26 july 2012

Radio nocą

I znów na nic przewracanie się z boku na bok, liczenie baranów, odmawianie
zdrowasiek. Wstałam. Włączyłam radio z nadzieją, że może ono utuli mnie do snu.
Tematem audycji była właśnie bezsenność a gościem pan doktor – ekspert od problemu.
Zadzwoniła słuchaczka mówiąc:
- Od trzydziestu lat cierpię na depresję sytuacyjną. Choć mam kwiaty na podwórku, to nie śpię. Co ja mam w takiej sytuacji robić, panie doktorze?
W redakcji przez chwilę zaległa cisza, ale nie na tyle głucha, by nie słychać było czyjegoś hamowanego parskania. Po czym doktor zebrawszy siły odpowiedział:
- Proszę pani…. przede wszystkim radziłbym, aby pani postawiła sobie w życiu cel… Na tym utknął, lecz pani redaktor pospieszyła z pomocą:
- Co się stosuje do wszystkich państwa, mających podobne obserwacje. Dziękujemy pani bardzo za telefon i witamy już następnego słuchacza, halo halo?
 Po chwili ciszy przemówił mężczyzna bardzo strapionym głosem:
- Na imię mam Andrzej, nareszcie udało mi się do państwa dodzwonić.
- Witamy serdecznie, panie Andrzeju! Cieszymy się bardzo. Na czym polega pański problem?
- Otóż… - głos rozmówcy drżał – kompletnie tracę siły. Nie mogę spać, cierpię na drganie powiek i zdrętwienie kości. Ciągle boli mnie głowa, nie mam czucia w dłoniach. Czy jest na to jakaś rada, panie doktorze?
- Hmm… objawy, o których pan mówi, są bardzo niepokojące. Konieczne jest dokładne przebadanie się i wyjazd do sanatorium.
- Ale ja nie mogę. Nie dostanę urlopu, zwolnienie lekarskie grozi mi utratą pracy, a jestem jedynym żywicielem rodziny…
- A jaki zawód pan wykonuje, panie Andrzeju?
- Jestem kierowcą ciężarówki. Moi koledzy zresztą też tak mają.
- A to najprawdopodobniej wynika z dyskopatii szyjnej, ponieważ pan wciąż głową rusza, ciężarówka to jednak ciężki i niebezpieczny pojazd. To nie jest takie proste, radziłbym jednak jak najszybszą wizytę u lekarza.
Pani redaktor zakończyła rozmowę:
- Problem, który poruszył nasz rozmówca, dotyczy wszystkich prowadzących ciężarówki. Dziękujemy panie Andrzeju, i znów mamy gościa na naszej antenie, halo halo?
Nie zasnęłam. Świtało już, gdy ostatni słuchacz powierzał redakcji swoje troski. Na szczęście była sobota.      
      W poniedziałek szłam do pracy. Spora część mojej drogi to pobocze ruchliwej ulicy.
Z trzydziestoletnią depresją sytuacyjną, bezsennością mimo kwiatów na podwórku, bez postawionego w życiu celu - teraz zamierałam na widok każdej ciężarówki.
Co dotyczy wszystkich państwa, nie mających podobnych obserwacji, halo halo!


number of comments: 28 | rating: 21 |  more 

Wieśniak M,  

:)))- w bezsenne noce słucham muzyki klasycznej:)))

report |

zuzanna809,  

to uważaj na ciężarówki!:)))

report |

deRuda,  

znakomite :))) ja mam odwrotnie jeśli chodzi o sen

report |

zuzanna809,  

to zazdroszczę i to bardzo. Dziękuję za poczytanie, pozdrowionka posyłam!:)))

report |

deRuda,  

:))) nie ma co zazdrościć, czy Ty wiesz ile mnie kosztuje każde wstanie :) i to że od razu zasypiam w każdym środku lokomocji (chyba że jem coś - to wtedy nie) i nawet nie zauważam zmieniają się współpasażerów, ech

report |

deRuda,  

a i życze dobrej nocy :)

report |

zuzanna809,  

mnie kosztuje i zaśnięcie, i wstanie, dobrej nocki!:)))

report |

deRuda,  

no sen jest niezbędny nie ma co - więc życze spokojnego, głębokiego, żebyś o poranku wstała niczym wiosenka :)

report |

filo,  

Bezsenność przeszła bokiem odkądn auczyłam się zostawiać myśli i troski za drzwiami domu i sypialni. Teraz zasypiam w locie - polecam, halo,halo, następny słuchacz na linii,a pani pani na co cierpi? Nie cierpi cierpieć? Ech, też tak mam...

report |

ApisTaur,  

szumy na łączach i traski w eterze/ fale radiowe uderzają o brzeg świadomości/ nawet w uszach korki/ nie zagłuszą bezsenności/

report |

zuzanna809,  

Filo, dziękuję - chcę się zarazić tym zasypianiem!:)))

report |

zuzanna809,  

Apisie, znam Twoje boje o watę, uśmiałam się!:)))))))

report |

ApisTaur,  

pozwoliłem sobie podpinkę zrobić :)

report |

zuzanna809,  

dziękuję za piękną podpinkę, Apisie!:))) Jest mi bardzo miło!

report |

ApisTaur,  

to ja Tobie dziękuję za inspirację tekstem :)

report |

zuzanna809,  

:)) :)) :))

report |

Jerzy Woliński,  

sypiam krótko, lecz treściwie i brzask słońca mym budzikiem,a co zrobić gdy pochmurno, ona budzi mnie swym krzykiem:))

report |

M.S.,  

Pięknie powiedziane :-)

report |

zuzanna809,  

... Miszka, coś wcięło mój komentarz... więc ponownie - dziękuję!:):):)

report |

zuzanna809,  

słodkie budzenia, dziękuję, Jerzyku!:)))

report |

Joha,  

Nie mogę spać, ale tym razem radio pozostało niewłączone. Chyba lepiej, bo gdybym usłyszała takie słowa, Zuziu, to chyba, by mną zatrzęsło ! Świetnie to przedstawiłaś - podziwiam . Pozostawiam nocne serdeczności:)

report |

zuzanna809,  

witaj, Joszko! Naprawdę nie wiem, po co robi się audycje na tak trudny temat i daje biednym ludziom jakieś złudzenia, że się im pomoże? Dziękuję za poczytanie i ten komentarz. Duże buziaki posyłam!:))

report |

Istar,  

ale super :)

report |

zuzanna809,  

bardzo się cieszę, Istar i serdecznie pozdrawiam!:)

report |

piórko,  

Po takiej audycji nie zasnęłabym, bo prędzej słuchacz się przejmie niż doktor pomoże. Świetnie przedstawione :))

report |

zuzanna809,  

Otóż to, Piórko! Dziękuję za poczytanie, pozdrawiam serdecznie.:))) A swoją drogą to ludzie są naiwni, ja zresztą też, ale żeby się powierzać specjaliście w radiu?:))

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1