18 february 2012

18 february 2012, saturday ( dawno mnie nie było )

Chodzenie czyli nieokreślony termin

Jak powszechnie wiadomo wszyscy mówimy że przed małżeństwem mamy okres narzeczeństwa, a potem jest z reguły ślub. jednakze dość mało mówimy o jeszcze jednym okresie gdy młodzi ludzie sie poznają, ten okres roboczo nazwałem chodzeniem. Kościół nie zdefiniował konkretnie tego okresu i zasad jakimi powinni kierować się chłopak i dziewczyna będący w takim związku zwanym chodzeniem. Oczywiście nie mówie to o ogólnych zasadach postępowania wobec drugiego człowieka które doskonale znamy z Nowego i Starego Testamentu. One także zawierają się w zasadach dotyczacych chodzenia. Kłopotliwy poniekąt jest ten temat, ale rozwiązania są dość proste. Chodzenie jest okresem w życiu kobiety i dziewczyny a takze mężczyzny i chłopaka gdy zaczynają poszukiwać swojej drugiej połowy na dłuższy czas niż kilka dni. Do tego dochodzi także świadomość publicznego pokazania że jest się ze sobą poprzez gesty w stosunku do drugiej osoby pokazywane publicznie czy w małym kółku znajomych. Trudno jest określić granice początków takich zwiazków zwanych chodzeniem, zalezy to od osobistego rozwoju danej jednostki ludzkiej i jej rozwoju psychicznego. Jednakże wątpię by chodzenie wystąpiło juz przed 12 rokiem życia. Najczęściej występuje w okresie późniejszym. co zaś do końca to zależy od tego jak skończy sie okres chodzenia. Jeżeli po nim nastąpią zaręczyny to w ich momencie zakończy sie okres chodzenia. Jest także możliwość zerwania z drugą osobą, i wtedy kończy się ten okres w momencie zerwania. Okres ten może się pojawić ponownie przy kolejnym nawiązaniu znajomości z inną osobą i wspólną decyzją obojga ze chcą być razem. Zasady podane przeze mnie są tylko propozycją opartą na moich własnych przemyśleniach a także na lekturze Biblii i pełnym szacunku dla odrębności i wolnej woli drugiego człowieka. Główną zasadą chodzenia w rozumieniu chrześcijańskim powinien być szacunek dla drugiego człowieka, jego ciała, ducha i wolnej woli która posiada. Co to oznacza w praktyce? Oznacza to że obie osoby w związku muszą ze sobą porozmawiać i ustalić zasady na jakich związek się opiera. Jednakże sama Biblia ogranicza nieco pole do rozmów podkreslając iż współżycie między kobietą a mężczyzną jest dopuszczalne tylko w małżenstwie, co powoduje że para taka musi unikać współżycia, a także wzajemnego sie pobudzania zmysłowego. Pobudzanie zmysłowe to dotykanie i pieszczenie miejsc intymnych doprowadzające drugą osobę do stanów bliskich ekstazie ale i pieszczenie i pobudzanie innych sfer powodujacych wzrost podniecenia. Oznacza to że seks i inne pieszczoty nie powinny mieć miejsca w takim związku. Nie oznacza to jednak że nie można sie nawzajem dotykać. Dotykać się trzeba ale nie wszędzie i zawsze. Całowanie choć nie namiętne zbyt wiele, chodzenie za ręke czy obejmowanie w talii nie jest przekroczeniem żadnej granicy tej zasady. Obejmowanie się, opieranie na ramieniu, pocałunek w policzek/policzki czy łaskotanie się nie jest niczym złym. Ale trzeba pamietać że w strefy intymne nie można sie wybierać. Biblia mówi także o równości obu płci i to powoduje że żadna ze stron nie może narzucać drugiej stronie swych zasad czy stawiać wygórowanych warunków. Szacunek wobec drugiej osoby wymaga ustalenia zasad- tego co robimy i czego nie będziemy robić. Okres ten jednak głównie jest po to aby poznawać drugiego człowieka i samego siebie, jakie sie ma wymagania, jak to jest być z kimś. W tym okresie poszukujemy swojego ideału drugiej połowy a takze zmieniamy zdanie o ideale uświadamiajac sobie po części że nie istnieje nasz ideał drugiej połowy, nasze wymagania stają sie bardziej racjonalne i życiowe. w tym okresie nieco szalejemy, umawaimy sie z różnymi osobami, rozmawiamy i bawimy ze sobą. Możliwe jest bycie w zwiazkach małozobowiązujacych, czesto zmienia się obiekty wzruszeń i pragnień. Człowiek w swoim życiu może mieć takich zwiazków-chodzeń od kilku do kilkudziesięciu. Ale to zależy od woli i pragnień osoby oraz szczęścia czyli pozytywnej woli drugiego człowieka.




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1