21 august 2014

21 august 2014, thursday ( Pod pilną obserwacją )

Lubię mleko w kwaśnych postaciach. Dlatego bardzo się ucieszyłam, kiedy pewnego razu w  menu wykwintnej restauracji znalazłam danie: ”Jajo sadzone z zsiadłym mlekiem, ziemniakami i koperkiem”.
Kelner grzecznie przyjął zamówienie. Moje ślinianki zaczęły przygotowania do wspaniałej uczty. Ale minęło pół godziny, goście z sąsiednich stolików, którzy przyszli później ode mnie, zostali już obsłużeni, a ja nie. Uprzejmie zapytałam, jak długo jeszcze będę czekać.
- Zaraz sprawdzę – odrzekł kelner. Po dwudziestu minutach znowu się upomniałam i usłyszałam tę samą odpowiedź. Byłam już bardzo głodna i zniecierpliwiona, kiedy po przeszło godzinie strapiony kelner nieśmiało oznajmił:
- Najmocniej panią przepraszam, ale mleko jeszcze się nie zsiadło.


number of comments: 70 | rating: 27 |  more 

zuzanna809,  

... a jajo nie dało się chyba posadzić....:)))

report |

alt art,  

niektórzy to za grosz szczęścia..

report |

zuzanna809,  

... a dla niektórych kaczka w jabłkach natychmiast, Alcie!:))))

report |

zuzanna809,  

... no, ale jakże się starał doprowadzić mleko do odpowiedniego stanu....A że kwasek cytrynowy nie zadziałał - cóż on winien...:)))) Buziaki!:)

report |

ApisTaur,  

kura na szczęście zdążyła znieść jajo / ale do wykopek jeszcze trochę //;)

report |

zuzanna809,  

Apisie - }:)))

report |

Wieśniak M,  

:))))- Ja sobie przygotowywałem taką ucztę na mazurach trzy dni:))- Kury zniosły jajaka już w dwanaście godzin, ziemniaczki były z biedronki, koperek z ogródka i tylkomto mleko prosto od krowy zasiadało najdłużej:))))

report |

zuzanna809,  

Wiesinku, widać mleko ma nieprzewidywalną naturę!:) - dzięki serdeczne za podzielenie się wspomnieniem mlecznym....:)))

report |

Ewa,  

puenta uśmiechem zaskakująca :)

report |

zuzanna809,  

Ewo, miło - :)

report |

jeśli tylko,  

chyba mu kiepski fotel dali do tego z-siadania :))) podoba mi się :)

report |

zuzanna809,  

Jeślinko, z posadzeniem jajek też pewnie były problemy....:):):)

report |

mua,  

;)) rzeczywiście śmnieszne

report |

zuzanna809,  

...Muanku, cenny to dla mnie uśmiech.:))) Pozdrawiam.:)

report |

mua,  

porządna restauracja

report |

zuzanna809,  

... szczera - słuszna uwaga! Odważna i pilna, Muanku!:))))

report |

Veronica chamaedrys L,  

...potrzebuję odrobinę...poczekam zatem, aż się zsiądzie...:)))

report |

zuzanna809,  

...:)))))))))))) no, Veruś, może i masz rację, alem wtedy studentką była i w przerwie między wykładami a ważnym egzaminem... Musiałam obejść się smakiem...:)))

report |

Veronica chamaedrys L,  

...czekanie, podobno, cnotą jest bez względu na wiek...:)))

report |

zuzanna809,  

..w końcu, Veruś .... - wszystko się zsiądzie....!:)))))))))))

report |

mua,  

beńdom maseczki

report |

zuzanna809,  

... :))) i liftingi... - Muanku... - na razie to się zarzekam....:)

report |

mua,  

heheh pozdrawiam ;)))

report |

zuzanna809,  

... dzięki, odpozdrawiam, Muanku!::)))

report |

Jaro,  

heh:)

report |

zuzanna809,  

Jaro, dzięki za heh!:))))

report |

Jaga,  

może i dobrze, że nie się nie zsiadło ;)

report |

zuzanna809,  

..widocznie czegoś mu do zsiąścia zabrakło, Jaguś....:)

report |

piórko,  

Najlepsze historie pisze życie :)) A Ty z humorem ją opisałaś, chociaż wbrew powiedzeniu 'Polak głodny to zły":))

report |

zuzanna809,  

...Piórko, masz rację - kabarety już nie nadążają, życie je przerasta...:):):)

report |

Aśćka,  

super:)

report |

Aśćka,  

po prostu się uśmiałam:)

report |

Towarzysz ze strefy Ciszy,  

a ja czasami bywa kwasna postacia... widze ze Waszmoscini lubi mleko we mnie ;)

report |

zuzanna809,  

... Tak jest! Towarzyszu!:)

report |

zuzanna809,  

...Aśćka - dzięki za poczytanie i ślad - jakże miły!:)))

report |

Aśćka,  

bo takie sytuacje albo załamują, albo wzbudzają gigantyczny wybuch śmiechu:) i że tak ujmę - nie spaliłaś dowcipu:)

report |

zuzanna809,  

...dzięki, Aśćka, ja też pozwoliłam sobie to tutaj umieścić, bo na wspomnienie ogarnia mnie śmiech...:)))

report |

pociąg,  

a na jako trzeba zaczekać, żeby kura zniosła :)

report |

zuzanna809,  

...Earth.... -))))))))))))))))

report |

M.S.,  

Ty chyba żartujesz!!!!

report |

M.S.,  

Zanim zaczęłam czytać, chciałam napisać, że u nas zsiadłego nie podają. Ale widzę, że u was też nie... no chyba, że ze dwa dni tam posiedzisz :D

report |

zuzanna809,  

... tak było... nie mam takiej fantazji, żeby to wymyślić, Miszka - a w sumie szkoda...:))) Widocznie obliczono, że mleko lada chwila powinno się zsiąść....:))))

report |

M.S.,  

Nie, nie... myślę, że ktoś z kucharzy zostawił kiedyś mleko (już takie pod koniec terminu ważności) na blacie w ciepłej kuchni i się ścięło. A jak przyszłaś to się nie udało.

report |

zuzanna809,  

... bo je zmroziłam swoją obecnością... o! Tak mogło być, Miszeńko - spięcie przed egzaminem zmroziło atmosferę...!:)))

report |

deRuda,  

urocze :))) ciekawe czy na przykład ogórki tez kiszą na poczekaniu ;)))

report |

zuzanna809,  

... poznasz po smaku, Derudko!:)))))))))))))))

report |

M.S.,  

Teraz Ci kucharze wychowani na smartfonach, widzieli, że kiedyś matka miała zsiadłe mleko, kiszone ogórki... W szkole uczą gotowania a nie procesu robienia kwaśnego mleka - to nie mleczarnia :D Poza tym chyba nawet nie mogą, bo zsiadłe mleko w lokalu gastronomicznym powinno być ze sprawdzonego źródła. No chyba, że restauracja zajmuje się produkcją takiego specjału :)))

report |

zuzanna809,  

... o tak, tak, Miszka... Ja się tylko boję, że zsiadłym mlekiem zajmie się... Unia Europejska!:)))

report |

M.S.,  

zajmie by go nie było???? :D

report |

zuzanna809,  

...tego się obawiam, Miszko....:( i tak będę kwasić... nielegalnie!:)))

report |

M.S.,  

Na własne potrzeby możesz... chyba :D

report |

ratienka,  

A ja... Zuziu z podobnym do tego mlekiem, miałam również zabawne zdarzenie, ale nie opiszę je tak jak Ty, chyba nie potrafię... :(

report |

zuzanna809,  

...Ratienko, nie dowiesz się, póki nie spróbujesz...:);):) Zachęcam do prób anegdotycznych!:))))

report |

ratienka,  

Fiuuuuuuuuuu! :))))) Niestety, nie potrafię Zuziu. :)))))

report |

zuzanna809,  

...kokietujesz, Ratenko....:)))

report |

Bazyliszek,  

:)))))))))))))))))

report |

zuzanna809,  

... Smoku - ponownie zalogowałam się dla Twojego śmiechu!. Dzięki!:))))))))))))))

report |

bosonoga,  

dzięki za uśmiech na dzień dobry, bo właśnie się budzę :)))

report |

zuzanna809,  

... o! Jak się cieszę! Zwykle piszę na smutno, więc miło uśmiechnąć Cię już na dzień dobry... Dziękuję, Bosanóżko!:)))

report |

bosski_diabel,  

przez pomyłkę dałem do dołu, sorry a przecież to fajne :)

report |

alt art,  

sorry ale mleko jeszcze się nie zsiadło..

report |

zuzanna809,  

Bosski - rozumiem, że minus dla restauracji!:)))))))))))

report |

zuzanna809,  

...Alcie - no nie zsiadło się ... ale podziwiam nieustającą nadzieję kucharza....:)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Zuziu opowiedziałam to kilka dni temu moim znajomym jak czekaliśmy zbyt długo w knajpce na lancz i zrobiło się wesoło:)

report |

zuzanna809,  

... Małgosiu, Edku... uwielbiam anegdoty z życia wzięte - cieszę się, że moja Was uśmiechnęła i umiliła czas oczekiwania na zamówienie....:)))

report |

zuzanna809,  

... miło mi bardzo!:) Pozdrawiam serdecznie.:)))

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1