11 july 2014

Kredyt (drabble 5)

Nim swego lęku nie zepchniesz w niebyt
nigdy nie przychodź do nas po kredyt
- wyrecytował jednym tchem, nie spuszczając oczu z nieruchomej twarzy śledczego.
W ciszy, która zapadła, słychać było szuranie innych informatorów tłoczących się na korytarzu.
Odchrząknął. Śledczy zakasłał. Protokolant kichnął.
Przez uchylone okno do pokoju wdarła się chmura gryzącego dymu. Płonęła reputacja kolejnego banku. Fala pożogi rozlewała się po mieście. Ulice pęczniały od pomruków manifestantów.
- Kto maczał w tym palce? - Usłyszał wreszcie schrypnięty głos.
- Dowiem się! Dowiem! Przysięgam na wszystkie debety! Tylko nie odbierajcie mi preferencyjnego oprocentowania! - zawył z rozpaczą.
- Ba!
Protokolant postawił krzyżyk w rubryce: do odstrzału.


number of comments: 12 | rating: 16 |  more 

hossa,  

Ania:) fajny tekst, dzisiaj rozmawiałam na pływalni z koleżanką , która pracuje w banku, to prawie jestem zorientowana w temacie wyzysku Polaków przez polskie teoretycznie polskie banki ;) doczytam o co biega z tym drabble:)

report |

Ania Ostrowska,  

dzięki, hosso :) sprawa jest prosta: dokładnie sto słów. :)

report |

hossa,  

sto słów, aha, to ja się może skuszę na drabble, bo brzmi mi drabble rozkosznie drablowato:)

report |

alt art,  

spadaj, zgniłku..

report |

Ania Ostrowska,  

nie przestajesz mnie zaskakiwać, jestem pod wrażeniem

report |

bosonoga,  

Na czasie i z zaskakującą puentą :)))

report |

Ania Ostrowska,  

fajnie :) cieszę się, dziękuję :)

report |

Aśćka,  

uwielbiam te Twoje miniatury kryminalne, aj aj aj będzie kiedyś jakaś większa całość, bo ja mam chrapkę:)

report |

Ania Ostrowska,  

:) szczerze wątpię czy będzie, to raczej kolejny słomiany ogień, ale póki co, jest fajnie :)

report |

Jaro,  

takie political fiction:) heh:)nie do odstrzału, bynajmniej:) Pozdrawiam Aniu :)

report |

Ania Ostrowska,  

:) dziękuje Jarku, to dalekie echo niegdyś czytanego Orwella. Pozdrawiam też :)

report |

Jaro,  

e-cho nie echo pod Twoją strzechą pisane:)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1