30 may 2014

cisza jak ta

Obóz koncentracyjny. Auschwitz. Wycieczka szkolna. Kilkadziesiąt ludzi przemieszczających się od baraku do baraku. Zwykli ludzie w niezwykłym miejscu. Arbeit macht frei, bo zabija. Słuchawki naciągnięte na uszy pozwalają równocześnie przemieszczać się tu, tam i słuchać pani przewodnik. Do zobaczenia wiele miejsc w krótkim czasie. Większość turystów spaceruje z wyłączonymi słuchawkami. Historia zatacza koło. Zostaje tu, gdzie się zaczęła. Koniec wycieczki. Wszyscy ściągają słuchawki i kładą na swoje miejsce. Przewodnik chce powiedzieć im jeszcze do wiedzenia, więc podchodzi bliżej.
 
- I nie dam sobie głowy uciąć, że nikt z państwa kiedyś do takiego obozu nie trafi. Do widzenia.


number of comments: 3 | rating: 5 |  more 

alt art,  

historia zatacza kółko graniaste..

report |

Sabi,  

Dzis ogladałam film dokumentalny o Auschwitz ale pod kątem wspomnień Rudolfa Hossa i byłych,żyjących jeszcze naocznych światkach eksperymentów pseudonaukowców - włos się jeży że to nie chora fikcja, sama tam byłam także i do dziś widzę we wspomnieniach te hałdy dziecięcych bucików, zabawek...

report |

kim167,  

W szkole jeszcze byliśmy tam na wycieczce. Nie mogłam pozbyć się wrażenia, że do dziś ta ziemia płacze.. Poza tym to takie dziwne uczucie stawiać kroki w miejscu, gdzie tylu ludzi zostało sponiewieranych i wymordowanych.

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1