5 february 2015

5 february 2015, thursday ( "Układ zamknięty" )

lisy w togach hołubią
swój wytwór końcowy
w łańcuchu paragrafów -
drobne, ale nie mniej chytre liski
podbierają jaja,
by u niezaradnej kwoki
kurczęta nie mogły się wykluć.
 
jednak i najbardziej zaradni
powinni się mieć na baczności!
wejdzie taki lisek z bezmyślną asystą
i zawładnie okazałym sprzętem
do produkcji ziarna.
 na nic przydaje się wołanie
gospodarza podwórka –
to przecież moje!
 
najważniejsze, żeby lisek
gromadził skutecznie
i w stosownej chwili
umiejętnie się podzielił łupem
z obrosłymi tłuszczem -
 
lisami w togach a może w kominiarkach


number of comments: 27 | rating: 15 |  more 

alt art,  

doktor magdalena napisze prawo od nowa..

report |

bosonoga,  

Alciku - bardzo na to liczę :))) Buziaki dla Ciebie!

report |

alt art,  

ależ..

report |

jeśli tylko,  

krążenie..

report |

bosonoga,  

tak, to krążenie złego :) Pozdrowionka, jeślinko!

report |

xyz,  

"wykryłaś" kolejną hucpę bosonoga ! ;)) i bez warcholstwa się obyło ;) bravo bravissimo ! a Madzie bidna niby taka wyzwolona, a robi co jej partyjne samce alfa każą .... ech

report |

bosonoga,  

Zoi - tylko pióro nam pozostało :) a Madzia to tylko ozdóbka u starych wyjadaczy, bez szans na większe zaistnienie :) Dzięki za odwiedzinki! Pozdrowionka!

report |

xyz,  

ja zawsze tuż za Tobą ;)

report |

mua,  

" z bezmyślna" a ą ?

report |

bosonoga,  

mua - istotnie - ogonek się zawieruszył :) Dzięki!

report |

bosonoga,  

Zoi - tuż za mną? :))) cieszy mnie bardzo Twoje towarzystwo, tym bardziej, że Truml ostatnio zieje pustkami :)

report |

xyz,  

fakt

report |

doremi,  

bosanóżko, liski, lisy, problem i nie na pozór, ładnie opisałaś "układ zamknięty" :)

report |

bosonoga,  

doremi - dziękuję za odkrycie drugiego dna :))) Pozdrowionka serdeczne!

report |

Damian Paradoks,  

zacząłem szukać w swych archiwach lisa i nic nie znalazłem. Nieuchwytny ten diabeł. Nie darmo mówi się, że chytry. A Twoje to szykowne wcielenie lisa to niezła sprawa. Raz widziałem pięknego szarego: bezczelny paradował przed oknem trzy metry ode mnie. Przechytrzył 'fotografa'. A tak to jest ten z obrazka-bajki Jean de La Fontaine. I te Twoje oczywiście, Bose Nóżki :)

report |

bosonoga,  

Dla mnie zawsze najbliższy lisek Witalisek. A może znajdziesz jakiegoś lisa w todze? :))) Dziękuję za przycupnięcie i pozdrawiam :)

report |

Damian Paradoks,  

lisy zdobią specyficzne malarstwo: łupy po polowaniu. Chyba nie brak tych klasyków. Sam nie przepadam za martwą naturą. A lisa Witaliska podzielam z Tobą i pozdrawiam :)

report |

Veronica chamaedrys L,  

...kiedyś, dawno, dawno temu...w szkolnym teatrzyku, grałam Lisa Przecherę...maska uwierała, nie pasowała...rozpłakałam się...bo kurą też nie chciałam być...mówią, że na układy nie ma rady,,, zeszłam więc ze sceny...przestałam grać...nie było dla mnie odpowiedniej roli...szkoda, może byłabym całkiem niezłą aktorką...nie dano mi szansy...w tej sztuce same lisy i kury...buziak, Gabi...:))

report |

bosonoga,  

spolegliwa kurka lub lisek Boruta, chyba bym wybrała waleczność koguta :))) Dziękuję, Joasiu! Buziak!

report |

Wieśniak M,  

Miał lis paragrafów koszyk/ już tam nimi gąskę płoszy/ kurce ściskał biedne serce/ już indykom ukradł kierpce/ i gdy kończył nocne łowy/ wszedł gdzie czekał łańcuchowy/ pies/ co miał z lisem wtedy chrzest;)))

report |

bosonoga,  

:)))gdy się rozplenią lisie układy i pies łańcuchowy nie da rady :))) Dziękuję, Wieśniaczku i pozdrowionka ślę!

report |

piórko,  

Zazdroszczę Ci lekkości pisania :* Z humorem, a jednak dobitne słowa :))

report |

bosonoga,  

Pióreczko - lekko, bo piórkiem maczanym w różowym atramencie :) dziękuję, wierna czytelniczko :)

report |

Aśćka,  

yhym no tak :) alem się nieco ubawiła, choć jak oglądam z rzadka TV to włos rwę z głowy. Elżbieta Tudor przewraca się w grobie:( - pozdrawiam :)

report |

Teresa,  

Majstersztyk

report |

Bazyliszek,  

kiedy w nocy spac nie moge/zamiast pidzamy nosze toge...:)

report |

bosonoga,  

Teresa, Bazyliszek - dzięki za wygrzebanie starego tekstu i opinię o nim :)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1