1 august 2014

1 august 2014, friday ( wieści z dżungli )

W mediach podano informację o odkryciu nowego plemienia Indian w brazylijskiej dżungli.  Naukowcy przekonują, że owa grupa o charakterze łowiecko-zbierackim, licząca ok. 80 osób, nie miała dotychczas żadnego kontaktu z innymi ludźmi, światem zewnętrznym i cywilizacją.  Dacie wiarę? Niebywałe. Pomijając prawdziwość tej informacji,  tak sobie myślę, o ile bardziej muszą być szczęśliwszy od nas? Bez tych wszystkich rozbuchanych potrzeb, bez przestrzegania skomplikowanych, zawiłych i sprzecznych zasad naszego świata? O ile bardziej ich życie jest spokojniejsze bez medialnego szumu informacyjnego, spekulacji i nawoływań, do jedynie słusznych racji. W jakimś sensie są wolni od niepokojów tego świata, nie skażeni cywilizacją, z całym dobrem i złem jakie ona niesie.


number of comments: 41 | rating: 17 |  more 

ApisTaur,  

wyobraź sobie, że nagle odcinają nam prąd , wszędzie/ taki mieszkaniec dżungli ma to głęboko w...dżungli ;) że nie ma jakiegoś czegoś , o czym nawet nie słyszał ///:)

report |

Ananke,  

no dokładnie :) biały, cywilizowany człowiek bez prądu ? - koniec świata :)

report |

Jaga,  

podobne zupełnie odczucia mam :))) tylko powrót do przeszłości, dla cywilizacji może się skończyć tragicznie ;)

report |

Ananke,  

dla nas jest już za późno, można tylko do przodu

report |

Jaga,  

na opamiętanie nie jest za późno, bez tego może nas uwstecznić wojna globalna ;(

report |

Ananke,  

no właśnie w tym rzecz, zdawało się, że żyjemy w czasach, które wreszcie przyniosły jako takie opamiętanie, tymczasem to co się dzieje na świecie nie napawa optymizmem, a wręcz podsuwa wnioski, o powtarzalności pewnych zachowań.

report |

Jaga,  

mam takie wrażenie, że każdy cykl wraca do początku...

report |

Ananke,  

tak, właśnie to odczucie i mnie towarzyszy, owe cykle są dłuższe i krótsze, zauważalne dla nas w naszym życiu i nie zauważalne, ale jednak życie kołem się toczy

report |

Jaro,  

myślę , że jednak mają swojego wodza , szamana i kilku z nich oszukuje grając w tylko im znane gry, albo opiernicza się na polowaniu:) zawsze coś z czegoś wynika:)a my też mamy takie plemiona, szczepy, albo wioski tzw. tutejsych :)

report |

Ananke,  

haha o tak z pewnością ;) tam gdzie dwoje ludzi, tam trzy opinie :)))

report |

Jaro,  

jestem mało opiniotwórczy:)

report |

Ananke,  

może nie czujesz jak opiniujesz :)))) ?

report |

Jaro,  

heh widocznie z czuciem mam problemy :)

report |

Aśćka,  

no mamy tu po prostu tekst o zmęczeniu cywilizacją i jej dorobkiem:) zgadzam się z Jaro, choć chętnie poznałabym jak jest, no ale hipotetycznie ( od naszych kolegów z okolic Rewolucji Neolitycznej tak bardzo się nie różnimy) są jak my z całym dobrodziejstwem ludzkiego inwentarza, interesuje mnie zaś to, co różni:)

report |

Ananke,  

:) ja stawiam tylko pytania, nigdzie nie napisałam, że im jest lepiej, ale stawiam taką hipotezę do rozważenia

report |

Aśćka,  

jasne, mój komentarz jest pewnym skrótem myślowym, uzupełniam, przypomniał mi się tylko entuzjazm historyków z początku bodaj XX wieku, kiedy to antropologowie (niejaki genialny Bronisław Malinowski na ten przykład) badali kultury takież i tym podobne:)

report |

Aśćka,  

historykom się uwidziało, że da to wgląd w wiedzę o kulturach pierwotnych, naszych kolegów z dawien dawna:)

report |

Aśćka,  

a tak w ogóle to muszę poszukać czy ktoś kiedyś nie zajął się badaniem - wstecznie - rekcji społecznych na nowinki techniczne:) nie chciał tego nowego włączyć tylko zjeść, albo na odwrót:) wielce inspirujące:):)

report |

astrit33,  

Ananke, nie są szczęśliwi bardziej, są tylko bardziej nieświadomi, ale i do nich dotrze kiedyś (może) niebawem( a jednak) CYWILIZACJA

report |

Ananke,  

być może masz rację, pytanie czy owa "nieświadomość" nie jest właśnie dobrodziejstwem ? :)

report |

astrit33,  

nie chodzi o rację- moją czy twoją- tylko o świadomość, wtedy dopiero można dokonać odpowiednich wyborów, jakie niesie za sobą odpowiedzialność ;)

report |

Ananke,  

;) racja nie jest czyjaś, tylko ewentualnie ktoś może być bliżej niej, poza tym sama świadomość niestety nie gwarantuje dokonywania odpowiednich wyborów, na to nakładają się jeszcze inne zmienne

report |

Damian Paradoks,  

wierzyć we wszystko a robić po swojemu ;)

report |

Ananke,  

;)) dość rewolucyjne podejście

report |

theodor kosmitek,  

wieści czynią cuda:)

report |

astrit33,  

kończą się gdy ujawniona zostanie przyczyna :¤)

report |

copelza,  

spędzanie wolnego czasu na iskaniu się jest dobre góra na tydzień. zależy, kto kogo iska. zaletą bywa wielożeństwo, ale przynajmniej połowa facetów nie uznaje tego za zaletę:S:)

report |

Ananke,  

widzę masz rozeznanie w plemiennym pożyciu :)))

report |

copelza,  

baaa. a wiesz, że oni wkładają ptaszka w trzcinową rurkę? elegancja i skromność. a kobiety wbijają sobie w nos i usta kolce jeżozwierza. pewnie dlatego pocałunek jest im zupełnie nieznany. ogranicza to też grę wstępną i pewne pozycje seksualne. za to można powcinać mięsa małp, węży i takich białych robaków wygrzebanych z próchniejących pni:)

report |

Ananke,  

taaa :) co nieco widziałam na Animals planet ;) Co do ich menu, choć to pewnie samo zdrowie to jednak wolę słowiańską kuchnię ;)

report |

mua,  

szczęściarzae

report |

mua,  

PS A kolega powyżej wyraźnie zazdrości tego " wkładania " heheh

report |

Ananke,  

haha być może to "wkładanie" jest bardzo praktyczne, skoro praktykowane ;)

report |

mua,  

ja tam usta na suwak ;))

report |

astrit33,  

przyczyna została ujawniona, cud zniknął jak za dotknięciem bambusowego patyka :))

report |

zuzanna809,  

Ach, te media!... nie słucham i nie ma pojęcia, o ile moje życie jest spokojniejsze....???

report |

Ananke,  

nie da się do końca nie słuchać, informację dopływają do nas zewsząd :)

report |

Bazyliszek,  

jest jeszcze wiele tajemnic na tej ziemi, a wolne zycie Tych Indian, wlasnie w momencie ich odkrycia, sie skonczylo, bedziemy im teraz wciskac nasza "kulture":))))))

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1