dowiesz, jeśli to ponosisz, niż gdybym o sobie gadał tygodniami". Wzięłam i miałam stale na szyi. Aż do jego śmierci sprzed dwóch miesięcy. Miesiąc temu rozstałam się z malą; kto inny ją teraz ma. A przede mną leży na biurku naszyjnik, gotowy do powrotu.

report |

filo,  

:) Niesamowite jest to co napisałaś, naprawdę.

report |

filo,  

Nosiłam ją na nadgarstku, przełożyłam na szyję. Intuicja podpowiedziała, by ją tak zostawić, jednak chciałam przełożyć ponownie na nadgarstek i wtedy posypały się koraliki. Ja też nosiłam tylko srebro, prócz tego pierwszego pierońskiego łańcuszka :D

report |

issa,  

:D snickam w real. Buziaki agnieszańskie, M

report |

filo,  

ach, a ja w Syberii siedzę. Miłego :)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1