20 january 2015

20 january 2015, tuesday ( Pomidor, aaa... Ogórek powiedział a )

Jestem doktorem nauk humanistycznych, studiowałam historię kościoła.


- A czy przyjmuje Pani za wiarygodny fakt, że historię piszą zwycięzcy?


Dzięki kościołowi zachowało się dziedzictwo kulturowe. To kościół dzięki swoim archiwom, i zasobom, chociażby świątynnym i klasztornym zachował najcenniejszą spuściznę minionych wieków.


- A czy zgodzi się Pani z faktem, że na przełomie minionych wieków istniała cenzura? Listy prac i książek zakazanych? Czy to prawda, że palono księgozbiory, niszczono dzieła sztuki, więziono w areszcie domowym, a nawet tracono twórców, naukowców, filozofów i myślicieli, których poglądy i rewolucyjne odkrycia odbiegały ideologią od nauki kościoła?


Kościól stał i stoi na straży moralności i kultywowania najznamienitszych wartości. Wszystkie imperia, jakie upadły, zawdzięczają swój schyłek przede wszystkim upadkowi moralnemu.


- A czy prawdą jest, że historia duchowieństwa, z papiestwem na czele obfituje w skandale obyczajowe?


Dzięki kościołowi wywalczyliśmy wolność i żyjemy w demokratycznym państwie, gdzie mamy wolność słowa. Kościół liczył się z konsekwencjami takiego stanu rzeczy, z ewentualną polemiką, a nawet krytyką jego majestatu, a jednak nie wycofał się. Dzięki kościołowi jesteśmy tu, gdzie się znajdujemy.


- A czy wentylem bezpieczeństwa nie był dla kościoła w Polsce pontyfikat Jana Pawła II? Czy papeż nie gwarantował kościołowi silnej pozycji w nowej rzeczywistości? Czy patriotyczna u podstaw, walka o wolną Polskę, a później transformacja nie stały się gwarantem zwrotu przywilejów, zagrabionego kościołowi majątku i powrotu do elitarnej pozycji w społeczeństwie, a także w państwie?


Preferuję wartości chrześcijańskie, ale będę walczyć o dobro wszystkich obywateli: wierzących i niewierzących.


- A czy prawdą jest, że w konflikcie między H.Gronkiewicz - Waltz, a profesorem Chazanem, opowiedziała się Pani po stronie tego drugiego?


Stawiam na młodych, uproszczę procedury umożliwiające założenie własnej działalności gospodarczej, która zakłada szereg przywilejów dla młodych przedsiębiorców.


- A nie uważa Pani, że zdejmowanie odpowiedzialności prawnej i skarbowej, będzie dla młodych kontrowersyjną lekcją samodzielności i kreatywności, bo przyzwalającą na szereg nadużyć, już na wstępie?


Zadbam o bezpieczeństwo. Z kół myśliwskich powołam Gwardię Narodową.


- A czy nie uważa Pani, że takie działania mogą się przyczynić do wzrostu kultu broni, jako takiej? Do przekonania o jej elitarności? I jakie są Pani zapatrywania na prawa zwierząt? Czy odstrzał, nie tylko chorej i słabej zwierzyny, uważa Pani za pożądany sport? I czy to najlepsza forma dbania o równowagę w przyrodzie? O higienę stada?  Czym, Pani zdaniem różni się człowiek od jelenia? Metropolia od puszczy? Humanitaryzm od humanizmu?


Mamy złe prawo, dlatego należy je napisać od nowa, a to co jest w nim dobre, skopiować. Obniżę też podatki.


- A czy nasza Konstytucja składa takie ustawowe narzędzia w ręce prezydenta?


Uruchomiono siły, które próbują zniechęcić mnie do kandydowania. Nie poddam się!


- A czy to prawda, że Pani małżonkowi uczelnia w której pracował zarzuca wyłudzenia na jej niekorzyść i złożyła doniesienie do prokuratury?


.................... milczenie.................................................


 


Retoryczne: na czym polega Pani lewicowość?


number of comments: 25 | rating: 8 |  more 

Sabi,  

się mało zna ale, czy nie powinno być - wyłudzenie? Po za tym, po co czytać i się "dokopywać" prawdy- wystarczy leniwie słuchać co niedziela i ... NIE MYŚLEĆ, to takie dla wielu wygodne.

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

dziękuję, zjadłam literkę, ech... zdarzają misie i orty, ale z uporem maniaka nie korzystam z programów korygujących. akceptuję swoją niedoskonałość i wydaje mi się, że bez asekuracji więcej się nauczę. co do Twojej refleksji: cóż...:( ukłon za lekturę, serdeczne :)

report |

Sabi,  

Cóż... bez powodu u mnie sarkazm nie zamieszkał), czytam wiele lecz nie o wielu rzeczach, się wypowiadam. Ort to tylko mała wymówka by zacząć do ciebie słówkiem. "Kto jest bez "wad" niech pierwszy rzuci kamieniem" .pzdr :)

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

w rzeczy samej. miłego :)

report |

Wieśniak M,  

ileż szczęścia ileż radości/ mieli by z Ogórek nawet ludzie prości/ którym by przyszło odbierać medale/ jak już ich zaproszą bidulków na galę/ i władza najwyższa nadstawia pyska/ to lepiej z Ogórek - bo przyjemna z bliska/ zarostem nie zahaczy wyziewem nie powali/ i to się Ogórek jak najbardziej chwali:)) i już na koniec pozbierajmy wnioski/ całuśnie wypada lepiej niż Komorowski/ co do lewicowości to wyrażam mniemanie/ że preferuje lewy policzek na to calowanie/ i nie będzie narodu trzymać mocno butem/ ani podstawiać do całowania ..tę no..inną część ciała/ choćby możme chciała?;)))

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

uroczo żeś poskładał/fajnie powyliczał/śliczna buzia bez twarzy/profil bez oblicza/ ;) o innych atrybutach nawet nie wypada/między buzią a pupą - nieskończona swada/ ;)---dzięki, Wiesiu, pozderek :)

report |

Wieśniak M,  

A tak serio, nie widziałem tej konferencji, a z podanych tu odpowiedzi wnoszę że lewicowość zastępuje tu poprawnością. Musi się zmierzyć nie tylko z merytoryczną dyskusją ale z całym repertuarem ciosów poniżej pasa. Które choć to kobieta mogą być równie , a nawet bardziej bolesne. Swoją drogą rola lodołamacza wymaga nie lada twardej skóry:)

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

posłużyłam się materiałami z szerszych źródeł, bo na konferencji niewiele było. mnie się wydaje, że do poprawności daleko, do lewicy jeszcze dalej, ale z zaciekawieniem poobserwuję rozwój wypadków. mam nadzieję, że jej oszczędzą najcięższych armat, w końcu nieduży przeciwnik, no nie? na sto nie dla Komorowskiego, może alternatywa dla Dudy, bo trąci jednak centro-prawicą, nawet nie liberałami, (robię duuuże oczy) do Lewaków i Demokratów msz nie dotrze. hmm..

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

aha - pytania w tekście były moje :)

report |

Wieśniak M,  

mało mnie zajmuje polityka. Przyznam się że rani mnie estetycznie. Zarówno jeśli chodzi o wizję jak i audio. Efekt Ogórka w tym kontekście przyjmuję z dużą ulgą. Projekt Ogórek i moim zdaniem nie ma szans na sukces. Choć dla Ogórek jest to niemal darmowa promocja. Przyznam że wcześniej z niczym mi się nie kojarzyła, a teraz ze zdumieniem dowiaduję się że była prezenterką w TV i gdzieś tam jeszcze. Jeśli umiejętnie wyjdzie z twarzą z afery "prezydenckiej" ma szanse kariery tak w polityce jak i poza nią. Na razie to news na sezon nomen omen- ogórkowy;)

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

kojarzę ją z programem "babilon", czasem komentowała newsy dot. kościoła i nic więcej. ale masz rację, bez względu na wynik uchylą się przed nią różne furtki. tylko się dziwię Millerowi, w co on pogrywa? ;) a dziewczyna niech próbuje, może mile i mądrze zaskoczy :)

report |

Ananke,  

he he he dobre, instrukcja jak odpowiadać na nie na temat, albo unikać odpowiedzi :)))

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

...:)) dzięki, Ananke za chwilę i uśmiech, brej nocki :)

report |

bosonoga,  

Chociaż to piękna „dziewucha”, albo sprytna, albo przygłucha :))) Lewicowa?– wcale się temu nie dziwię, profil lewy ładniejszy ma niewątpliwie :))) PoZdrówka!

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

nono, lewy ładniejszy - z przypisu ;)) miło, że poczytałaś, miłego Bosanóżko :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Ależ uniki! Prawdziwy "unikat"z tej Ogórek:) a pytania dobre.15 lat pracowałam w dziennikarstwie, a wywiadów się tyle narobiłam, że aż odciski na resztkach mózgu zostały:) Kandydaturze Ogórek przyglądam się od dwóch dni, a dziś słyszałam wypowiedź Millera, z której wynikało, że jest solidną, dobrze wykształconą, znającą języki obce dziewczyną, więc dogada się i z Putinem i Obamą, w dodatku nie będzie raczyła ich głupimi kawałami myśliwskimi:) Jakoś trudno mi w to uwierzyć, bo panienka przy całej swej urodzie, wykształceniu itd. robi na mnie wrażenie mało charyzmatycznej, ale może się mylę. Jej kandydatura ponoć szczególnie uderzyła w Platformę, a Kopacz i Komorowski jak się wyrażano w newsach prezentują się przy niej jak ciocia Ewa i wujek Bronek z minionej epoki.

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

słowa, słowa... te, które płyną z ust Millera spokojnie puszczam mimo uszu. zresztą mam podstawy, żeby wątpić, chociaż na przesądzanie z pewnością zbyt wcześnie. mogę mówić tylko za siebie i z mojego punktu widzenia, parafrazując klasyka ("prezydent może być niski, ale nie powinien być mały") powiem: prezydent może być piękna, ale nie powinna być ograniczana. msz ta Pani ma niewiele wspólnego z lewicowymi poglądami. chyba kreuje się na wierzącą lewaczkę, taki sprytny myk na podebranie elektoratu, i Dudzie i Komorowskiemu, ze wskazaniem na Dudę, bo PIS staje się taką hybrydą, prawicowy światopoglądowo, a lewicujący, chociażby w kwestiach socjalnych. moim skromnym zdaniem prezydent może być wierzący, ale nie może być prokościelny, a tak się kroi jeśli patrzeć na wypowiedzi P.Ogórek. nie jesteśmy państwem wyznaniowym, ale to się może zmienić, jak będą się mnożyć i rosnąć w siłę przebicia takie hybrydy jak PIS, czy podobno lewicująca hybryda - Pani Ogórek. dzięki Małgosiu za odzew, pozdrawiam serdecznie :)

report |

Wieśniak M,  

chińczyki trzymają się mocno?;)))- Kaś, Cała ta szopka polityczna wokół nas niewarta jest funta kłaków. A Miller to wytrawny gracz, który wydaje się że nieco się zakiwał, ale to pozory. Trzyma rękę na pulsie z bezpiecznej odległości, dba o wlasne interesy poli, a może nawet geopolityczne

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

nie chińczyki, ale podobno króliki (cyt. z Franciszka ;)) dodam: takie białe, a do czarnej roboty hehe ;)) taa. szopka, mam nadzieję, że nie przyjdzie w naszej Najjaśniejszej popindalać za baranki, na kolanach, ot syndrom osła nas może dopaść, czy jakoś tak.. ;) brej nocki, Wieś :)

report |

Paweł,  

Kochani pisarze, poeci, to nie arena polityczna tylko portal literacki. Nie powinniśmy tu uprawiać polityki, pozdrawiam

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

na szczęście nie możesz Nam niczego udostępniać, ani ograniczać. tekst ma ściśle określoną figurę retoryczną, merytoryczną treść i konstrukcję stricte literacką. zawsze można się skupić na przekazie pisarskim, doceniając, bądź ganiąc walory pisarskie, albo ich ew. brak, a komcie można sobie darować. pozdrawiam.

report |

Paweł,  

Ja nic nikomu nie będę udowadniał, jestem apolityczny. Uderz w stół a nożyce się odezwą pewnie znasz. No i dla mnie koniec tematu.

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

dla mnie nie było nawet początku, tak że spox :))))

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1