11 october 2011

11 november 2011, friday ( Szarlotka dla Trumli. )

Przepis na miladorową szarlotkę.

1. 3 szklanki mąki – pół na pół Krupczatka i razowa pszenna.
2. szczypta soli.
3. proszek do pieczenia (ilość na kg ciasta)
4.. kostka Palmy.
5. 1/2  szklanki cukru do ciasta, trochę mniej do piany z białek.
6. filiżanka śmietany.
7. pokrojone w drobną kostkę jabłka – co najmniej kilogram.
8. 3 jajka – żółtka daje się do ciasta, białko ubija się na sztywno.
9. aromat śmietankowy do ciasta, aromat cytrynowy do piany.
10. cynamon wg uznania – do ubitej piany.
 
Posoloną mąkę z dodatkiem proszku sieka się dużym nożem z margaryną (na drobną „kaszę”), potem dodaje cukier, a następnie wbija żółtka, daje śmietanę i aromat śmietankowy i szybko zagniata ciasto do gładkości.
Blachę smaruje się margaryną i posypuje bułką tartą. Wykłada się ciasto, robi w nim wgłębienia palcami i także posypuje lekko bułką tartą.
Pianę ubijamy na sztywno, dodając w trakcie ubijania cukier, potem na koniec cynamon i aromat cytrynowy. Do piany dodajemy kosteczki jabłek, mieszamy i nakrywamy masą ciasto na blasze. Można zostawić trochę ciasta, zrobić z tej reszty cienkie wałeczki i nakryć w szachownicę masę jabłkową.
Pieczemy przy 200 stopniach – godzinę lub nawet trochę
więcej, zależy jakiej grubości wyłożyliśmy ciasto.

Smacznego. :)


number of comments: 28 | rating: 5 |  more 

hossa,  

Fajny i pysznie wygląda :) wypróbuję :) ale chciałam zwrócić uwagę na podłoże ;) tera dobrze jest kupić papier do pieczenia, nie potrzeba smarowania i sypania ;) ale z Ciebie Mi jest numer;)

report |

Miladora,  

Ja jestem staroświecka. :))) Lubię smarować i sypać, bo ta bułka na dnie też dodaje smaku. ;) Aha - koniecznie kup pszenną razową mąkę - jest ciemniejsza, a ciasto dobrze z nią smakuje. ;) Buziak, Hosanno. :*)

report |

Withkacy,  

Spróbuję przełożyć nasze produkty na wyżej wymienione:) Zapewne nikt nie upiecze takiej jak TY. To pewne :)))

report |

Withkacy,  

Za taką szarlotkę mógłbym nawet być Twoim niewolnikiem na dwa lata :)))

report |

Miladora,  

:))))))) Przemyślę... ;)

report |

Withkacy,  

prawie jak p.Twardowski :)))

report |

Miladora,  

:))))) Iskierko... ;) Witusiu, Twardowska była straszną cholerą. ;)))

report |

Slawrys,  

no i podaj skarbie jeszcze przepis na kobietę co to upiecze a smak ummmmmmm palce lizać

report |

Miladora,  

Proszę, Sławku, przepis na kobietę. :))) Bierzemy jedną miladorę, ubieramy ją w uśmiech, posypujemy sympatią i trzymamy w ciepłych objęciach, koniecznie z dodatkiem życzliwości i tolerancji dla jej ekstrawagancji. :))))) Daleko mieszkasz? Bo może bym Ci wysłała...? ;)

report |

Miladora,  

Ciasto, rzecz jasna, nie kobietę. :)))))

report |

Slawrys,  

:)))) w moją samotnie tylko ciasto prześliźnie się :))

report |

Miladora,  

Nie tylko ciasto - uśmiech też. ;)))

report |

Slawrys,  

:)) kusicielka.....

report |

Miladora,  

A jak... odziedziczyłam to po Pramatce Ewie. :)))))

report |

laura bran,  

brzmi jak czarna magia, ale zapewne smakuje bosko :))

report |

Miladora,  

To raczej pachnąca magia i wcale nie jest trudna, Laurko. :)))

report |

Istar,  

moje ulubione ciasto :)))

report |

Miladora,  

To upiecz, Iskierko. :)))

report |

Istar,  

jeszcze się nie skończyło niedzielne ;) podobne, ale dorzuciłam malin ;)

report |

issa,  

"Pieczemy przy 200 stopniach – godzinę lub nawet trochę więcej, zależy jakiej grubości wyłożyliśmy ciasto". Upieczoną publikować w dziale "Poezja", nie "Proza"! Kipucmoki:)

report |

Miladora,  

Ech Ty... Kipu. :)))))

report |

Ustinja21,  

Jak ktoś już upiecze, niech rzuci choć kąsek ;) Cóż, jestem upośledzona kulinarnie ;) Tj. w pieczeniu ciast, babeczek i różniastych innych słodkości ;)

report |

Miladora,  

To ja chyba kafejkę założę w jakimś kąciku Trumla. :))))) Z koncesją na grzańca od razu. :)))

report |

Joha,  

Milador, wysmienity przepis :) Ustinja, odważ się raz - koniecznie włóż w to całe serce ! Wyjdzie wspaniała:)))

report |

Miladora,  

Naprawdę wyjdzie wspaniale - ta szarlotka robi się sama. :)))

report |

Joha,  

Milador, to pachnie w przepisie :))) Proszek do pieczenia zawsze dodaję do śmietany . Jest wtedy niewyczuwalny. Nad morze idzie burza - grzmoty:(

report |

Miladora,  

W Krakowie też grzmi - uwielbiam burze, więc siedzę przy oknie i zerkam. ;)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1