21 may 2011

O sensie.

Pytania, o którym pisałem w wierszu, nikt bezpośrednio mi nie zadał. Odnajdywałem je łatwo w przestrzeni publicznej, ogólnodostępnej, wrzucone w nią przez ludzi mądrzejszych ode mnie. Wielu z nich podsuwało także odpowiedzi.
Ja jednak skłaniam się ku tezie, że Bóg nie jest konieczny, by istniał sens. Zgadzam się, że poczucie sensu życia jest niezbędne. Jeśli tego poczucia nie ma, popada się w - tak, czy owak - nieznośną sytuację, z której jedynym wyjściem zdaje się samobójstwo.
Nic nowego.
Co zatem?
Jest pewna (wygodna, być może) niedojrzałość w wierze w Boga takiego, jakim podaje go religia chrześcijańska. Ilość rozmaitych wybiegów, sztuczek i myślowych kopyrtków, jakie wyczynia teologia, żeby uchronić się przed atakiem rzeczywistości jest niewiarygodna.
Powie ktoś, że nie w teologii rzecz, ale w życiu codziennym, uczynkach dobrych i złych. Miłuj bliźniego swego, jak siebie samego.
Ano, właśnie! W tym jest sens! Ale po cóż mieszać w to Boga?
Zwłaszcza, że kobiety są teraz tak piękne...


number of comments: 2 | rating: 3 |  more 

angells,  

oj oj oj poruszyłeś kwestię bardzo ciekawą :) Jeszcze przed powstaniem różnych religii były pewne zasady których ludzie się trzymali, były to zasady podobne jak w dekalogu. Jednak po dłuższym czasie ludzie zaczęli wymyślać religie, tak oto mamy :) różnorodność... po co? Nikt tego nie wie, ale przynajmniej czymś się od siebie różnimy prócz koloru włosów i skóry :) Masz trochę racji, człowiek pewnie dałby sobie radę bez Boga, tyle że Bóg to taka bezpieczna zakładka w naszym życiu, która chroni nas przed strachem pt. "co będzie po śmierci" i tym podobne kwestie. Tak przynajmniej mi się wydaję ;) Pozdrawiam cieplutko. ;)

report |

Hampelmann,  

Tak :) Pozdrawiam także :)

report |



other prose: O sensie.,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1